G4Media.ro

Gabriela Firea propune interzicerea intrării în centrul Capitalei a mașinilor sub Euro…

gabriela firea sursa facebook

Gabriela Firea propune interzicerea intrării în centrul Capitalei a mașinilor sub Euro 3 / Autoturismele neînmatriculate în București sau Ilfov vor trebui să plătească o taxă de intrare în oraș

Primarul general Gabriela Firea a anunţat miercuri introducerea în dezbatere publică a unui proiect care prevede achiziţionarea unei viniete pentru toate autoturismele care intră în Capitală, dar nu sunt înmatriculate în municipiul Bucureşti sau în judeţul Ilfov, transmite Agerpres.

Potrivit inițiativei, taxa pentru a intra în București cu un autoturism înmatriculat în alt județ va fi de 10 lei pe zi sau 1.900 lei pe an.

De asemenea, nu va fi permis accesul în zona centrală pentru maşinile non-Euro, Euro 1 și Euro 2.

Mașinile cu norma de poluare Euro 3 vor avea acces în zona centrală doar dacă vor plăti o taxă de 75 de lei pe lună sau 900 de lei pe an.

„Autoturismele care nu sunt înmatriculate în Bucureşti şi în judeţul Ilfov, la momentul pătrunderii în Capitală vor trebui să facă dovada că şi-au achiziţionat o vinietă de Bucureşti, vinieta Oxigen B, care va costa 10 lei pentru o zi, iar pentru un an – 1.900 de lei. Mă refer la autoturisme înmatriculate în celelalte judeţe şi în alte ţări, inclusiv Bulgaria. Cât priveşte autoturismele neînmatriculate în Bucureşti sau Ilfov, dar care au un grad ridicat de poluare, adică non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, acestea nu vor avea acces în centrul Capitalei. (…) În ceea ce priveşte autoturismele înmatriculate în Bucureşti şi în zona metropolitană Ilfov, acestea vor avea accesul interzis dacă sunt poluante, în zona centrală, începând cu 1 ianuarie 2020. Mă refer la maşinile non-Euro, Euro 1 şi Euro 2. Autoturismele Euro 3, chiar dacă sunt înmatriculate în Bucureşti şi Ilfov, vor trebui să plătească o vinietă, vinieta Oxigen C, ‘C’ de la centru”, a precizat primarul general.

Gabriela Firea a spus că, deşi măsurile pot părea „dure”, ele sunt insuficiente pentru gradul de poluare la care a ajuns municipiul Bucureşti.

Ea a atras atenţia că vor exista şi autoturisme care vor fi exceptate de la aceste reguli: maşinile pentru situaţii de urgenţă (SMURD, Ambulanţă, Poliţie), maşinile care desfăşoară lucrări de utilitate publică şi maşinile corpului diplomatic.

Primarul general a menţionat că proiectul, care va fi supus dezbaterii publice timp de 45 de zile, urmează să fie dezbătut în şedinţa Consiliului General al Capitalei de la sfârşitul lunii septembrie, iar dacă va fi adoptat va intra în vigoare din ianuarie 2020.

Firea a arătat că în Bucureşti cel mai important factor de poluare este circulaţia auto „sufocantă”. Ea a menţionat că, la nivelul întregii ţări, există 8,5 milioane de autoturisme înmatriculate, dintre care 1.600.000 în Bucureşti şi în zona metropolitană Ilfov. Dintre acestea: 261 de autoturisme sunt non-Euro, 7.188 sunt Euro 1, 113.729 – Euro 2, 213.000 – Euro 3, 440.000 – Euro 4, 253.000 – Euro 5 şi 331.000 sunt Euro 6. Primarul a citat datele oferite de Brigada Rutieră şi Poliţia Locală, conform cărora aproape 500.000 de maşini din alte judeţe intră zilnic în Capitală, „cele mai multe cu un grad mare de poluare”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

78 comentarii

  1. așa după mintea lu firea hai să pună fiecare oraș sau comună tranzitată taxă de intrare/trecere … madam firea e un dezastru …rezolvați în p.m problema centurii bucureștiului..rezolvați problema parcărilor, problema transportului în comun.

    • Felicitari USR pt initiativa de a taxa toti cocalarii care blocheaza centrul Bucurestiului si ne polueaza! Nu 10 lei, 10€ pe zi sa faca taxa! 1900€ pe an! Excelenta masura!

    • @Anda, taci, fă, că ești proastă grămadă. Măsura e foarte bună.

    • @Asistat,
      Ai aflat ceva, in…calitate de asistat social vei beneficia de o reducere de taxa sau vei fi nevoit sa mergi pe jos pana in Kiseleff10 ?

