G4Media.ro

Frans Timmermans: Comisia Europeană urmărește cu mare îngrijorare discuțiile din România referitoare…

Frans Timmermans: Comisia Europeană urmărește cu mare îngrijorare discuțiile din România referitoare la o posibilă OUG pentru revizuirea sentințelor definitive

Prim-vicepreședintele Comisiei Europene, Frans Timmermans, atrage atenția asupra faptului că urmărește ”cu mare îngrijorare” discuțiile din România privind o posibilă ordonanță de urgență care să permită revizuirea sentințelor definitive pronunțate de completurile de 5 judecători ale Înaltei Curți de Casație și Justiție și recomandă guvernului de la București să revină urgent asupra modificărilor aduse legislației din justiție.

Afirmațiile au fost făcute de Timmermans într-un răspuns către Parlamentul European, la o întrebare pusă pe această temă de copreședinta grupului Verzilor, Ska Keller.

Răspunsul integral dat de Timmermans: 

  • Comisia urmărește cu mare îngrijorarea evoluțiile privind statul de drept din România, inclusiv discuțiile referitoare la o posibilă ordonanță de urgență care să dea posibilitatea celor condamnați definitiv să conteste sentințele în urma deciziei Curții Constituționale care a vizat completurile de 5 judecători ale Înaltei Curți de Casație și Justiție (7 noiembrie 2018).
  • Comisia a atras atenția în repetate rânduri și la toate nivelurile asupra faptului că România trebuie să readucă urgent procesul de reformă (în justiție – n. red.) pe calea cea bună. Acest lucru înseamnă să facă progrese, nu regrese și să se abțină de la orice măsură care ar anula realizările obținute în ultimii ani.
  • Pentru a obține acest lucru, cel mai bun punct de plecare rămâne abordarea trasată de Comisie în ultimul raport MCV din noiembrie 2018, să fie stopate modificările, iar procesul să fie reluat de la capăt pe baza unor consultări veritabile și a expertizei oferite de instituțiile internaționale.
  • Comisia își reafirmă hotărârea de a folosi toate instrumentele pe care le are la dispoziție pentru a promova și a pune în aplicare respectul pentru valorile europene de bază, prevăzute în articolul 2 al Tratatului Uniunii Europene, inclusiv statul de drept, în toate statele membre.

Întrebarea adresată lui Timmermans de Ska Keller pe 24 ianuarie 2019:

  • Subiect: Guvernul român și-a manifestat intenția de a adopta o ordonanță de urgență care să permită revizuirea sentințelor definitive pronunțate în cazurile de corupție.
    • Curtea Constituțională a României a decis pe 7 noiembrie 2018 că Înalta Curte de Casație și Justiție a încălcat atribuțiile autorității legislative prin faptul că a refuzat să-i tragă la sorți pe toți judecătorii din completurile de 5. În decizie se prevede că ea se aplică doar de la data publicării și doar cazurilor aflate în curs de judecată.
    • Potrivit declarațiilor făcute de ministrul Justiției și de prim-ministrul României, intenția este de a fi adoptată o ordonanță de urgență pentru a permite infractorilor de rang înalt să beneficieze retroactiv de decizia Curții Constituționale.
    • Măsura avut în vedere ar constitui o încălcare a statului de drept, deoarece ar avea efecte retroactive, un lucru interzis, dar și pentru că ea s-ar aplica doar Înaltei Curți de Casație și Justiție, singura instanță competentă să judece dosarele demnitarilor.
    • Ce măsuri va lua Comisia pentru a apăra statul de drept din România în acest caz?
    • Intenționează Comisia să activeze planul de acțiune privind statul de drept pentru a evalua situația din România?

Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

24 comentarii

  1. statul de drepti ?

