Franța și reforma școlilor din mediul rural. Asocieri între școlile din sate și orașe, plus regrupări pedagogice intercomunale, în noul plan guvernamental
Confruntate cu scăderea demografică din mediul rural și cu o slabă monitorizare a evoluției parcursului elevilor din școlile de la sate, autoritățile din Franța au stabilit recent un plan pe 3 axe, cu 6 măsuri, care să reducă abandonul școlar și să ferească unitățile de învățământ cu copii din ce în ce mai puțini de la impredictibilitate și, în cel mai nefericit caz, de închidere. Reforma a fost anunțată la începutul lunii de prim-ministrul Republicii, Elisabeth Borne, potrivit education.gouv.fr.
Primul pilon este numit ”garantarea rețelei școlare pe întreg teritoriul”, ceea ce înseamnă întărirea legăturilor dintre școlile vizate și a relației acestora cu autoritățile de la Paris. Conform planului (documentul, mai jos în articol), birocrația pentru începerea școlii în fiecare an împiedică analiza clară a claselor care s-ar putea desființa.
”În prezent, resursele pentru începerea anului școlar sunt stabilite anual în cadrul proiectului de lege a finanțelor. Acestea sunt apoi alocate în fiecare an pe academii (n. red. centre regionale de formare profesională), apoi pe departamente (n. red. structuri teritoriale, similare județelor din România). Această acțiune anuală nu permite însă anticiparea închiderilor de clase și nici includerea acestora în proiectele teritoriale pe termen mediu”, scrie în planul Ministerului Educației din Franța.
Citește mai mult pe Edupedu.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank