G4Media.ro

Fotografia unei femei palestiniene alături de nepoata ei decedată a câştigat concursul…

sursa foto: Captură video

Fotografia unei femei palestiniene alături de nepoata ei decedată a câştigat concursul World Press Photo 2024

Fotografia emoţionantă a unei femei palestiniene îndoliate, care o ţine în braţe pe nepoţica ei, ucisă în timpul unui bombardament israelian în Fâşia Gaza, a câştigat joi principalul trofeu la ediţia din 2024 a concursului World Press Photo, informează AFP, citată de Agerpres.

Această imagine surprinsă de Mohammed Salem, fotograf al agenţiei de presă Reuters, o arată pe Inas Abu Maamar legănând în braţele sale trupul neînsufleţit al nepoatei ei de cinci ani, Saly, ucisă alături de mama şi de sora ei de o rachetă care a căzut peste casa lor din Khan Yunis, în octombrie. Fotografia lui Mohammed Salem s-a impus la categoria „Photo of the Year” („Fotografia anului”).

Fotograful se afla la spitalul Nasser din Khan Yunis pe 17 octombrie în momentul în care a văzut-o la morgă pe Inas Abu Maamar, în vârstă de 36 de ani, plângând şi ţinând în braţe trupul micuţei, învelit într-o pânză albă.

Fotografia a fost realizată la 10 zile după începutul conflictului, declanşat de un atac fără precedent comis de organizaţia teroristă Hamas în Israel.

„A fost un moment emoţionant şi trist şi am simţit că imaginea rezuma în sens larg tot ceea ce se petrecea în Fâşia Gaza”, a declarat Mohammed Salem, citat în comunicatul publicat de World Press Photo, un prestigios concurs de fotojurnalism.

„Este cu adevărat o imagine profund emoţionantă”, a afirmat Fiona Shields, preşedinta juriului. „O dată ce ai văzut-o, îţi rămâne în minte”, a adăugat ea.

Fotografia desemnată câştigătoare este „un fel de mesaj literal şi metaforic despre oroarea şi inutilitatea războiului” şi reprezintă „un argument incredibil de puternic în favoarea păcii”, a mai spus Fiona Shields.

Sud-africanca Lee-Ann Olwage, care lucrează pentru revista GEO, a câştigat premiul secţiunii „Story of the Year” („Povestea anului”) cu un portret intim al unei familii malgaşe care trăieşte alături de un vârstnic diagnosticat cu demenţă.

„Această poveste abordează o problemă de sănătate universală prin prisma familiei şi a îngrijirii medicale”, au declarat membrii juriului.

„Seria de imagini a fost compusă cu căldură sufletească şi tandreţe, reamintind publicului iubirea şi intimitatea care sunt necesare în perioadele de război şi de agresiune din lumea întreagă”, au adăugat ei.

Fotograful venezuelean Alejandro Cegarra a câştigat premiul decernat în categoria „Long-Term Project” („Proiect pe Termen Lung”) cu imaginile sale monocrome ale unor migranţi şi solicitanţi de azil care încearcă să traverseze graniţa sudică a Mexicului, realizate pentru cotidianul The New York Times şi agenţia Bloomberg.

Trăind el însuşi experienţa unui migrant, Alejandro Cegarra „a oferit o perspectivă sensibilă, centrată pe umanitate”, evidenţiind rezistenţa migranţilor, au precizat membrii juriului.

În categoria „Open Format” („Format Deschis”), ucraineana Julia Kochetova a fost desemnată câştigătoare graţie site-ului ei, care „asociază fotojurnalismul cu stilul documentar personal al unui jurnal intim pentru a arăta lumii ceea ce înseamnă să trăieşti alături de un război devenit o realitate cotidiană”, potrivit juriului.

Fotografiile premiate la ediţia din 2024 a concursului World Press Photo au fost selecţionate dintre cele 61.062 de imagini transmise de 3.851 de fotografi din 130 de ţări. Ele vor fi expuse la biserica Nieuwe Kerk din Amsterdam până pe 14 iulie.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. oare fotografiile cu israilencele cu pelvisul rupt de violatorii palestinieni ar fi miscat pe acea femeie?

    • @ AndreiB – Poate femeia asta palestinianca reprezinta si femeile israelince care isi tin in brate fetele violate si ucise. Eu asa sper, altfel transformam arta in instrumente de discordie si ura si nu e bine. E prost aleasa poza, in loc sa fie un mesaj al pacii, e un mesaj al urii. Nimeni nu spune sa inchidem ochii la ororile astea, dar nici sa le vedem doar pe cele dintr-o parte.

  2. Pai nu putea fi un copil israelian impuscat de hamas pe 7 Oct, in ce lume am fi trait?