G4Media.ro

Galațiul și Brăila vor finanțare din PNRR pentru un transport de suprafață…

sursa foto: Pixabay

Galațiul și Brăila vor finanțare din PNRR pentru un transport de suprafață de tip monorail între cele două municipii

Realizarea unei legături rapide de suprafață se numără printre proiectele pentru care autoritățile din Galați și Brăila vor depune o cerere de finanțare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Este vorba de un transport nepoluant, de tip monorail, ce ar urma să unească principalele obiective din cele două municipii, transmite publicația Viața Liberă.

„Am reuşit după mulţi ani de zile în care orgoliile au fost la un nivel destul de inflamat să le îngropăm, să dispară toate acele orgolii, cu un singur scop, ca investiţiile pentru această zonă să fie atrase atât de municipalitatea de la noi, cât şi de cea gălăţeană, indiferent de forma de organizare“, a declarat pentru zf.ro Marian Dragomir, primarul Brăilei.

„Proiectele cele mai importante sunt legate de un aeroport care să fie situat la aproximativ 28 km de Brăila, 25 km de Galaţi, un aeroport care să asigure în primul rând transportul mărfurilor şi apoi al persoanelor. Am depus în paralel împreună cu Galaţi un proiect pentru un transport modern nepoluant între municipiile Brăila şi Galaţi, conectând principalele zone industriale, dar şi viitorul aeroport. Şi aici vorbim de PNRR“, a explicat primarul Brăilei.

Acesta a precizat că este vorba despre un transport de tip monorail, care nu afectează mult infrastructura. Din punct de vedere tehnic, monoraiul (monoșina) reprezintă o cale de rulare a vagoanelor de pasageri sau marfă, care folosește o singură șină. În cele mai multe cazuri, șina este amplasată pe niște piloni speciali. Vagoanele se deplasează în direcția plecării sau sosirii, care este mono, agățată pe sau sub o singură șină.

sursa foto: Pixabay

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Exista in PNRR finantare pentru asa ceva? Nu imi aduc aminte sa fie in PNRR. Sa o faca din fonduri europene, cu proiect, daca vor. Ei cer doar finantare. Asta seamana a „da si mieee un leu”. Doi pesedisti care vor si ei niste bani de furat din PNRR. Nu spun nimic despre costuri, perioada de implementare.
    Au studiu de fezabilitate pentru asa ceva? E gata pana in 2026?
    Probabil s-au gandit ca or sa ramana bani de la metroul ala al lui Boc, cel care nu o sa fie facut vreodata. Nu pana in 2026.
    Pesedistii confunda PNRR-ul cu PNDL-ul.

  2. scapatine de PSD

  3. Aşea Mareane! Investeste! Sa moara dujmanii si sa le arati tu ce jmekerie dă trenuleț o sa faci!

  4. Poate se vor uni, în sfârșit, după amar de ani de rivalitate.

  5. Mamaligaru de la Focșani n-o avea nici o ambiție să dezvolte orașul??? Șobolanul roșu 🤮

  6. În mod sigur nu se va realiza acest proiect , deoarece pe acel traseu precis există ceva vietăți care își au arealul de răspândire , și nu trebuiesc a fi deranjate, iar vreun ONG le vor apară drepturile în instanță , așa sunt legile în colonia Românica .

    • legile sunt facute pentru smecherii care si-au facut averi si au guvernat de la revolutie. Nu va mai plangeti cand asta ati votat ani si ani de zile.

  7. Mai degraba ar face ceva tram-train la o zecime din costuri ca sa nu mai vorbim de mentananta.

  8. Cred că investițiile în infrastructură (domeniu la care, din păcate, România stă foarte prost) trebuie încurajate, indiferent de culoarea politică a celor care le inițiază.

    Sigur, condiția e ca aceste investiții să se facă cinstit și cred că din acest motiv există scepticism când sunt inițiate de PSD.

    În fine… Există, într-adevăr, nevoia construirii unui aeroport între cele două orașe și o linie de tren care să facă legătura cu aeroportul.

    Ceea ce nu înțeleg (și nici inițiatorii n-au explicat) e de ce trebuie ca trenul să fie monorail. Nu era mai practic să fie un tren normal care să se poată lega și la rețeaua de cale ferată a CFR-ului?

    Întreb și eu…