G4Media.ro

Gabriela Firea speră ca din februarie autobuzele să aibă dreptul de a…

Inquam Photos / George Calin

Gabriela Firea speră ca din februarie autobuzele să aibă dreptul de a circula și pe linia de tramvai

Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat, duminică seara, că îşi doreşte ca linia de tramvai să devină bandă unică şi pentru autobuze, pentru fluidizarea traficului, un amendament la Codul Rutier fiind depus, în acest sens, la Parlament, informează Agerpres.

Ea a spus că acest subiect a fost discutat şi la Comandamentul de trafic convocat duminică, înainte de începutul noului semestru şcolar.

„Ne dorim ca la 1 februarie, când reîncepe sesiunea parlamentară, să fie adoptat în Parlament un nou regulament în Codul Rutier, un amendament pe care l-am depus, astfel încât linia de tramvai să devină bandă unică şi pentru autobuze. Considerăm că, în momentul în care şi autobuzele vor putea să treacă pe linia de tramvai, acolo unde trama stradală permite, automat va exista o fluenţă mai mare în trafic şi va crea posibilitatea ca şi în Bucureşti să se poată circula civilizat”, a spus Gabriela Firea.

Foto: Gabriela Firea (Inquam Photos/ George Călin)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

22 comentarii

  1. Se ia de mână cu Florea de la Sector 5 care propunea sa se mearga pe contrasens pe banda întâi.
    Pe Barbu Văcărescu mașinile parcheaza pe liniile de tramvai.
    Sunt singurul care vede praful care „zace” pe liniile alea?

    • In schimb, mai pe DOrobanti, militienii pandesc cetatenii la drumul mare si le cer sa se legitimeze

  2. In etapa urmatoare, va spera ca masinile sa mearga cu sot si fara sot (de voluntari). Abia apoi vor avea voie sa foloseasca spatiu aerian gestionat de Romatsa…

  3. Drepturile autobuzelor trebuie consfintite in Constitutie!

    • Gata cu discriminarea autobuzelor! De acum pot merge si ele pe linia de tramvai, indiferent de varsta, culoare, mod de propulsie, numar de locuri pe scaune si in picioare etc.

  4. Linia de tramvai e strict pentru tramvaie.Și rezolvarea blocajelor în trafic ale autobuzelor e o capitală cu 0 treceri la nivel cu calea ferată.Mai ales scăparea liniilor 143 și 246 de trecerile la nivel cu calea ferată substituind trecerea la nivel cu calea ferată de pe Strada Baicului cu un pasaj rutier și desființând tronsonul feroviar Titan Cățelu mutând gara Titan în gara Obor.

  5. Si eu vreau ca autobuzele sa mearga pe linia de tramvai. Vom avea distractie maxima in fiecare zi vreo citeva saptamini (ca pina la urma tot te plictisesti).

    • Abia astept sa le văd pe linia cu garduri de pe linia 21:))))

    • sa stii ca la Roma autobuzele chiar aveau voie pe linia de tramvai care avea garduri de protectie. deci se poate. din ce am vazut eu din taxI (care si el avea voie pe linia de tramvai) chiar functiona sistemul. eu insa vreau sa vad autobuzele pe linia lui 41, aia chiar ar fi ceva :D.

  6. Grozav. Pe linia de tramvai au voie tramvaiele. Acum vine Fifi si vrea si autobuzele, ca deh… ea face teste.
    Apoi vor fi si biciclistii obligati sa mearga tot pe acolo, ca e „banda unica”. Si taximetristii, dar doar pelicanii, ca aia platesc impozite in Voluntari, nu aia de Bucuresti. Ah, si sa aiba voie si ea sa mearga pe linia de tramvai, cu escorta de militie locala cu tot, ca ea se grabeste sa ajunga la munca. Sau acasa, depinde de ora….

    Nu baga si masinile euro-x pe linia de tramvai? Ca nu polueaza atat de tare pe mijlocul strazii, la fel cum masinile poluante, ca prin magie, nu mai polueaza deloc noaptea si au voie pe oriunde…

    N-ar vrea ea sa faca testele astea la ea acasa, in Voluntari?
    Cum se trezeste din betie dimineata cu vreo idee de-asta creata, s-o aplice in Voluntari, sa vada ce iese, apoi sa ceara aplicarea ei si-n alte orase. Doar asa, sa vedem cat mai rezista Pandele in functia de „primar-catarat-pe-catedra” cu sotia plina de idei de-astea.

  7. In multe tari din occident functioneaza sistemul ăsta foarte bine. In Germania sau Elvetia de ex. este ceva obisnuit. Deci ideea nu e rea. Ramâne intrebarea de ce asa tarziu? Psd a avut majoritatea in parlament multi ani, se putea da o ordonanta de urgenta rapid pe problema asta.

    • De ce asa tarziu ? Ce. Oricum autobuzele circula pe liniile de tramvai. As vrea si eu sa vad cum vor putea trece doua autobuze, unul pe langa altul, acolo unde au fost montate garduri. Ca pe Mosilor- Colentina intre doua tramvaie ramane un spatiu de maxim 40 cm.