    • @Marduk,
      Nici nu stiu cum sa incep: Taci, măh, că ești mitocan! Măsura ar putea fi una bună in situatia in care ditai capitala europenă ar avea măcar o centură completa cu 2 benzi pe sens. De vreme ce Bucurestiul nu are o astfel de centura completa, introducerea taxei de intrare in oras e atacabila din orice pozitie si cine oare nu si-ar dori sa faca un ban gramada prin ”larga” marinimie a madamei Fierea…!?

      PS. Sa nu aveti voi dupa 30 de ani, macar un amarat de semafor la Domnesti…!? Sa va fie rusine, pe la Domnesti trec tiruri din intreaga Europa, catre Bulgaria, Grecia si Turcia…!

    • @Scara, cu ce mai pica de la noii mei prieteni de la usereu’, ma scot!

    • Am propus acesta masura de restrictonare si taxare a masinilor care STATIONEAZA in Bucuresti de 8 ani,tuturor candidatilor la PMB!Asa se procedeaza in majoritatea tarilor UE,nube normal ca masinile de IF,TR , sau IS sa plateasca impozit pe masina in judetele de origine si sa polueze,circule si parcheze in Bucuresti ani de zile!In putinele locuri in care pot parca in spatele blocului sunt cca.20?% masini din alte judete de ani buni.Iar eu platesc taxe ca sa parchez la zeci de metriibde casa!Daca nu se pot interzice sau inmatricula in Bucuresti cumve in Germania sau Italia macar sa plateasca poate le trece cheful!La Venetia se parcheaza cu plata numai in afara orasului,la Munchen ai voie sa circuli numai 3 luni la rand etc.Si nu sunt problemele de circulatie si parcare ca in Bucuresti caci sunt strazi si parcari!Firea face un lucru nornal,noroc cu alegerile,dar nu cred ca o lasa Pandele caci ii sar in cap ilfovenii cu taxi si viloaste!

    • Firea reciclează idei mazariste, că Mazăre a mai pus taxe din astea. Eu sint de acord ca mașinile poluante (vezi destule locomotive pe stradă) să fie taxate pina la cer, dar la genul de prostii mă doare pe mine capul. O să ajungem să ceară fiecare cătun taxă de întrare de nu se va mai putea circula.

    • Masini euro 3 cu filtru împotriva poluări ați auzit ?
      Nu înțeleg prostia ,cei care plătesc nu mai poluează ????
      Ce ne facem cu fumurile combinatelor si cu gâturile fumătorilor??De ce nu se scot țigările de pe piața încât statul sa nu mai ia bani de pe urma oamenilor care se îmbolnăvesc ?
      Si încă ceva LEGEA trebuie sa fie = EGALA pentru toți .
      Ce ma interesează de mașinile instituțiilor de stat indiferent care : poliție ,pompieri ,salvare etc …..ținând cont ca si ele poluează statul trebuie sa le înlocuiască sau sa plătească taxa .

    • Majoritatea vor cauta masuri de precautie , una ar fi sa fie luati in spatiu de diverse persoane , buletin de bucuresti si domiciliu in buc , automat isi pot inmatricula masinile pe bucuresti.
      Nu e o idee buna in totalitate, primaria se gand doar la bani…

  2. Nu-mi place Firea, nu am votat-o si nici nu o voi vota, insa problema traficului din Bucuresti nu se poate rezolva decat cu interdictii. Si poate nici asa, pentru ca vor fi exceptii pentru firmele care presteaza servicii…si vor obtine foarte multi aceasta derogare, indiferent daca sunt indreptatiti sau nu…ca asa este in Romania!
    Pana la urma ar fi un prim pas…

    • da, si eu cred ca ar trebui niste interdictii (nu neaparat cele zise de ea). dar nu se va intampla, va iesi scandal si de frica, le va scoate. adica va ramane cum a fost, iar intre timp poluarea creste. ea crede ca va mai fi aleasa. nicio sansa. dar ii va frica de pierderea de popularitate si nu va implementa masuri restrictive. dar la un moment dat vor trebui sa apara, oricat ne place sau nu.

    • Corect! Iar in ceea ce priveste restrictiile are dreptate Alex, desi a spus-o cam nervos 🙂 Sa nu conteze unde este inmatriculata masina, ar fi discriminatoriu, insa in functie de norma de poluare cred ca ar fi mai ok.