    • Sefii PE sunt timpiti sau se prefac ?
      Europa nu s-a lamurit ca doar declaratiile privind ingrijorarea sefilor UE nu au niciun efect pentru infractorii din psd si alde ?
      UE trebuie sa faca mai mult pentru Romania.
      Comisia Europeană, condusă de Jean-Claude Juncker, trebuie sa procedeze la fel cum a procedat cu Polonia, trebuie sa dea în judecată Romania la Curtea Europeană de Justiție, reclamând încălcarea independenței judiciare si sa oblige Romania sa abroge toate legile adoptate in favoarea infractorilor, sa oblige Romania sa o repuna in functie pe fosta Sefa a DNA, sa oblige Romania sa desfiinteze Sectia Speciala

  2. CE e un fel de Iohannis: urmareste, analizeaza, …. apoi dupa cortina se pupa pe gura

  3. Doar domnul Frans Timmermans mai are sperante ca mafia romaneasca sa-si judece victimele cu inalta onestititae.

  4. Mr. Timmy face un joc gen UDMR, asteapta rezultatele de la Europarlamentare, sa vada cate locuri/voturi aduce PSD. Nu e prost, e doar calic.
    Spune-mi cu cine umbli
    Ca sa-ti spun cine esti!!!

  5. Frans,
    Acest ”… urmărește cu mare îngrijorare…” ne indica faptul ca sunteti pozitionati cu podul palmei peste butonul nuclearei sau doar va determina sa mariti volumul din telecomanda…?

    • Nici Dumnezeu nu bate cu parul. Vorba unui clasic: „aveti putintica rabdare”.

      Repercursiuni vor fi. Poate nu acum, poate nu in forma in care se asteapta ei, dar vor fi.
      Si ii vor lovi acolo unde ii doare cel mai tare.

    • Adică…la buzunare…?!

    • Au ajuns sa isi antagonizeze atat societatea civila interna, partea productiva si onesta a populatiei, cat si partenerii externi cheie. Au ars toate podurile. Se vor poticni, si atunci nimeni din cei mentionati nu se vor uita la ei.
      Vor pierde ce considera ei mai de pret – incepand cu buzunarele.

    • @Motane gri,
      De-a ăL de Sus să ai dreptate, dar mare minune să fie așa…! Totuși, speranța e ultima ce moare…
      „Speranțo, vii dragă să dai cu mătura și printre cazane.. ?!”

    • Corectare: „…Dea…”

  6. Deja m-a plictisit socialistul asta.

  7. Eu, in locul lu’ Dragnea, n-as sta sa ma gindesc de doua ori. Decit cu averea luata si in puscarie, mai bine scos din Internationala socialista, din UE chiar, si cu domnu’ Timm (cum ii zice Noise Guran) profund ingrijorat si usor dezamagit.

    Dar, na, eu sint mai jigodie, pe cind domnu’ Dragnea…

  8. Haidii bre, sa fim seriosi: un om care se imbraca ca un rege, in stacojiu si auriu, nu poate fi ingrijorat decit de misiunea pe care o are pe acest pamint si de voturile supusilor sai.

  9. Capitolul Justiție | Stadiul implementării măsurilor din programul de guvernare.

    ✔️ Măsura 1 – Instituirea unui mecanism de dialog permanent între reprezentanții celor trei puteri: legislativă, executivă și judecătorească (Semnarea unui Memorandum pentru a stabili forme concrete de lucru).
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate:
    Consiliul de management strategic (COMS) (înființat prin Protocolul încheiat, la finele anului 2016, între Ministerul Justiției, Consiliul Superior al Magistraturii, Înalta Curte de Casație și Justiție și Ministerul Public) este un organ colegial alcătuit din ministrul justiției, președintele CSM, procurorul general al PÎCCJ și președintele ÎCCJ.
    Consiliul de management strategic a hotărât că vor fi realizate consultări, inclusiv cu reprezentanții puterii legislative, în vederea stabilirii de comun acord a datei unei reuniuni vizând elaborarea unui memorandum în vederea instituirii unui mecanism permanent de dialog între reprezentanții celor trei puteri ale statului. În acest sens urmează a fi demarate demersurile pentru organizarea unei întâlniri între reprezentanții celor trei puteri.