    • O functiona in multe tari din occident (unde altundeva) sistemul, la noi va trebui sa fie scoase gardurile puse de-a lungul liniei, acolo unde-s puse, ca sa poata functiona.

  8. Uitati-va un pic la asta:
    https://www.youtube.com/watch?v=JW3wRfBbGJ0
    Mie mi s-a parut supercivilizat. Busuri speciale, cu usi pe ambele parti. Au spatiul lor unde se poate, unde nu merg prin trafic. Pot controla intr-o oarecare masura schimbarea semafoarelor. Nu stiu daca sunt electrice sau cu gaz natural, nu m-am uitat atent. Probabil cu gaz. Faptul ca are teava de esapament nu inseamna ca nu e electric, se poate pastra motorul clasic pentru situatia in care ramane blocat undeva si isi pierde toata puterea din baterii.
    Nu va luati dupa filmare ca sa evaluati traficul. La orele de varf este trafic serios pe majoritatea traseului. Va dati seama ca nimeni nu face 3 benzi pe sens daca nu e nevoie. Pot merge alternativ pe o singura banda, acum avem tehnologia care permite asa ceva (se vede si in filmare). Se asteapta in statii cum era candva tramvaiul din Sibiu. Si la tramvaie s-ar putea, dar trebuie refacuta linia ceea ce nu e ieftin.
    Avantaje fata de tramvai: nu sunt atat de dependente de vremea proasta, pot ocoli eventualele obstacole si chiar isi pot schimba traseul in cazul unui eveniment major.
    Ca dezavantaje: busuri speciale, probabil ca sunt mult mai scumpe. Capacitatea unui bus este destul de mica. Este destul de lent, desi mai rapid decat un tramvai.
    Revenind la ale noastre, orice lucru „gandit” cu sarma de duamna fierea va fi o imbecilitate totala asa cum ne-a obisnuit. Va infiinta compania municipala de plimbari pe linia de tramvai unde isi va angaja ca sefa sora proaspat data afara de la Ministerul Mediului.

  9. Nu sunt nici cu psd nici cu firea (am scris intenționat cu litere mici),dar este ceva foarte normal!Boii care nu au văzut nici Otopeni, comentează aiurea! Numai așa, poți încerca să faci transport în comun cât de cât civilizat! Trebuiesc apoi semafoare dedicate,care să dea drumul întâi lor, apoi nu inventăm noi roata! Trebuie decât să vrem să înțelegem că așa nu se mai poate! https://youtu.be/_Kl6c87kDDc Exemplu!

    • Si cum crezi tu ca vor trece doua autobuze unul pe langa altul acolo unde s-au montat garduri ? Etc., etc.

  10. Si ar trebui ca madam Fiorea sa poata conduce numai pe „centura”!!! Creier are, minte ce-i mai trebuie??!

  11. Simplu! Comandă din China câteva sute de sigle BMW, le lipește pe autobuze….. și gata „autorizația”!!!

  12. Ce tot săriți de cur in sus că Firea vrea sa lase autobuzele sa circule și pe linia de tramvai? Pai oricum deja liniile de tramvai sunt ocupate de cocalarii și de grobienii care locuiesc în București sau tranzitează Bucureștiul . Din cauza astora, traficul e așa cum e. Nu are legătură cu autobuzele care vor circula pe linia de tramvai.

  13. …Si mai bine ar fi , daca autobuzele ar merge pe SARMA…

  14. Chiar sunt curios cum vor circula autobuzele pe Brasov de exemplu, pe calea Vitan sau pe alte trasee „verzi” de tramvai.
    Si nu stiu de ce are nevoie de lege data de Parlament. Si acum pot circula masinile pe linia de tramvai, cu anumite exceptii. Daca voia neaparat, putea face acele benzi speciale cu interdictia accesului celorlaltor vehicule. Fara legi speciale si alte labareli.

    Dar acum e nef…, pardon, nervoasa ca sora-sa nu-i mai tine sarma din cur cand face manareli.

  15. Daca autobuzul circula pe centrul strazii, pe linia de tramvai, cand trebuie sa vireze dreapta ar fi logic sa primeasca prioritate, asa cum au tramvaiele in intersectiile nesemaforizate, practic daca raman doua benzi pentru masini, acestea sunt tinute pe loc pentru a permite autobuzului sa schimbe directia de mers catre dreapta. Deci situatiile care presupun schimbarea directiei catre dreapta sunt de evitat, practic ideea ramane fezabila pentru portiunile de traseu comun
    tramvai/autobuz si pentru situatiile cand se poate intra pe linia de tramvai prin viraj la dreapta si se poate iesi de pe linia de tramvai prin viraj la stanga. Si in acest scenariu, daca autobuzul are traseu comun cu tramvaiul pe o distanta foarte mare, nu se justifica folosirea autobuzului. Este ca si cum ar recunoaste doamna Firea oficial ca este criza de tramvaie.
    Tehnic este aproape imposibil sa bagi autobuze prin culoarele delimitate de gard metalic de pe sos. Oltenitei sau Calea Mosilor, pe linia 41 este exclus. Daca totusi se intampla acest lucru, autobuzele au risc ridicat de accidente si de uzura prematura deoarece pe multe strazi liniile de tramvai nu au asfalt, sunt pavate cu placi de beton.