    • Ideal ar fi ca bucurestenii sa scape de toapa nociva la urmatoarele alegeri si sa aleaga un primar bun, ce lucreaza in interesul rezidentilor. Si da, oricat ar injura unii masura taxei de acces, este o metoda buna de a reduce traficul si poluarea. Banii colectati sa fie investiti in spatii verzi, de recreere, in infrastructura, in utilitati, in cartiere rezidentiale marginase cu acces usor la transportul in comun, in centre de business si mall-uri planificate in afara orasului etc etc. Masura asta ar trebui aplicata concomitent cu imbunatatirea transportului in comun si amenajarea parcarilor, cel putin la marginea orasului cu acces la mijloacele de transport, ca in orasele civilizate. Ar trebui sa termine odata centura aia. Ar trebui facute foarte multe, dar nimeni nu-si asuma sau nu-si doreste, din conducerea existenta. Asa se intampla cand ratezi startul cu ratati retardati (psd,preponderent) si promovezi haosul urban (infrastructura veche, aglomeratie urbana, zone rezidentiale ridicate haotic, mall-uri inghesuite in oras, autorizatii de constructii ilegale s.a.m.d.). Sa corectezi toate greselile facute este un proces mai dificil si mai scump.

      Obicei prost, cel de a crede ca masina este un drept, nu un privilegiu. Daaar, poate s-or schimba lucrurile, mentalitatile in tarisoara aceasta frumoasa.
      Pacat ca multi nu realizeaza cat de norocosi suntem ca avem o tara cu varietate de relief atat de mare, cu resurse atat de multe, o tara cu paduri (sau ce-a mai ramas din ele), cultura, istorie. Altii fac mult mai multe cu mult mai putin…

  3. Completare – toate marele orașe să introducă taxa de 10 lei/zi pentru orice autoturism cu număr de Buc. Miticii să stea la ei acasă, în Capitala Roșie (cu 6 primari p$daci + PG ex-mânătoare de […] la latrine), si să nu mai calce prin provincie, că au de unde fura destul în Buc.

  4. Muie PSD. Ajuns proasta la fundul sacului, altfel nu se interesa ea de poluare.

  5. Uitati-va la capitalele tarilor nordice, modele asemantoare constand in taxe ridicate si interdictii (spre diferenta de noi au si infrastructura care sa ii ajute). Sa nu credem ca oamenii renunta la confortul de a merge cu masina si trec la bicicleta de dargul mediului. Interdictii de intrare in centru, taxe ridicate pe locurile de parcare, acestea sunt solutiile, oricat de neplacute ar fi.

    • Plus o retea de transport in comun civilizata, asta inseamnand nu numai confort, ci si timpi minimi de asteptare. Asa poate sa restrictioneze traficul in tot orasul pe timpul zilei, daca avem solutii reale.
      Cu taxa mare de parcare nu sunt de acord 🙂 Pe de o parte nu ai voie sa circuli cu masina, pe de alta parte te costa mult sa o parchezi…

    • Uita-te la veniturile tarilor nordice totusi….de principiu sunt pentru limitarea accesului masinilor poluante, dar asta se face treptat.

    • pai treptat, dar la noi nu se face deloc, de undeva ar trebui inceput. dar nu imi fac iluzii, va fi ca banda speciala de ratb, 1 zi va fi si apoi la loc comanda.

    • Barda, veniturile sunt mari, dar si preturile sunt pe masura, altfel nu ar merge cu bicicleta de dragul mersului cu bicicleta. Asa cum nici la noi nu o sa platesti pe o zi de parcare 9-18 euro pe zi ca in Italia sau pana la 60 de euro ca in Amsterdam.

  6. O aberație .
    Dacă locuiești în alt oraș , lucrezi in capitala , faci naveta saptaminal sau bilunar , trebuie sa stai și lîngă familie , pt ce să plătești taxa ?
    De ce include Ilfov ?
    Acum ceva timp taximetriștii manifestau împotriva colegilor din IF .
    Se pot include Bihor sau Alba , de exemplu .

  7. Locuri de parcare?
    Transport in comun?
    Transport alternativ (piste biciclete)?
    Facilitati car sharing?
    Statii incarcare electrice?

    • Park and ride la intrare in orase?
      Linie metrou aeroport-oras?
      Benzi dedicate transportului in comun?

      Firea: Bucurestiul e un oras smart doar pentru ca aici locuiesc foarte multi oameni smart. In rest, suntem foarte intarziati

  8. E foame de bani in cea mai proasta capitala europeana.

  9. In sfarsit are si asta o idee buna…

  10. Aia cu poluarea o inteleg si sustin. Ar trebui gradual interzise si euro 3 in timp si euro 4 etc

    Dar aia cu cei din alte orase … daca incepe un razboi al oraselor? De ex Cluj sa zica daca esti din Bucuresti platesti rovinieta.
    Adica daca esti capitala nu inseamna ca trebuie sa abuzezi de pozitia respectiva

  11. daca devine reala aceasta initiativa, si cine vrea sa intre cu masina in Buc, indiferent ca are cea mai smechera Tesla non-poluanta electrica plateste 1900/an doar fiindca nu e inmatriculata in Buc.. restul tarii ar fi niste imbecili daca nu ar impune absolut toti, toate orasele si de ce nu si comunele, taxa speciala exclusiv doar pentru B si IF..