    ✔️ Măsura 2 – Demararea unei campanii de informare publică asupra proiectului de legislație gratuită oferită populației de Ministerul Justiției.
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate:
    În cadrul proiectului „Transparență, accesibilitate și educație juridică prin îmbunătățirea comunicării publice la nivelul sistemului judiciar” (prompvat de CSM în parteneriat cu MJ, INM, SNG, IJ, PÎCCJ), Rezultatul 2 – „Grad ridicat de acces la justiție prin facilitarea accesului la informații privind sistemul judiciar și serviciile furnizate cetățenilor, MJ a propus CSM popularizarea portalului N-lex prin care este pusă la dispoziția cetățenilor legislație gratuită și actualizată. Contractul de finanțare pentru proiect a fost semnat de CSM cu AM POCA pe data de 05 septembrie 2018, fiind demarată implementarea activităților proiectului.

    ✔️ Măsura 3 – Încheierea de parteneriate între autoritățile statului și profesiile juridice organizate în mod independent, va avea un rol important în procesul de cunoaștere a literei și spiritului actelor normative.
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate:
    În vederea elaborării Proiectului de lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 2/2000, privind organizarea activității de expertiză tehnică judiciară și extrajudiciară, aprobată prin Legea nr. 156/2002, au fost concultate asociațiile profesionale de experți, în scopul comunicării eventualelor probleme/disfuncționalități din activitatea de expertiză tehnică judiciară.
    În vederea elaborării Proiectului de lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 188 privind executorii judecătorești, Uniunea Națională a Executorilor a transmis propunerea de amendare a Legii nr. 188/2000, aprobată de către Consiliul Uniunii Naționale a Executorilor Judecătorești, potrivit legii. La data de 30 octombrie 2018, proiectul a fost publicat pe site-ul MJ potrivit procedurii prevăzute de Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, propunerile, sugestiile și opiniile primite, referitoare la acest proiect, fiind în curs de analiză.

    ✔️ Măsura 4 – Constituirea la nivelul tuturor instanțelor de judecată a unor centre de informare (similar celor existente în instanțele din statele UE), conținând materiale despre principalele proceduri judiciare, precum și cu privire la principalele evoluții normative. Materialele documentare vor fi realizate de MJ în cooperare cu CSM, organizații neguvernamentale, fără a se limita la variante tipărite sau informări doar la sediul instanței.
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate:
    MJ a inițiat procedura de achiziție publică pentru dotarea instanțelor de judecată cu un număr de 237 de terminale interactive de tip kiosk.
    Echipamentele care vor fi achiziționate vor asigura o dotare unitară la nivelul tuturor instanțelor cu acest tip de echipamente moderne. Până la acest moment, unele dintre echipamentele existente au fost scoase din uz ca urmare a uzurii tehnice și morale, precum și a costurilor de mentenanță crescute.
    Astfel, la momentul actual dotarea instanțelor la nivel național cu asemenea echipamente de informare este neunitară.
    Utilizarea cu regularitate în procesul de informare a justițiabililor prezenți la sediul instanței a acestei „interfețe” digitale va duce pe de-o parte la o informare calitativ superioară a acestora, iar pe de altă parte va degreva personalul instanței responsabil cu interacțiunea cu publicul, care își va putea concentra efortul spre alte activități specifice interne.
    În acest context, în scopul facilitării comunicării dintre justițiabili și instanțe, la nivelul tuturor instanțelor se vor constitui centre de informare (similare celor existente în instanțele din statele UE) care vor conține materiale despre principalele proceduri judiciare, precum și cu privire la principalele evoluții normative: procedura a fost demarată la finele anului 2018, a fost elaborată documentația specifică pentru care s-au obținut avizele necesare. La acest moment a fost demarată procedura de achiziție.
    În cadrul proiectului „TAEJ – Transparență, accesibilitate și educație juridică prin îmbunătățirea comunicării publice la nivelul sistemului judiciar” (cod SMIS 118765), SIPOCA 454, finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA), implementat de CSM în parteneriat cu MJ și alte instituții din sistemul judiciar (INM, SNG, PÎCCJ, IJ), urmează a fi derulată în perioada 2019 – 2020 o campanie de informare publică a cetățenilor cu privire la sistemul judiciar și serviciile furnizate de acesta. Campania va viza și popularizarea portalului legislativ gestionat de MJ (http://legislatie.just.ro/).

