G4Media.ro

Franţa se opune intenţiei Uniunii Europene de a elimina automobilele echipate cu…

Sursa Foto: engine-specs.net/

Franţa se opune intenţiei Uniunii Europene de a elimina automobilele echipate cu motoare pe combustie internă din 2035

Guvernul francez susţine o poziţie mai îngăduitoare privind eliminarea automobilelor echipate cu motoare pe combustie internă, față de majoritatea țărilor europene, blocând inițiativa Comisiei Europeane de a cere ca emisiile automobilelor să scadă cu 65% începând din 2030 şi să fie reduse la zero din 2035, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

Francezii susțin o ţintă referitoare la reducerea emisiilor automobilelor cu 55% până în 2030, iar modelele hibride să poată rămâne pe piaţă o perioadă mai mare de timp, a declarat luni pentru Bloomberg un oficial din cadrul biroului preşedintelui Franţei, Emmanuel Macron. Aceste comentarii vin după ce Macron s-a întâlnit cu mai mulţi directori de top de la o serie de producători auto, precum Stellantis NV şi Renault SA, precum şi cu reprezentanţii sindicali pentru a discuta tranziţia la vehiculele electrice. Oficialul, care a dorit să îşi păstreze anonimatul, a mai spus că Franţa analizează posibilitatea de a oferi un nou sprijin pentru a ajuta industria auto să se adapteze la noua tehnologie. „Ştim că nu există alte opţiune decât trecerea la automobilele electrice. Ceea ce este important este să ne pregătim în avans”, a spus Jean-Marie Robert, reprezentant al confederaţiei sindicale CFDT, care a participat la întâlnirea cu Emmanuel Macron.

Eliminarea motoarelor pe combustie internă ar putea conduce la pierderea a a aproximativ 100.000 de locuri de muncă în Franţa

La Plateforme Automobile, principul organism de lobby al industriei auto din Franţa, estimează că până la mijlocul acestui deceniu vor fi necesare investiţii de aproximativ 17,5 miliarde de euro pentru dezvoltarea de baterii, staţii de încărcare, hidrogen şi servicii conexe. De asemenea, eliminare motoarelor pe combustie internă ar putea conduce la pierderea a a aproximativ 100.000 de locuri de muncă în Franţa până în 2035 şi închiderea mai multor uzine, susţine La Plateforme Automobile. În prezent industria asigură aproximativ 190.000 de locuri de muncă directe.

Producţia de automobile electrice şi vehicule pe bază de celule de combustibil necesită mai puţină forţă de muncă comparativ cu vehiculele hibride şi motoare diesel. Însă Franţa este în urma altor ţări precum Germania, Japonia şi SUA când vine vorba de numărul de roboţi utilizaţi de industria auto iar muncitorii francezi sunt mai scumpi decât cei din ţările din estul şi sudul Europei.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

23 comentarii

  1. nu este nici o problema sa vedem cine mai cumpara masini diesel in 2035.

    • eu o sa cumpar daca dictatura imbecilitatii de la bruxelles, evident, imi va da voie :))

    • Eu voi cumpara diesel cat timp vom avea
      – private jets, formula 1, curse de nascar sau raliu, vapoare doesel, etc…

      Pana nu se rezolva cele de mai sus sa nu va aud cu incalzirea globala si poluatea.

      Mi se pare fantastic cum se vb de la pupitru despre incalzire in timp ce oamenii se plimba cu avioanele personale :)))))

    • macron se opune ideilor gretei?
      Asta e mai rau ca dezertarea.

    • Eu cumpar diesel. De ex acum detin si full electrica si diesel si nu as pleca la drum lung cu electrica.