    • Da, este o imbecilitate taxarea in functie de judetul in care este inmatriculata masina.
      Si mai prosti noi, care ne gandim la diferite solutii pentru oras 🙂 Auzi, dezbatere publica… de ce nu au luat puncte de vedere inainte de a iesi cu un astfel de proiect? Ma rog, au luat puncte de vedere, dar de la gasca din jurul ei…

    • taxa in functie de norma de poluare, nediscriminatoriu pe partea de inmatriculare o pot intelege, o pot accepta chiar….dar asta cu taxa in functie de unde e inmatriculata masina, nu, deloc, o aberatie si daca devine reala trebuie impusa si bucurestenilro care se plimba prin tara…. ete floesc, parca ala din CL care vine cu rosiile sau vinetele la piata vine in oras sa si le bage in cur, nu se la dea bucurestenilor mancare…sau ala de GR care face naveta la munca..sau etc, etc..

  12. Nu va ține șmecheria! Același lucru l-a încercat Mazăre in Mamaia pt ne constănțeni. A fost declarat neconstitutional.

  13. nici o problema, platesc, dar mi se pare neconstitutional. Ar trebui sa plateasca si bucurestenii cand merg prin orice alt oras. Altfel e discriminatoriu.
    Stiti ce se va intampla, oamenii isi vor face cu „luare in spatiu” buletin de bucuresti contra cost, si isi vor face numar de Bucuresti, doar sa nu plateasca taxa. Varianta cu euro 1 2 3 e o masura buna, la cate harburi care scot fum avem in Bucuresti. Ar trebui aplicata in toata tara.

  14. ar trebui ca cei cu autovehicule mai vechi, pe langa taxa, sa fie si schingiuiti, de fapt ar trebui ca toti saracii (profesori universitari, cercetatori, etc) sa fie batuti si sa plateasca si taxa daca vor sa intre in centrul bucurestiului. ca sa poata curvulina sta cu fereastra deschisa la primarie, sa nu-i intre noxe de la saraci.

  15. Praf in ochi
    Poluarea vine in principal de la șantiere
    Masurile sunt doar că să mai facă rost de bani

  16. Alooo tanti FII REA, dar de ce cu discriminare? De ce numai Bucurestiul să adune bani din poluare? De ce să nu oprească bani în fiecare județ de la cei care vin din Bucuresti si celelalte județe? Adică colectare pentru toți în mod egal! De ce numai pentru Bucuresti? Si de ce toate celelalte județe sunt obligate să accepte poluarea celor din București si restul județelor? Ce zici FII REA? Nu ar fi corect asa pentru toată lumea? Dacă e poluare, ea nu există si in restul țării? Doar nu este poluare numai în Bucuresti, â? Unde dracului vă credeți? Pe tarlaua voastră de acasă? Iar ne luați de prosti pe toți din România? Cine îți dă ție dreptul să taxezi oamenii numai in zona Bucureștiului? România e mare si este poluată toată! Idei mai proaste ca asta mai ai? Ori chiar ne luați pe toți de prosti? Ce idee stupidă! Tanti FII REA, e poluare în toată țara! Vrem să se aplice ideea ta aiuritoare ÎN TOATE JUDEȚELE PE MOTIV CĂ TOȚI CEILALȚI POLUEAZA TOATĂ ȚARA! CAPISCI TANTI?

  17. Pentru Mishu: pai asta ar trebui sa faca. Sa isi treaca masina pe Bucuresti si sa plateasca impozitele locale la Bucuresti si nu in tara!!! Care este problema? Daca te uiti in lege se mentine ideea ca in 30 de zile tre sa iti muti domiciliul, da cine o mai face? Sunt putin Bucuresteni cu masini B in alte orase dar multi din tara cvasipermanenti nu vizitatori ocazionali in Bucuresti!