    ✔️ Măsura 5 – Asanarea normativă, respectiv:
    – Evaluarea legislației României și reașezarea ei pe alte baze, începând de la studiile de impact până la cunoașterea legii de către cetățeni și aplicarea de către autoritățile publice.
    – Restrângerea numărului de acte normative și corelarea cu legislația europeană.
    – Codificarea pe domenii de activitate și implementarea normelor metodologice din legi.
    Din inițiativa MJ, prin direcția de specialitate, s-a demarat un amplu proces de evaluare a codurilor, penal, procedură penală, civil, procedură civilă. Au fost consultați membrii comisiilor de elaborare a noilor coduri, reprezentanții autorității judecătorești și ai asociațiilor magistraților, dar și cei care exercită alte profesii juridice cu atribuții în înfăptuirea actului de justiție ori conexe actului de justiție, ai instituților de învătământ superior, ai Institutului de Cercetări Juridice „Acad. Andrei Rădulescu” din cadrul Academiei Române, precum și reprezentanții societății civile.
    Au fost centralizate observațiile, propunerile și dificulatățile întâmpinate în realizarea actului de justiție. Observațiile și propunerile sunt în curs de analiză.

    ✔️ Măsura 6 – Dezvoltarea proiectului Educația juridică în școli, pornind de la Protocolul semnat în 2013 între MJ, CSM, Ministerul Public și Ministerul Educației Naționale.
    Stadiu: Implementat.
    Acțiuni realizate:
    Protocolul de colaborare privind educația juridică în școli a fost semnat, pe 20 iulie 2017 și este valabil până în luna iunie 2020. Protocolul prezintă două elemente de noutate: (1) ÎCCJ a devenit partener alături de celelalte părți semnatare ale Protocolului din 2013 și (2) a fost prevăzut un mecanism de aderare la obiectivul Protocolului, în baza căruia exista la acest moment un număr de 37 aderenți.
    Potrivit Protocolului, responsabil de monitorizare și raportare este Comitetul de monitorizare. Comitetul de Monitorizare, potrivit art. 5 alin (1), este alcătuit din reprezentanții desemnați ai MJ, Ministerul Educației Naționale, Consiliul Superior al Magistraturii, Ministerul Public și Înaltei Curți de Casație și Justiție.
    Instituțiile menționate sunt părți ale noului Protocol, care îl dezvoltă pe cel încheiat în anul 2013 între MJ, Min. Educației Naționale, CSM și Ministerul Public, stabilind cadrul legal prin care să se realizeze materialele informative cu specific juridic, distribuirea acestora, expunerile experților din domeniul juridic, vizitele elevilor la MJ și alte instituții, sprijinirea pregătirii continue a profesorilor cu elemente de educație juridică și organizarea de evenimente dedicate educației juridice, precum și un mecanism de aderare care să permită participarea la realizarea obiectivelor Protocolului de reprezentanți ai tuturor profesiilor juridice, societații civile și susinerea de către toți cei interesați pentru realizarea în mod organizat a educației juridice în învătământul preuniversitar.

