Franța: Magazinele cu aerul condiționat pornit ar putea fi obligate să țină ușile închise / Publicitatea luminoasă, interzisă între orele 1 și 6 dimineața
Ministrul francez pentru Tranziție Energetică, Agnes Pannier-Runacher, a anunțat duminică că magazinele dotate cu aer condiționat vor fi obligate să țină ușile închise și să reducă publicitatea luminoasă, pentru a economisi energie, potrivit BFM TV.
„În zilele următoare, voi adopta două decrete: primul va generaliza interdicția publicității luminoase, indiferent de mărimea orașului, între orele 1 și 6 dimineața”, cu excepția aeroporturilor și a gărilor, iar „al doilea va interzice magazinelor să aibă ușile deschise atunci când funcționează aerul condiționat și încălzirea”, a declarat ministrul pentru Journal du Dimanche.
Să lași ușile deschise „înseamnă un consum cu 20% mai mare și (…) este absurd”, a justificat Agnès Pannier-Runacher.
Orașe precum Bourg-en-Bresse, Lyon, Besançon și Paris au adoptat decrete municipale încă de la jumătatea lunii iulie, când Franța a cunoscut un val de căldură excepțional, astfel încât magazinele cu aer condiționat să fie obligate să își închidă ușile, sub sancțiunea unei amenzi.
Guvernul intenționează să extindă această măsură la nivelul întregii țări, cu o amendă de până la 750 de euro, dar inițial se va concentra pe informarea comercianților.
În ceea ce privește publicitatea luminoasă, reglementările actuale fac distincție între orașele cu mai mult sau mai puțin de 800.000 de locuitori: în Franța. Aceasta este interzisă între orele 1 și 6 dimineața în orașele cu mai puțin de 800.000 de locuitori. În zonele mai populate, regulile depind de regulamentul local de publicitate, dacă există unul.
De asemenea, legea actuală prevede deja ca panourile luminoase și vitrinele magazinelor să fie oprite după ora 1 dimineața.
Ministerul nu a putut preciza duminică conținutul următorului decret, dar a explicat că acesta va avea ca obiectiv „armonizarea normelor”, fără a preciza numărul de aglomerări care fac în prezent obiectul unui RLP sau cum vor fi aplicate concret controalele și sancțiunile, de până la 1.500 de euro.
„Contururile vor fi precizate” atunci când va fi publicat decretul, „ideea este într-adevăr ca acesta să fie aplicabil de acum înainte”, a adăugat ministerul.
În prezent, nerespectarea regulamentului, care este în vigoare din 2013, este rareori sancționată. „Provocarea rămâne să ne asigurăm că aceste texte sunt aplicate de către cei care au responsabilitatea publică: autoritățile locale și statul”, a comentat recent asociația ANPCEN, care luptă împotriva poluării luminoase.
„Până în prezent, nu numai că statul nu a efectuat controalele de care este responsabil, dar a pasat responsabilitatea către asociațiile voluntare”, a declarat asociația.
Convenția cetățenească pentru climă, solicitată de președintele Emmanuel Macron, era mult mai ambițioasă și propusese guvernului „interzicerea acestor ecrane (publicitatea video) în spațiile publice, în mijloacele de transport în comun și în punctele de vânzare”, propunere care a fost respinsă.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
14 comentarii