G4Media.ro

Gabriel Barbu, profesor de istorie, despre importanța profesiei: Suntem responsabili de viitorul…

Foto: Arhiva personala

Gabriel Barbu, profesor de istorie, despre importanța profesiei: Suntem responsabili de viitorul acestei țări. Noi îi formăm pe cei care mâine vor avea un cuvânt de decizie

Contextul titularizării ne permite să reluăm discuția despre intrarea în sistemul celui mai mare angajator la nivel național: sistemul de învățământ. An de an, în acest concurs al titularizării se înscriu circa 30 de mii de cadre didactice, iar pentru majoritatea dintre ele, această oportunitate de a ocupa un loc de muncă stabil se transformă într-un carusel continuu care durează ani, chiar zeci de ani.

Interviul este realizat de Ștefan Lefter, elev în clasa a XI-a la Colegiul “Mihail Cantacuzino” din Sinaia, și face parte dintr-o serie de articole prin care Ștefan explorează profesia de profesor, pe care vrea să o urmeze. 

Despre frecventabilitatea și accesibilitatea profesiei de profesor 10 elevi și-au spus deja punctul de vedere. Am plecat de la premisa că vreau să mă fac profesor, iar în acest moment doar eu și cu încă un coleg din generația mea vrem asta. Așa că sunt curios ce spun profesorii care abia au intrat în sistem. Care este motivația lor, esența practicării profesoratului sau, deopotrivă, motivele pentru care din ce în ce mai puțini elevi vor să urmeze această carieră.

Citește interviul integral pe Edupedu.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Valoarea istorica ,ca modalitate concreta de a prezenta faptele istorice si impactul acestora asupra generatiilor de oameni , cuprinde si aceasta latura a inteligentei profesorale numita – crearea unor drumuri noi – atasata modalitatilor noi de intelegere si aici intervine rolul profesorului de istorie . Doar simpla memorare a faptelor nu este suficienta , profesorul trebuie sa arate elevului impactul acestor evenimente istorice si cum ele au schimbat – in bine sau in rau – fata umanitatii . O meserie grea, ce necesita o inteligenta mereu vie si o capacitate interpretativa de exceptie .

  2. Sub bolşevism, pionierii şi uteciştii puteau fi duşi la Muzeul Naţional de Istorie, care în postromânism e ţinut în reparaţii din 2002. Nu există în UE tineret mai neglijat cel român. De comparat RO şi Franţa în ce priveşte accesul digital la informaţie: Biblioteca Naţională Gallica, Arhivele Statului sau ale Parisului, plus cele didactice. La noi, a dispărut de pe net, chiar în anul Centenarului, Biblioteca Digitală a Bucureştiului atât de utilă Diasporei şi asigurării egalităţii de şanse, elevul sărac putând citi gratuit măcar cărţile de literatură şi istorie clasice.

  3. nu e adevarat. Partidul ii formeaza pe cei ce maine vor lua decizii.

  4. Da,este adevarat,dar foarte putini inteleg importanta profesiei lor,sunt meserii care nu se pot face doar pt bani.cum ar FI in invatamint,preoti, doctori.sa nu vorbim de politici care ar trebui sa ia decizii in favoarea tuturor oamenilor.

  5. Gresit, Academia SRI este cea care ii formeaza pe cei care maine vor avea cuvant de decizie.

    Sau mai degraba cuvant de minciuna si incurajare a furtului, asta e Romania.