    ✔️ Măsura 7 – Implementarea la nivel național a proiectului Dosarul electronic.
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate:
    – Contractul de finanțare aferent proiectului Dezvoltarea și implementarea unui sistem integrat de management strategic la nivelul sistemului judiciar – SMIS a fost semnat la data de 21 noiembrie 2017, activitățile previzionate urmând a fi implementate în perioada 2018 – 2019 prin finanțare din Fondul Social European (FSE) prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA). În cadrul proiectului urmează a fi realizată analiza necesară dezvoltării în continuare a sistemului electronic de management al cauzelor ECRIS, sistem care va cuprinde în versiunea sa viitoare și componenta de dosar electronic.
    – În cadrul Proiectului de Îmbunătățire a Serviciilor Judiciare (PISJ), finanțat de BIRD prin acordul de împrumut nr. RO – 8695, ratificat prin Legea 173/2017 este prevăzută achiziția de componente și echipamente IT și programe informatice suport (în speță scannere și computere utilizator), care să faciliteze extinderea la nivel național (implementare la nivelul Curților de Apel) a Dosarului electronic (InfoDosar – versiunea dezvoltată și pilotată de Curtea de Apel Cluj) și totodată să asigure funcționarea sigură și fiabilă a actualului sistem ECRIS, până la punerea în producție a noii versiuni a acestuia. Contractul a fost semnat în data de 19 decembrie 2018 cu asocierea de entități private care a fost declarată câștigătoare la finalul licitației și se va implementa în perioada ianuarie 2019 – 2020.

    ✔️ Măsura 8 – Reducurea taxelor judiciare de timbru atunci când obiectul acestora este evaluabil în bani.
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate:
    Proiectul de act normativ a fost elaborat, soluțiile cuprinse în proiect fiind transmise Ministerul Finanțelor Publice și Ministerul Dezvoltării Regionale (instituții co-inițiatoare ale OUG. nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru), în vederea comunicării unui punct de vedere, precum și pentru formularea unor propuneri noi de reglementare pentru aspectele ce excedează domeniul de competență al instituției noastre.
    În urma acestei consultări, MFP și MDRAP au comunicat punctele de vedere, la acest moment fiind în curs de analiză la nivelul MJ punctele de vedere la care am făcut referire mai sus, precum modalitatea optimă de promovare a soluțiilor legislative propuse.

    ✔️ Măsura 9 – Acordarea de către avocați a unei consultații anuale gratuite celor care îndeplinesc condițiile pentru ajutor public judiciar, prin revizuirea cadrului legal.
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate:
    În prezent, se pot acorda consultații gratuite potrivit OUG nr. 51/2008 privind ajutorul public judiciar în materie civilă și Legii nr. 51/1995 privind organizarea și exercitarea profesiei de avocat, astfel:
    – Potrivit OUG nr. 51/2008 privind ajutorul public judiciar în materie civilă (CAP. 4 – „Asistența extrajudiciară”): art. 35 alin (1) – Asistența prin avocat poate fi și extrajudiciară și constă în acordarea de consultații, formularea de cereri, petiții, sesizări, inițierea altor asemenea demersuri legale, precum și în reprezentarea în fața unor autorități sau instituții publice, altele decât cele judiciare sau cu atribuții jurisdicționale, în vederea unor drepturi sau interese legitime. (…) Alin. (2) Asistența extrajudiciară se acordă conform prevederilor Legii nr. 51/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
    – Potrivit art. 74 alin. (1) din Legea nr. 51/1995 privind organizarea și exercitarea profesiei de avocat „Asistența extrajudiciară prevăzută la art. 35 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 51/2008, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 193/2008, se acordă de Serviciul de asistență judiciară constituit la nivelul fiecărui barou, pe baza unei cereri al cărei model se aprobă de Departamentul de coordonare a asistenței judiciare, care va cuprinde mențiuni privind obiectul și natura solicitării de asistență, identitatea, codul numeric personal, domiciliul și starea materială ale solicitantului și ale familiei sale, atașându-se înscrisuri doveditoare ale veniturilor acestuia și ale familiei sale, precum și dovezi cu privire la obligațiile de întreținere sau de plată. Cererea va fi însoțită și de o declarație pe propria răspundere a solicitantului,îm sensul de a preciza dacă în cursul ultimelor 12 luni a mai beneficiat de ajutor public judiciar, în ce formă, pentru ce cauză, precum și cuantumul acestui ajutor.

    ✔️ Măsura 10 – Continuarea procesului de rearondare teritorială, ca formă de reducere a volumului mare de cauze de soluționat la unele instanțe, precum și identificarea împreună cu reprezentanții sistemului judiciar a unor noi forme de degrevare.
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate:
    A fost constituit un grup de lucru comun constituit din reprezentanți MJ – Ministerul Public – CSM pentru desfășurarea unui proces de reorganizare a instanțelor judecătorești și parchetelor de pe lângă acestea.