    • Cumpărătorii de diesel rămân unde sunt, cât timp alternativa este esențial mai useristă și imbecilă. Țineți minte, densitatea de energie într-un kg de motorină ~ cu cea de la 100-150kg de baterie SOA de acum. Ca fapt divers, densitatea energetică la bateriile cu litiu nu se va îmbunătăți semnificativ, deși propaganda trâmbițează încontinuu imbecilități (ca și aia cu „eolianu și solaru e mai ieftin CA CĂrbunele că a ieftinit china panourile și elicele”). Ce se poate face e să lucrezi în direcțiile cu adevărat poluatoare, nu la ăia cel mai ușor de agățat, adică consumatorii finali. Chestii de gen: mai multe nucleare, mai puține gaz/cărbune, interzis import de alimente care pot fi produse local (ce e aia, usturoi din China importat în Europa, marș în mm), reglementări auto pentru masă redusă, aerodinamică mai bună, impus noxe la vapoare, investiții maxime în fuziune. Chestii inteligente pe care ei n-o să le facă niciodată, că e „useriști”.

  2. Daca iese si Germania cu o declaratie similara, se va pune frana initiativei de a termina masinile cu combustie interna. Acolo ma astept sa fie o problema si mai mare dpdv al locurilor de munca pierdute (benzinarii, service, etc.).
    Nu inteleg de ce UE e asa drastica in masuri, sa interzica complet orice motor termic, de ce nu lasa hibridele o perioada mai lunga (ma rog, nu alea „mild” care nu fac mai nimic dpdv al reducerii poluarii).

    • Locuri de munca?! Dar taxele pierdute?! Pretul combustibilului se dubleaza de la taxe :)) Bugetarii de lux de la Bruxelles sunt niste rateuri intelectuale de mare clasa!

    • Mi-e frica ca nu va pierde niciun guvern banii din taxele si accizele de pe combustibil. Le vor pune probabil in energia electrica, care oricum va fi mult mai scumpa decat azi, ca va trebui sa fie produsa „eco”. Peste vor veni si accizele si taxele care sunt azi la benzina / motorina …
      Cu toate astea, nu as zice ca cei de la Bruxelles sunt chiar rateuri intelectuale, marea majoritate a deciziilor au fost / sunt bune.

  3. O pozitie de bun simt. Abordarea din prisma ideologica a functionarii masinilor cu motoare cu ardere este pur si simplu o idiotenie iresponsabila. Distrugerea unui sistem industrial performant cu zeci de milioane de locuri de munca, doar pentru ca unii politicieni si activisti sunt spalati la creier trebuie oprita cat mai rapid. Masinile electrice vor inlocui eventual, masinile cu motoare cu combustie, atunci cand vor avea performante si costuri asemanatoare, timpi de incarcare a bateriilor similari si o infrastructura de alimentare echivalenta statiilor de combustibili actuali.

  4. Chestia cu reducerea noxelor la 0% este o mare gogorita! Degeaba reduci tu la 0% daca peste gardul vecinul duduie soba cu carbuni sau ce-o mai gasi prin preajma.
    Ce faci cu Rusia, China, Turcia, SUA? Si restul…? Africa toata? Asia cvasitotal? America de Sud?…. Hai nu fiti ipocriti, lasati campaniile electorale pentru mai tarziu!

    Chiar sunt curios (peste vreo 7-8 ani) cum vor reactiona votantii la aceste bazaconii? Vine unul si spune ca este contra si sa vezi cum ii curg voturile in urma!!!

    Restul e can-can!

    PS. Chiar sunt curios cum o sa marseze (fara sa cracneasca) Romania la acest curent, in conditiile in care noi n-avem sosele pe care sa mergem cu masinile existente! Sunt curios cum o sa urci Transfagarasanul cu electrica!! Sau Transalpina!!!! Votati Geta Ecologeta!

    • Da ma dar suntem primii in lume. Ca in rest am rezolvat tot pe aici prin UE. Suntem frati cu totii.

  5. Vive la France!!!!! Da, trebuie sa iasa si alte tari sa se opuna! E normal sa fie asa! Noi romanii, prin cei care , vezi doamne, salveaza planeta, am pus repede botul ….

  6. O rapida cautare pe google : ` china pollution `, imagini .. si apar niste peisaje de vis, !
    Si situatia arata asa din cauza sobelor (asta chiar are impact in asia), yahturilor, avioanelor, masini de curse, . samd.
    Nicidecum nu este de la transport + centralele electrice pe carbuni (super vechi), milioanele de masini, aruncand in aer pe secunda milioane de tone de noxe .. nah, nu e, .. alea nu au nici un effect.
    In timpul pandemiei, anul trecut, cand mai toata populatia planetei era blocata in case .. aerul respirabil arata complet diferit.

    Dar nici nu e nevoie sa te uiti in afara tarii, ci doar sa mergi prin centrul Bucurestiului pe la pranz asa ..si ce sa vezi, ceata totala..

    Mama lor de sobe, yahturi, jeturi, avioane.. ce or cauta prin Bucuresti, nu stiu !

  7. Eu chiar nu inteleg cum poti sa inlocuiesti o tehnologie rezonabila cu alta care nu functioneaza. Pe sistemul actual de baterii, masinile electrice nu au nici o sansa, plus acest litiu este o resursa finita si nerecilcabila. Solutia este ca in orasa sa functioneze transportul in comun impecabil. Cine doreste sa se plimbe cu masina prin oras sa plateasca.

  8. China nu mai accepta deseuri din alta tari, au interzis minarea de crypto, sustin masinile electrice, incep sa curete si ei.
    La nivel mondial pe 2020 energia regenerabila a depasit energia produsa din carbune/fosili.

  9. https://ro.m.wikipedia.org/wiki/%C3%8Enc%C4%83lzirea_global%C4%83
    O să râd cu lacrimi când specia asta o sa fie distrusa de un uragan global cauzat de poluare fiindcă nu vrem sa ne schimbam mașinuțele pârțâitoare fiindcă o vz Doamne nu ne mai putem plimba atât de mult cu ele până la reîncărcare care de unde dracu nu sunt sursa principală de poluare in transporturi ?

    • Stai cuminte ca mai ai de citit. Daca ne luam toti dupa wikipedia o sa ajungem un popor de semidocti de credem ca stim ce zicem dar suntem total pe langa.
      Mai citeste si tu niste studii finantate de independenti ca poate mai completezi informatia. Vorbeste de teoriile astea cand stii despre ce e vorba.

  10. Foarte rau ca se opune !

  11. Poi de ce sa facem ceva sa îmbunătățim – nici măcar viitorul copiilor noștrii ci al nostru? Poluare poluare, dar ce bine ne simțim când trântim pe masă ultimul model de telefon fabricat in China?! De ce să forțăm puțin evoluția tehnologiilor noi că doar și acum 10, 20, 30 de ani erau smartphone-uri și panouri solare pe toate gardurile care au apărut pe piață așa eficiente și performante ca și în ziua de azi, din prima. Cine a mai auzit de o tâmpenie așa mare că trebuie să investești timp și niste sume de bani colosale in cercetare și iterații succesive, că doar eu suficient să se trezească Dorel într-o dimineață și inventează el tot, bine din prima, iar dacă nu inventează măcar sponsorizează că doar are de unde.

    Fraților, mi-e milă de noi ca și nație când văd cât de ignoranți suntem. Așa cum tehnologia in alte domenii a evoluat și s-a îmbunătățit cu timpul așa și aici. O sa ajungem și la mașini electrice ieftine cu autonomie mare, in timp. Dar nu avem cum sa ajungem la rezultate daca nu suntem dispuși să facem o schimbare – cel puțin în gandire. Unii vă plângeți de parcă ați avea cotă-parte din acțiunile industriei petroliere. Mai sunt o căruță de ani până va dispărea motorul cu combustie internă de pe piață, nu dispare de mâine. Așa că stați liniștiți că și peste 10 ani se vor putea cumpăra mașini diesel/benzina second-hand din germania, deținute de către o bătrânică.

  12. Alta ciuma masina electrica! Desfintati tot si mergem pe biciclete zero poluare.

  13. Aberant.
    Ce faci cu țările africane, asiatice, arabe etc. care se bazeaza pe utilajele acționate de motoarele „dizel”.
    Despre transportul naval, aerian, dar despre zborul spre Marte ?
    Să ne fie clar. Pulimii, i se va interzice, pe când multinaționalele, marile companii va zice pas, cum a spus Franța. Oare „neamțul nostru” va pune botul?
    Cred că… de ce nu !?

  14. Nu as lua alta mașină decât Diezel.