    • Trebuie sa iti schimbi resedinta, nu si domiciliu. Domiciuliul il poti schimba doar daca detii un apartament, sau daca te „ia cineva in spatiu”. Cu resedinta (o foita cu stampila lipita pe spatele buletinului) in Bucuresti nu poti avea numar de Bucuresti.
      Apoi: Taxele pe care le platesc la primarie undeva in provincie nu sunt in cuantum de 1900 de lei pe an, ci mult mai mici. Si apoi, sunt mult mai multi bani in Bucuresti, decat oriunde in tara. Politicile EU ne incurajeaza sa diminuam discrepantele dintre saraci si bogati, ori asta e fix pe dos. Sa inteleg ca Bucurestenii mor de invidie ca saracii din provincie nu platesc taxe la ei?

      Eu sunt de acord sa se elimine doar ‘cazanele’ care scot fum negru. Asta cu inmatricularea restrictiva pare a fi doar spre a satisface o frustrare a bucurestenilor, care uita ca in acest oras mai toti sunt venetici.

  18. Nu se poate, fiindca in democratie nu este permis dublul standard, intrebati-o pe doamna Dancila!

    • Poluarea vine de la santiere , constructii, zone intregi de pamant fara iarba, copaci, padurile lipsa de langa Bucuresti etc. de aici vine poluarea legata de particule , aici stam cel mai prost .tone praf/km2 sa nu mai zic de termocentralele din Bucuresti …Apoi de timpul de stationare nu zice Firea nimic ? Pai daca stai in trafic dublu triplu ..nu poluezi mai mult ? Ar mai fi jmecherii care merg cu masina distrusa ..cu catalizatorul scos etc…De ce nu-i opreste RAR-ul… Pai Firea eu zic sa faci tu ceva prima data …si spoi ceri taxe …sau s-a terminat Bugetul ? Au terminat rudele din primarie banii ???..Pai iesim in strada..proteste etc ..Apropo am masina hibrida nu m-ar afecta ..dar tot nu mi se pare normal ca tot omul de rand sa plateasca ..hotia si mafia ..Sa zicem lucrurilor pe nume.

  19. Madam Primar, taxa e stupidă si lovește tot in omul cu venituri mici. Înțeleg că nu mai puteți circula nici voi cu limuzinele voastre nesimțite, asta e acum va pute sub eura 2… Dezastrul la care am ajuns in București are cauze multiple, vreau şi eu sa va amintesc de mașinile parcate aiurea, bravii aparatori ai legii se fac ca nu vad de ani de zile. Aplicați legea inainte de a inventa bazaconii şi mai ales nu va pierdeți cu firea…

  20. Ba… cam asa e prin toata lumea civilizata: Oslo, Dublin, Londra, Amsterdam, etc.
    Mi-i draga dna Firea ca un pumn in ochi da’ aici is de-acord cu ea!

    • Esti sigur ca in Oslo, Dublin, Londra, platesti taxa in functie de UNDE ai inmatriculata masina? Nu cumva e taxa doar in functie de poluarea masiniis sau pur si simplu taxa de centru, fara discriminare legata de unde anume e inmatriculata?

      EG „The Congestion Charge is an £11.50 daily charge for driving a vehicle within the charging zone between 07:00 and 18:00, Monday to Friday..”

      Asa, la o cautare sumara pe google, taxa e de congestie si e pt „driving vechile” nu pt „driving vehicle registered outside London”

    • @tibi: ia uite-te putin aici: https://tfl.gov.uk/modes/driving/congestion-charge/discounts-and-exemptions

      Vorbesti din ce crezi sau din ce sti?

    • @Andrei
      Invata sa citesti; dupa aia da link-uri. Niciunul din vehiculele din categoria exceptate nu este trecut ca „registere in London”, daca tot ai dat Londra ca exemplu.

  21. Masura necesara si obligatorie la ce s-a ajuns in Bucuresti cu circulatia. Dar nu trebuie sa fie discriminatorie. Toate masinile care vor sa se deplaseze prin centru sa plateasca taxa, indiferent de numarul de inmatriculare. Cele care polueaza mai mult atunci sa plateasca mai mult. Euro2,3,4 sa plateasca mai mult decit masinile mai noi Euro5,6. Iar cele diesel sa fie interzise prin centrul Bucurestiului ca in Orase din Germania. Atunci se va simti . Sa inceapa chiar cu hirburile de la RATB care tracteaza autobuze defecte

  22. Mai bine te-ai apuca de pregatirile de iarna mai doamna, mai. Ca acusi acusi vine viscolul si va prinde nepregatiti. Infiintati si dvs cateva firme de profil, de exemplu Sarea Grunjoasa SRL, Agentul Termic Universal, Jarteaua Calorica Onesti, Sectorul Suflete Reci (diviziile incinerare, betonizare, inhumare si caracalizare), IAS Varza Murata Voluntari, etc
    Comandati si amplasati inainte de Capitala, pe directia din care bate viscolul niste parazapezi de cca 50 m inaltime, de exemplu printer vilele din Voluntari si Pipera ar fi cel mai ok pentru noi cei din Felentari.
    Bineinteles, schimbati bateriile la autoutilitare, bagat-le niste catalizatoare Euro 6 ca oricum nu va verifica pe voi politia locala din Voluntari