    ✔️ Măsura 11 – Profesionalizarea și recredibilizarea formelor alternative de soluționare a conflictelor, cum ar fi medierea și arbitrajul, precum și încurajarea utilizării procedurilor notariale.
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate:
    Responsabil este, în principal, Consiliul de mediere și doar situația în care se impun intervenții de natură legislativă intervine MJ, potrivit competențelor sale.

    ✔️ Măsura 12 – Consultarea reprezentanților sistemului judiciar în vederea identificării și modificării acelor acte normative care contribuie la încărcarea artificială a unei instanțe de judecată.
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate:
    În vederea îndeplinirii acestei măsuri, ministrul justiției a participat la întrunirea profesională din 30 mai 2017 a reprezentanților tribunalelor, ai CSM, ai MJ, ai INM și ai SNG, în cadrul căreia au fost abordate subiecte privind modificarea codurilor penale, a codurilor civile, a legilor justiției, bugetul și infrastructura instanțelor, statistica instanțelor și dezvoltarea carierei profesionale. Urmare a acestei reuniuni au fost create două adrese de email destinate problemelor cu care se confruntă reprezentanții puterii judecătorești pentru p comunicare mai eficientă și găsirea unor rezolvări mai rapide. Acest tip de măsuri trebuie să aibă un caracter permanent, iar eventualele intervenții legislative pot interveni, de exemplu, și urmare jurisprudenței ÎCCJ, precum și a sesizărilor primate din practică.

    ✔️ Măsura 13 – Consultarea reprezentanților sistemului judiciar în vederea identificării și modificării acelor acte normative care prin texte neclare, ambigue, conduc la practică neunitară, precum și publicarea practicii judecătorești relevante pe paginile de internet ale instanțelor de judecată.
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate:
    În vederea îndeplinirii acestei măsuri, ministrul justiției a participat la întrunirea profesională din 30 mai 2017 a reprezentanților tribunalelor, ai CSM, ai MJ, ai INM și ai SNG, în cadrul căreia au fost abordate subiecte privind modificarea codurilor penale, a codurilor civile, a legilor justiției, bugetul și infrastructura instanțelor, statistica instanțelor și dezvoltarea carierei profesionale. Urmare a acestei reuniuni au fost create două adrese de email destinate problemelor cu care se confruntă reprezentanții puterii judecătorești pentru o comunicare mai eficientă și găsirea unor rezolvări mai rapide.

    ✔️ Măsura 14 – Consolidarea capacității ÎCCJ de a-și îndeplini rolul constituțional de unificator al practicii judiciare prin asigurarea resurselor materiale și umane, inclusiv a unui sediu corespunzător în proiectul Justice District – Cartierul de Justiție.
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate:
    MJ a realizat următoarele demersuri principale în anul 2018 privind Cartierul pentru justiție:
    – A clarificat situația juridică deosebit de complexă a terenului propus pentru realizarea a acesteia, care să permită proiectarea și edificares Cartierului. Guvernul României a aprobat raportul de clarificare și soluțiile juridice în 2 august 2018 prin Memorandumul cu tema: Decizie vizând situația amplasamentului Esplanada în vederea dezvoltării unui program de reconversie funcțională;
    – A demarat negocierea cu Banca Mondială pentru finantarea proiectării și execuției Cartierului de Justiție, îndeplinind până în prezent toate cerințele Băncii Mondiale. Astfel, într-un termen de aproximativ 2 – 3 luni (martie 2019) se anticipează finalizarea Acordului de avans în valoare estimativă de 2,5 mil USD, avans care va permite proiectarea Cartierului (pana la faza de Studiu de fezabilitate). Negocierile vor continua în paralel în anul 2019 și pentru acordarea împrumutului principal, în scopul finanțării lucrărilor civile (execuția) aferente Cartierului Justiției;
    – A obținut de la Primăria Sector 3 acordul necesar pentru efectuarea de foraje prospective pe acest amplasament de către experți geotehnici, în urma documentației depuse. Forajele la terenul de fundare au fost executate efectiv în noiembrie 2018. Rezultatul tehnic al forajelor este necesar pentru proiectarea Cartierului și pentru gestionarea problemei tehnice a fundației de 2,5 ha care este abandonată pe amplasament de aproximativ 30 de ani.
    – A construit la elaborarea PUZ Sector 3 – dat fiind că amplasamentul este situat în acest sector – prin colaborare cu experți urbaniști ai Universității de Arhitectură București, cu consultanți urbaniști din echipa Băncii Mondiale, cu Primăria Sector 3 și cu Primăria Mun. București. PUZ urmează a fi supus dezbaterii și votului în Consiliul General al Mun. București la finele lunii ianuarie 2019. Dacă PUZ va fi aprobat, se va putea trece la elaborarea PUD;

