G4Media.ro

Françoise Hardy, în topurile Spotify din întreaga lume / Cântăreața franceză a…

Photo by AFP

Françoise Hardy, în topurile Spotify din întreaga lume / Cântăreața franceză a murit marți, la vârsta de 80 de ani

Cântecele emblematice ale cântăreţei franceze Françoise Hardy, care a murit marţi la vârsta de 80 de ani, se află în topurile pieselor în trend pe Spotify în întreaga lume, de la Suedia până în Statele Unite, a anunţat vineri platforma muzicală, lider de piaţă, informează AFP, citată de Agerpres.

„Tous les garcons et les filles”, „Comment te dire adieu” şi „Le temps de l’amour” se află în top 3 „piese în trend” în Suedia, Italia şi Ţările de Jos şi în top 5 în Spania, Marea Britanie, Canada şi SUA.

Într-o”mână de ţări non-franceze”, piesele lui Françoise Hardy „înregistrează chiar o creştere de peste 1.000% a numărului de ascultări, cum ar fi în Germania, SUA, Belgia, Anglia şi Spania”, a precizat Spotify într-un comunicat.

Aura internaţională a lui Françoise Hardy nu este o surpriză: în clasamentul celor mai mari 200 de cântăreţi din toate timpurile realizat de revista americană Rolling Stone în 2023, ea a fost singura reprezentantă din Franţa.

În 1994, grupul Blur a invitat-o să cânte pe piesa lor „To the end (La comedie)”. „Françoise Hardy a fost introducerea noastră în cultura franceză şi a avut o enormă importanţă pentru noi”, a scris Damon Albarn, liderul cunoscutei formaţii de britpop, pe contul de X al trupei.

„A fost un adevărat privilegiu să petrecem timp cu ea şi să vizităm casa ei uimitoare, unde totul era în negru (…) Ea era definiţia şicului şi a carismei discrete”, a adăugat el.

Françoise Hardy a fost, de asemenea, ambasadoarea eleganţei franceze şi pop la nivel internaţional, un „ideal feminin” pentru Mick Jagger şi o figură inspiraţională pentru Bob Dylan şi David Bowie.

În Franţa, 15 dintre piesele cântăreţei au cunoscut „o creştere de peste 2.000% a numărului de ascultări în ultimele zile”, precizează platforma. Aceste piese, care nu sunt cele mai cunoscute din repertoriul artistei, sunt: „Je suis moi” (+ 2.475%), „Demain c’est hier” (+ 2.546%) sau „Ma jeunesse fout le camp” (+2.464%).

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Dommage! Que Dieu la repose!