Francezii beau mai puţin vin din cauza inflaţiei ridicate şi aleg sortimentele mai ieftine
Consumul de vin în Franţa a scăzut uşor în 2022 pe fondul creşterii preţurilor, potrivit unor date ale companiei de cercetare de piaţă NielsenIQ, relatează dpa.
Cu toate acestea, francezii erau dispuşi să cheltuiască puţin mai mult pentru achiziţionarea de vin, a precizat BFMTV.
Pe baza achiziţiilor de vin cu amănuntul, o gospodărie din Franţa a consumat în medie 29 de litri de vin în 2022, mai puţin decât media de 30 de litri în 2021 şi 32 de litri în 2020.
Pe gospodărie, francezii au cheltuit cu 1,6% mai mult pe vin în 2022, în comparaţie cu anul precedent, potrivit datelor NielsenIQ.
„Vinul îşi are încă locul pe masa francezilor. Totuşi, ca toate celelalte bunuri de larg consum, suferă de efectele inflaţiei. Francezii consumă mai puţin vin, indiferent de culoarea vinului, şi aleg mai jos în gama de preţuri”, a declarat Nicolas Léger, analist al NielsenIQ, pentru postul de televiziune.
Circa 75% din gospodăriile din Franţa au cumpărat vin cu amănuntul anul trecut, un nivel stabil din 2019, a mai spus el.
Potrivit datelor NielsenIQ, consumul de vin creşte constant odată cu vârsta, persoanele peste 65 de ani consumând de aproximativ patru ori mai mult vin decât cele sub 35 de ani.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu