G4Media.ro

Gabriela Firea: Datoriile primăriei Capitalei către Asociația pentru Transport Public București Ilfov…

Sursa Foto: mobilitate.eu

Gabriela Firea: Datoriile primăriei Capitalei către Asociația pentru Transport Public București Ilfov aduc aproape de colaps activitatea sa și pun în pericol deplasarea cetățenilor în zona metropolitană

Fostul primar al Capitalei, Gabriela Firea, susține, într-un comunicat transmis G4Media.ro, că datoriile Primăriei Captilei către Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti Ilfov aduc aproape de colaps activitatea asociației și pun în pericol deplasarea cetățenilor în zona metropolitană.

Precizările fostului primar au fost făcute în contextul în care HotNews.ro a dezvăluit că Primăria Capitalei a plătit în mandatul Gabrielei Firea peste 60 milioane lei către firma de transport a primăriei Voluntari, condusă de soțul ei, pentru cursele București-Ilfov.

Firea mai susține că Primăria Capitalei nu a efectuat nicio plată către Primăria Volunari, însă jurnaliștii de la HotNews.ro au menționat că plățile au fost făcute către compania din subordinea primăriei.

Redăm mai jos integral punctul de vedere al Gabrielei Firea transmis redacției G4Media.ro

”In legatura cu articolul publicat de dvs care il preia pe cel aparut in hotnews.ro, pe tema platilor pe care Primaria Capitalei le face la Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti Ilfov, va informez ca:

Articolul incearca sa prezinte eronat, cu rea credinta, activitatea acestei asociatii de dezvoltare de care depinde insusi transportul zilnic al cetatenilor din judetul Ilfov, dar si al celor din Bucuresti, inspre si dinspre locurile de munca.

In acest moment, datoriile Primariei Capitalei catre aceasta asociatie aduc aproape de colaps activitatea sa si pun in pericol deplasarea cetatenilor in zona metropolitana, deoarece firmele de transport care fac parte din ea, si nu doar STV, nu mai au resurse pentru continuarea transportului public in zona Bucuresti-Ilfov pe care il sustin de luni de zile singure.

Primaria Capitalei NU A EFECTUAT NICIO PLATA CATRE PRIMARIA VOLUNTARI.

Va reamintesc ca in timpul mandatului meu a fost infiintata, pe model european, Asociatia de dezvoltare intercomunitara pentru transport public in comun Bucuresti – Ilfov, astfel incat sa fie asigurat transportul calatorilor in Capitala si in zona metropolitana. Un proiect foarte apreciat de cetateni.

La ADI-ul de transport au aderat Primaria Capitalei prin STB, CJ Ilfov si cele 40 de UAT-uri componente ale zonei metropolitane.

Flota de autobuze este asigurata de STB si cele cateva societati din judetul Ilfov care detineau sau si-au achizitionat autobuze.

Procesul de largire a flotei este unul permanent, oricare dintre UAT -uri, pe masura ce achizitioneaza, poata intra cu o contributie de autobuze pe traseele asigurate de ADI-ul de transport.

90% din cheltuieli sunt asigurate de PMB, 10% de Ilfov, asa cum s-a fost votat la momentul constituirii asociatiei.

Fiecare societate de transport care presteaza in beneficiul ADI-ului primeste cota parte din sume, in functie de contributia la traseu.

Sursa Foto: mobilitate.eu

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

18 comentarii

  1. Asa, si?
    Problemele astea se rezolva in instanta, e un lucru acceptat.
    Sa dea o lege prin care politicienii sa vorbeasca mai putin iar expertii sa faca ceea ce trebuie. Dar noi avem decat bișnițari… expertii au plecat din Bucuresti, ro mania 4 ever nu

  2. Aceste autobuze nu ar fi trebuit să intre în oraș, ele trebuiau să aibă stații terminale la intrările în București și de acolo pasagerii să urce în tramvai, autobuze STB sau metrou. Oricum sunt niste autobuze poluante, o făcătură a lui Pandele și prietenii lui să mai facă niște bani…

    • Ce vă pasă ,stați în București.
      Nu știți câtă umilință am îndurat ani de zile când microbuzul 507 nu venea la program așteptând 1 -2 ore,eram înghesuiți,jigniți,fără aer condiționat și 5 lei biletul

    • Dar microbuzele nu sunt poluante?

  3. Cata grija la Păsărică!

  4. Aceasta vrajitoare sta bine mersi in parlament cu imunitate si rade de toti prosti care au votat o ca primar .
    Acuma e prea tarziu sa o trageti la raspundere .
    Trebuia sa cereti socoteli cand era inca acolo primareasa.

  5. Madama Sârmă-n-Coor: „Primaria Capitalei NU A EFECTUAT NICIO PLATA CATRE PRIMARIA VOLUNTARI.”

    Da, e adevărat. PMB nu a făcut nicio plată directă către Primăria Voluntari.
    PMB a făcut plăți către ADI, o struțo-cămilă juridică în care PMB are vreo 99%, primăria Voluntari 0,5% și primăria Chiajna tot vreo 0,5%. Iar din acea ADI, banii se împrăștie către primăriile participante pe bază de dispoziții de primar și acte adiționale.

    Dar da, PMB nu a plătit nimic direct către Primăria Volintiri. Banii au curs în acea ADI, de unde s-au dus către firma soțului…

    Mahalagioaică infectă, lua-te-ai de mână cu Șoșoaca aia și duceți-vă învârtindu-vă până pe la Târgșor!

    • @Mihai
      Ai perfecta dreptate.
      Cine are minimul de curiozitate poate afla cele spuse de tine din documente oficiale publice

  6. Sint convins ca nu i-a spus nimeni doamnei Firea ca nu mai este primar la capitalei!

  7. Nu intereseaza pe nimeni ce mai zice doamna Firea.A fosta odata ca-n povesti,o prea frumoasa fata ,dar s-a dus ,doamne ajuta.
    V-a dat ceva pomeni in bani in trecut de tot aduceti vorba despre dansa?
    Ceva stiri adevarate nu aveti?

  8. Eu nu inteleg ceva, inainte de asta cu Voluntari erau niste Microbuze cu mult mai putine locuri care nu erau subventionate de nimeni si ma gandesc ca aveau profit altfel de ce le tineau pe rutele alea. Astea ale lui pandele de ce trebuiesc subventionate? Sa nu imi ziceti ca sunt mai scrumpe ca asta e planul de afaceri pe care si-l face orice firma si stie in cat timp poate amortiza investitia.

    • Se vede că nu știți cum se călătorea cu acele microbuze:5 lei biletul,înghesuială,fără aer condiționat, și nu-și respectau programul .

  9. daca 90% din autobuze sunt ale pmb, presupun ca si 90% din cheltuieli sunt ale pmb. de ce ar trebui pmb sa plateasca restul de 10%? cine incaseaza banii din bilete? sa ii incaseze pmb pe toti si sa va dea voua 10%, asa ar fi corect. de ce vreti si subventie, ca nu inteleg?

    • Toate încasările(biletele,amenzile,etc)se duc la PMB, din care 10% îi revin PMV .
      Dacă PMB nu mai vrea să respecte contractul (poate are motive) ce vină avem noi??? care după mulți ani de umilințe, pe care le-am avut pe maxi taxi ,datorită acestui contract am circulat și noi ilfovenii civilizat(eu nu sunt psd-istă și nu mai sunt nici pnl-istă,sunt o pensionară umilită)

  10. Eu consider că este foarte bine cu transportul in IL.fiind considerat zona metropolitană cum sa ne întoarcem ,după o așa dezvoltare a zonei metropolitane

  11. Cred ca presa serioasa trebuie sa se delimiteze de Sosoace, Simioni, Firi si alti patinatori. Cat despre tovarasa descoperita de Hrebe…ma gandesc ca ii trebuia unu’ ca Ilie Nastase :))

  12. Eu , nu sunt psd-istă dar ,după mulți ani de umilințe ,îndurate pe maxi taxi ,datorită acestui contract ,am circulat și noi ilfovenii civilizat. Dacă acest contract este păgubos pentru PMB,care primește toate veniturile(bilete,amenzi,etc) iar cei 10 % (ce-i revin PMV)nu acoperă cheltuielile ,domnul primar Pandele va găsi o soluție separându-se de București .Sunt convinsă că PMB va fi în pierdere.

  13. E ingrijorare mare ca falimenteaza societatea dar si mai mare de buzunarul lui nea pandelica.