    ✔️ Măsura 15 – Continuarea Programului național de investiții în infrastructura instanțelor din capitalele de județ.
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate:
    Referitor la cele 27 de obiective de investiții și lucrări de investiții vizând sediile de instanțe cuprinse în „Programul național de investiții în infrastructura instanțelor din capitalele de județ”:
    – 4 obiective de investiții/lucrări de intervenții sunt în curs de execuție;
    – 20 obiective de investiții/lucrări de intervenții se află în etapa de proiectare și avizare;
    – 3 obiective de investiții/lucrări de intervenții au fost finalizate.

    ✔️ Măsura 16 – Inițierea unui program național în vederea creării a 15 centre regionale de arhivă, la nivelul fiecărei curți de apel.
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate:
    Etapele programului național sunt: Etapa 1 – elaborarea unui standard de proiect (deci a unei documentații standard de proiectare structurală, arhitecturală, de instalații și dotări conform legislației naționale specifice HG 907/2016) pentru cele 15 Centre; Etapa 2 – particularizarea acestui proiect standard pentru a obține în total 15 autorizații de construire, în funcție de locațiile efective ale terenurilor și de numărul de instanțe și parchete specifice fiecărei Curți de Apel/ respectiv fiecărui centru regional în parte.
    Banca Mondială a aprobat selectarea a 2 Consultanți tehnici individuali care vor elabora Nota Conceptuală, primul document standard de proiectare a centrelor de arhivă. Procedura de evaluare este în curs de derulare și se estimează finalizarea și semnarea contractelor în februarie 2019. În paralel, sunt în curs de identificare toate cele 15 terenuri pentru edificarea Centrelor.

    ✔️ Măsura 17 – Realizarea Cartierului pentru Justiție – „Justice District” din București.
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate: idem măsura 14.

    ✔️ Măsura 18 – Un procent de 10% din taxele judiciare va fi alocat direct pentru nevoile de administrare a instanțelor de judecată.
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate:
    Proiectul a fost elaborat, soluțiile cuprinse în proiect fiind transmise MFP și MDRAP (instituții coinițiatoare ale OUG nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru), în vederea comunicării unui punct de vedere, precum și pentru formularea unor propuneri noi de reglementare pentru aspectele ce excedează domeniul de competență al instituției noastre.
    În urma acestei consultări, MFP și MDRAP au comunicat punctele de vedere, la acest moment fiind în curs de analiză la nivelul MJ punctele de vedere menționate, precum și modalitatea optimă de promovare a soluțiilor legislative propuse.

    ✔️ Măsura 19 – Suplimentarea personalului din cadrul instanțelor, precum și echilibrarea, împreună cu CSM, a schemelor de judecători, astfel încât să se ajungă la un raport de 1,5 – 2 grefieri/judecător, în acord cu standardele europene.
    Este necesară efectuarea unei analize a nevoilor de resurse umane la nivelul tuturor instanțelor pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 151/2015 privind procedura insolvenței persoanelor fizice. Analiza va fi efectuată de MJ în colaborare cu CSM pentru necesarul de judecători și cu președinții curților de apel pentru celelalte categorii de personal. Pe baza analizei va fi elaborat și adoptat un document strategic de dezvoltare a resurselor umane la nivelul instanțelor.

