G4Media.ro

Gabriela Firea anunţă că a semnat contractul pentru park&ride la intersecţia Pantelimon-Vergului/…

Gabriela Firea anunţă că a semnat contractul pentru park&ride la intersecţia Pantelimon-Vergului/ Durata construcţiei, 12 luni

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, anunţă că a semnat contractul pentru realizarea parcării de tip park&ride de la intersecţia şoselelor Pantelimon şi Vergului, durata construcţiei fiind estimată la 12 luni, cu un cost de 21 de milioane de euro, transmite Agerpres.

„Am semnat contractul pentru realizarea parcării de tip park&ride de la intersecţia Pantelimon-Vergului! După aproape şapte ani de când trebuia construită această parcare de tip park&ride, am făcut, împreună cu specialiştii Primăriei Capitalei şi ai constructorului, toate demersurile astfel încât acest proiect, atât de important pentru descongestionarea traficului în Bucureşti, să fie deblocat! Am semnat contractul de execuţie, au fost obţinute toate avizele, inclusiv autorizaţia de construire şi s-a emis ordinul de începere a lucrărilor”, arată primarul general, într-o postare pe Facebook.

Parcarea, care va avea o capacitate de circa 500 de locuri, urmează să fie realizată în 12 luni, iar valoarea investiţiei va fi de aproximativ 21 de milioane de euro. Construcţia va fi realizată de Asocierea „Tehnologica Radion, TIAB şi VIA Proiect”.

„În ceea ce priveşte costurile de realizare a acestui proiect, ne bazăm, conform legii, pe un ritm firesc al încasărilor de la Ministerul de Finanţe. Reamintesc încă o dată ca Primăria Capitalei nu încasează taxe şi impozite, bugetul Primăriei Generale fiind alimentat peste 90% din impozitul pe venit”, a precizat Firea.

Firea a adăugat că parcările de acest tip contribuie la fluidizarea traficului, întrucât le oferă nerezidenţilor care vin în Bucureşti zilnic, la muncă sau la studii, o alternativă la tranzitarea oraşului cu autoturismul propriu, respectiv posibilitatea să parcheze în spaţii special amenajate de unde au acces direct la transportul în comun. Totodată, facilităţile de tip park&ride contribuie şi la degajarea parcărilor din zona centrală, a mai arătat primarul general.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. 21 mio eur pt 500 de locuri? Peste 40k/loc?

  2. Durata contractului 12 luni…ce caterinca ieftina, marca firea (fara F)

  3. Oare ce invata, au invatat studentii de la Arhitectura? Cel putin 25 de ani vechime are aceasta forma de casa de parcare! Dragi studenti aveti posibilitate ca prin Erasmus sa mai ajungeti si prin alte tari din Europa. De ce nu, alegeti Nordul sau Olanda. Si nu este numai aceasta casa de parcare si nu numai arhitectura, ci toata gandirea in jurul ideii de oras-vechi-nou-patrimoniu-infrastructura-crutarea mediului. Plus ca nu se invata nimic, nu se repara nimic din ceea ce s-a uratatit in orasele noastre in trecutul ceausist! Plus ca arhitectii prea au jucat in mana politicienilor, primariilor: ce urat arata Piata Universitatii din Bucuresti sau harababura din fata Teatrului Naional! Protestati, impuneti reguli si legi care sa puna stop acestui proces de ne-bun simt.

    • Tu ce vrei mai exact de la dl/dna arhitect X ? Sa se substituie peste noapte intregului aparat de analiza si politici urbane al primariei ?

      Cine a proiectat cladirea, a proiectat-o dupa o tema de proiectare : asta e terenul, asta e capacitatea pe care o cautam, asta e onorariul.

  4. „circa 500” adica 400, deci 50000 euroi/loc. Suficient pentru parandarat la pandelasi, sa mance si gura lor ceva. Ati ales de-ati rupt inima targului, dragi concitadini!
    Eu as baga niste bani in Rahova si Jilava, sa fie loc pentru tot pesedeul! Sau l-as contracta pe Dinca sa ii rezolve in butoiul lui!

  5. Termen de realizare : după ce i se termină mandatul ! De ce nu a facut nimic 4 ani, în afară de iepuri uriasi, panseluțe, fântâni arteziene kitsch ?

  6. Studente, activeaza-te! Ca vin alegerile.

  7. Sunt curios in ce masura ceilalti cititori considera util conceptul de P&R pentru Bucuresti/imprejurimi. Intreb pentru ca mai e una facuta de curand la Straulesti de care m-am bucurat la momentul respectiv. Eu stau in Mogosoaia si vin la munca in zona Lujerului.

    Din pacate, pentru mine e complet inutila. Cu masina fac ~35 minute dimineata si ~45-60 seara. Am facut toate experimentele posibile – combinatii gen bicicleta / trotineta normala sau electrica + metrou / parcare + metrou, cel mai bun timp nu scade sub 60 de minute.
    Bicicleta nu o pot lua in metrou, ceea ce inseamna ca ori iau in total 3 metrouri ori trebuie sa merg pe jos 2-3 km la unul dintre capete.
    Varianta cu masina lasata in P+R mi se pare complet nepractica, pentru ca as face in total peste 60 de minute, segmentul dintre casa si parcare fiind probabil cel mai aglomerat (mogosoaia – 2 cocosi, cu traversarea centurii pe la celebrul rond care are un pasaj planificat). Doar segmentul asta de 3 km din 16 dureaza ~20-25 minute.

    Acum, va intreb – voi cum ati folosi aceste P+R? credeti ca oamenii care vin din zona Pantelimon ar gasi ceva mai utila parcarea de la Vergului? Ce mijloace de transport ar lua de acolo?

  8. N-am votat-o eu pe Firea, ci bucureştenii, nişte proşti aroganţi.

  9. cred ca mai degraba in 12 ani o termina…!