    • Si in general, mai repejor si hai la fapte, ca asa, doar pentru datul din clanta, degeaba, ca primarita de 3 bani vechime, nu trebuia sa bateti drumul de la Bacau si pana la Voluntari. Gasem si noi din astea destule, pe Centura, vorba lui Basescu despre Labinia si obsesia dvs, dupa cum ne-ati declarant tot din gura, in repetate randuri.

  23. Foarte buna masura. Si sa se introduca taxa de tranzit 10 lei pe centura Bucurestiului pentru fiecare masina si 50 de lei pe camion, ca alea polueaza cel mai mult. Iar pentru bucuresteni, sa se dea benzina limitat, maximum 10 litri pe luna, si foarte repede o sa mearga lumea cu ITB-ul sau metroul in loc sa polueze. Asa e peste tot in lumea civilizata.

  24. Idei idioate a la psd! Idei comunicate de impotentii de la psd! Nimic mai mult! Sunt în criză de impotență si vin cu tot felul de aberații în speranța că românii nu observă. Bă comunisti de psd, suntem cu ochii pe voi non-stop! Nu scăpați de noi! V-am promis că vă găsim în toate găurile de sarpe si orice veți face , noi românii suntem calare pe voi! Să nu credeți că ne mai prostiti! Tavalugul vine peste voi toți! Începem cu Veorica si luăm miniștrii pe rând si toate structurile voastre mafiote! Vă starpim! HAI ROMÂNIA!

  25. Este valabilă și reciproca „provinciei”?

  26. Pai si cei cu domiciliu in zona centrala care au masini Euro 3 tot 75 lei / luna vor plati? Ce aberatie. Sau cei cu domiciliu in zona centrala si masini Euro 1-2 se vor trezi cu masinile ridicate din fata casei?

    • BINE ZIS!!!Care e problema lor ca eu am un audi din 1984 non euro foarte intretinut care polueaza foarte normal in normele lui?Ne forteaza sa cumparam toate plasticatele lor moderne de 2 lei care dupa 3 ani se topesc??

  27. O TAMPENIE crunta in aceasta forma!
    O restrictionare a modelelor sub Euro 4 (dar si aici trebuie justificat de ce se alege o anumita limita) ar fi destul de logica. Pe de alta parte taxarea numerelor de inmatriculare din afara Bucurestiului e o tampenie majora!… iar eu sunt Bucurestean nascut chiar in centeu, la Filantropia :).
    Cu siguranta ar fi declarata neconstitutionala situatia (…desi cu leprele de la ccr nu se stie niciodata, daca iau o spaga cativa pot inclina balanta invers) iar daca nu – de a doua zi as pune aceste taxe (ca primar acolo) si in toate celelalte orase din tara! Vrei in Ploiesti – X lei, treci prin Sinaia – Y lei, treci prin Constanta, Brasov, Cluj, Timisoara, Iasi, Calarasi, Slatina, Caracal, Craiova… Baicoi – Z lei de plata in fiecare! Sa vedem cum ar fi sa platesti taxe de vreo 100 de lei in orice drum pana in alt oras din tara!!

  28. Asta cu taxarea mașinilor neinmatriculate in bucuresti nu o sa tina. E discriminatorie. Nicăieri în UE nu exista asa ceva. Ori plătesc toti la fel ori niciunul.

  29. neconstitutionala din start, ori tai accesul tuturor cu masini poluante ori nu tai deloc. a mai incercat si mazare la Mamaia si a luat-o in bot. Cu ce ma pune pe mine mai presus ca-s bucurestean dar poluez cu o masina veche decat unul din alt oras ?

  30. Daca se introduce aceasta taxa pentru masinile care nu sunt inmatriculate in bucuresti, atunci fiecare sa stea la el acasa cu masina asa cum voi sta si eu la mine acasa in Prahova dar sa nu mai vad tipenie de masina de bucuresti pe valea Prahovei mai ales intre Nistoresti si Predeal unde inainte faceai 25 minute si acum faci ore.