    ✔️ Măsura 20 – Revizuirea Statutului personalului auxiliar în acord cu cerințele noilor coduri, precum și standardizarea schemelor de personal în funcție de dimensiunea /volumul de activitate al instanței sau parchetului.
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate:
    Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea și al personalului care funcționează în cadrul institutului Național de Expertize Criminalistice, cu modificările și completările ulterioare, a fost supus de două ori în dezbaterea Comisiei de dialog social din cadrul MJ și se află în faza de consultare interinstituțională cu CSM. La data de 7 august 2018, a avut loc o reuniune de lucru cu reprezentanții grefierilor în vederea definitivării proiectului de lege privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea și al personalului care funcționează în cadrul institutului național de expertize criminalistice. Proiectul elaborat va fi supus dezbaterii Comisiei de Dialog Social din cadrul MJ și se află în faza de consultare interinstituțională cu CSM.

    ✔️ Măsura 21 – Continuarea proiectului de investiții în penitenciare și de modernizare și extindere acolo unde locațiile permit și construirea a două penitenciare noi.
    Stadiu: În implementare.
    Acțiuni realizate:
    La nivelul ANP sunt în derulare mai multe proiecte de investiții în penitenciare (modernizare și extindere), astfel:
    – Spațiu detenție Penitenciar Deva – se creează 70 locuri noi de detenție și se modernizează 500 locuri de detenție;
    – Spațiu detenție R113 Giurgiu – se creează 200 locuri;
    – Spații detenție Găești – se creează 96 locuri noi de detenție.
    De asemenea, au fost inițiate proiectele de construire a două penitenciare noi:
    – Berceni: Prin HG nr. 626/2017 a fost aprobată achiziția unui studiu de fezabilitate, destinat construirii unui penitenciar cu o capacitate de 1000 de locuri, respectiv P47 – Berceni.
    – etc.

    • Livia…? Pe când tezele emise la Congresul XIII…?

    • Se creeaza locuri noi de „campare” in penitenciare si se construiesc altele noi. Pai nu ar trebui ca telul conducerii tarii sa fie scaderea criminalitatii? Ori voi, va pregatiti celule hi-tech, sa nu va plictisiti timp te un an cat stati in puscarie pentru evaziuni de zeci sau sute de milioane de Euro. Da veniti la Poarta Alba, ca Becali a facut puscarie la stadion la nasu Hagi, Agaton a stat numai la Pufleni Resort, Borcea are celula proprie echipata cu „suflet”. Cu pedepse de 3 ani pentru 5 persoane ucise in statia de autobus ( pe la Galati sau Braila) si, regret sa o spun, cu suspendare cum i-a dat lui Huidu, tara NU are cum sa mearga spre bine.
      Nu are cum un sofer orb sa duca masina drept pe drum. In cazul nostru,expresia „pestele de la cap se’mpute” nu este valabila pentru ca „peste” ( tot sitemul bugetar + privatul-afiliat) e putred.

  10. Singura metoda de a trezi pe romani la realitate este de a reinstitui vizele la intrarea in Europa. In acel moment romanii vor avea de ales daca ei, rudele lor, vor sa stea in Romania cu Dragnea si coruptii lui sau vor sa locuiasca intr-o Romanie libera de sechelele comunistilor revopsiti si corupti. Spun asta pentru ca toti romanii trebuie sa iasa la vot si sa faca alegerea lor personala pentru viitor, +PLUS Romania

  11. Dragă Redacție,
    Nu sunt adeptul cenzurii de niciun fel, totuși comentariile mai lungi de 20 de rânduri, care nu emană pic de umor și care au fost copiate cuvânt cu cuvânt din te miri ce maculatură insalubră a vreunui grup infracțional organizat, trebuie eliminate, pentru păstrarea igienei în secțiunea „Comentarii”…

  12. si cum atu vrea voi sa va scape ue de mafie daca vitati mafioti cu 2 maini??