  31. Locuiesc de 20 ani in Bucuresti. Cu forme legale din 2015.
    Totusi masina Euro4 o am inca inmatriculata pe Calarasi .
    Masura asta (in forma curenta) e o discriminare clara impotriva celor din provincie (si complet inutila pentru ca nu cei din provincie sunt cei care duc la traficul infernal din Bucuresti ci tot bucurestenii) . De unde a decis ca Ilfovenii sunt scutiti ? Serios acuma .. de ce nu si judetele limitrofe daca o luam asa ?
    Ce ar fi perfect corect , ar fi sa fie taxate masinile (chiar <Euro 6) pentru tranzitarea centrului orasului. Indiferent de localitatea unde sunt inmatriculate.
    Putini oameni din provincie iubesc de fapt Bucurestiul . Majoritatea lucreaza aici si platesc chirie aici deci oricum contribuie la economia locala.
    Acestea fiind spuse eu oricum cam 90% din timp ma deplasez cu bicicleta , sper sa binevoiasca inaltimea sa sa faca naibii piste de bicicleta PE sosea de macar 10% din taxe.

  32. Dintre acestea: 261 de autoturisme sunt non-Euro, 7.188 sunt Euro 1, 113.729 – Euro 2, 213.000 – Euro 3, 440.000 – Euro 4, 253.000 – Euro 5 şi 331.000 sunt Euro 6.

    Iar tu vii si rezolvi problema, interzicand 261 masini non-Euro, 7188 masini Euro 1 si 113729 masini Euro 2. Adica 120.000 masini din 1.600.000…
    Da! „Bravo”, Fifi! Ai gandit-o!

    • 120000 masini inseamna cel putin 300k voturi pierdute. Mai mult decat cele 246553 voturi cu care toapa a castigat primaria.

    • Mai sunt si cei cu domiciliu in zona centrala si care se foloseau de masini ca sa PARASEASCA zona respectiva. Ei nu au fost scutiti de taxa in proiectul madamei. Eu avand Euro 3 voi da 900 lei ca sa plec de acasa. Va mai pierde cel putin 50k voturi doar cu cei care locuiesc acolo sau cei care vin la serviciu in zona.
      E clar ca Firea stie ca nu va mai castiga niciodata, PSD-ul la fel. Mai au cateva luni de furat si vor fura absolut tot ce pot.

  33. De ce București „și Ilfov”? Să fie doar București, să plătească și țăranca de Firea când ne vizitează.

  34. S-a rezolvat problema traficului! Super! A ramas problema poluarii. Pai doamna Primar, inainte De toate VA propun sa concediati toti sfatuitorii dumneavoastra De trafic. Iau banii degeaba. Inca din 1986 trama stradala din Bucuresti nu ar Fi fost incapatoare pentru toate masinile inmatriculate in Bucuresti. Orice masina pe carburant polueaza 70% atunci cand stationeaza in trafic sau la stop. De aici trebuie inceput. FLUIDIZARE DE TRAFIC. Si impuscatul De Ceausescu venise cu ideea De nonpoluare cu circulatia PAR-IMPAR. Macar ala nu interzicea definitiv pentru anumite tipuri De vehicule.
    Romanul e sarac. Nu are bani De masini noi. El isi vinde cuponul REMAT. Daca ar avea bani credeti ca nu si-ar cumpara o masina noua cu cuponul REMAT? Are o prapadita De masina pe care o scoate cand merge la piata sau la rude la tara. El nu are bani nici Macar De un second hand cu 200000 km si an recent, deci euro 5. Si mai bine fiindca majoritatea acestor masini, la kilometrii pe care ii Au, Au injectoarele daramate De scot fum precum furnalele, iar piesele sunt De la dezmembrari. Dar dau spaga la RAR si circula prin centru.
    Ati gandit PERFECT. Mai vreti voturi?

  35. intrebare , daca platim 10 ron NUMAI POLUAM ?

  36. Am comentat mai devreme si MISHU mi-a raspuns civilizat si corect, de aceea as vrea sa adaug ceva: faptul ca in Bucuresti sunt cam 35 % masini din alte judete reprezinta o sursa de poluare care nu este luata in evidenta, nu ca ar ajuta la ceva! De asemenea, cele 35% masini din alte judete nu sunt luate in calcul atunci cand vorbim de necesar de parcare si oricine ar veni la conducerea orasului se va confrunta cu aceasta problema, care nu are cum sa fie cuantificata. Este adevarat ca 1900 de lei este enorm, dar daca masina s-ar inregistra in Bucuresti si ar fi in normele corecte de poluare s-ar plati doar taxa care este de 10 ori mai mica. Hai sa nu ne facem ca nu intelegem! Sunt multe cazane in Bucuresti si din cele din provincie si din Bulgaria nu numai din Bucuresti. Dincolo de poluare, strazile din Bucuresti sunt mai pline si mai utilizate de aceste masini si nu sunt invidios sau am ceva cu proprietarii, insa iarasi, nu sunt luate statistic in calcul in tot ceea ce se gandeste in planul mobilitatii urbane. Sa nu ne amagim, s-a construit o parcare R+S, care sta subutilizata fiindca in ea nu se duc masinile din afara Bucurestiunlui fiindca ele sunt de fact de Bucuresti si parcate pe unde stau proprietarii, deci preocuparea dlui N Dan e inutila. In Centru la Unirea exista o mega parcare dar langa ea sunt ocupate trotuarele si strazile fiindca mega parcarea costa… Sunt convins ca masura propusa de Firea nu va fi nici macar aplicata dar ideea ca trebuie gasita o solutie pentru ca sa putem respira civilizat in Bucuresti trebuie mentinuta. Sunt nascut in Bucuresti cu muuulti ani in urma si tin minte ca nu trebuia sa spal zilnic pervazul geamului de praf si altele si nici nu inhalam noxe. Asta este dezvoltarea dar sunt prea putin cei carora le pasa de Bucuresti si iontre ei, din pacate, cei ce nu se simt bucuresteni cu sufletul nu vor fi interesati de oras. Asteptati putin si veti vedea masuri similare in Cluj, Timisoara, Constanta…fiindca orasele reflector atrag multi „fluturi” si in final sunt cotropite. VREM O TARA CA AFARA DAR CU REGULI ROMANESTI…Nu se poate!

  37. Asteptam cu nerabdare introducerea pasaportului de bucuresti, pe care il poti cumpara de la primaria capitalei cu plata lunara de 99,99lei
    Ca multi suntem saraci.. si nu venim cu mașinili la capitala doamna..

  38. lasa madam vrajeala.
    spune ce tunuri mai tragi.

  39. Cred ca 50 % daca nu mai multi din cei care comenteaza aici sunt posesori de masini euro4,5 diesel inm in buc care merg cu ceata in spatele lor….dar ei sunt in regula .

  40. Eu zic sa face-ti propunere asta la Voluntari. Dupa ce se da in folosinta Autostrada Si’iei…

  41. Eu stau in strainatate, da as fi de acord sa se faca asa ceva, părinți mei stau in bucurești și eu sint bucureștean de cind m-am născut 78 am casa la țară lingă slatina si masina o am cu numere de vîlcea plătesc 10 pe zi de cîte ori vin in bucuresti sa imi vizitez părinți care au o vîrstă, dar as vrea sa nu mai plătim rovinete pentru că nu se face nimic nici drumuri nici poduri nimic, autostrada bucuresti pitești cum este??? Drumuri naționale care trec prin sate vi se pare normal? Si plătim rovinete pentru drumuri care sint de pe vremea lui ceausescu si acum.mai băgăm si taxa de 10 lei pe zi, imi pare rau dar eu persoana mea ori plătesc pe zi cind intru in bucuresti ori plătesc rovineta oricum am dao cu bani ce le intra tot in buzunarele lor intra asa ca daca nu mai plătim nimic nici una nici alta?????? Ce poate sa faca daca nu plătește o țară întreagă??? Va spun eu nimic sa puna amenzi peste amenzi și nu se plătesc pina la urma o sa le desființeze benzina e mai scumpă decit in afara tarii motorina la fel de acolo poate sa tragă bani pentru drumuri dar nici asa nu se face nimic pentru țară asta, din cauza asta pleca toată lumea din țară legi peste legi in fiecare zi o lege noua, dar pe noi ne întreabă cineva??? Nimeni

  42. PDSR canceru tarii!!!
    TREBUIE IESIT IN STRADA CUM SA FACA ASA CEVA,CE E AICI JAPONIA??ce ne da statu fiecarui om 5000 europeni pe luna ca sa ne putem lua mercedesuri cu euro mai mare ????ce taxe si iar taxe???e o tara est europeanca unde e normal sa mergi cu orice fel de euro lejer cu taxe aproape 0 cu cit e mai veche masina,exact ca in america!Ce in bulgaria sint taxele astea enorme pt motoare mari si vechi sau pt alte judete???TRAIASCA BULGARIA SI JOS STATU ROMIN!

  43. @ IVA Ce combinate mai vezi prin Romania tuto? Poate d-astea ca tine,de centura.

  44. Măsura ce vrea minunata să o ia este aproape bună. Trebuie să facă parcări păzite la intrarea în București , să asigure transferul până în centrul orașului, iar pentru bucureșteni trebuie regândită problema. Singurul mod de a-i determina pe deținătorii autovehiculelor fumigene să renunțe este înăsprirea sancțiunilor pentru statiile ITP care trec inspecția anuală.