G4Media.ro

Gândirea creativă a elevilor din România – la pământ, arată ultimul val…

Foto: Pixabay.com

Gândirea creativă a elevilor din România – la pământ, arată ultimul val de rezultate PISA 2022, evaluare care a testat această competență esențială pentru noile generații. Diferențele socio-economice produc o prăpastie între elevii români

Performanța elevilor din România din punct de vedere al gândirii creative este printre cele mai slabe din Europa, potrivit celui mai nou volum al rezultatelor PISA 2022, publicat marți. Raportul „Minți creative, școli creative” este dedicat acestui parametru evaluat în premieră în cadrul testării internaționale în rândul elevilor de 15 ani, prezintă Edupedu.ro.

Totodată, dintre toate cele 64 de țări și sisteme economice participante, România înregistrează cele mai mari diferențe în performanța elevilor din medii avantajate și cei din medii dezavantajate, din punct de vedere al gândirii creative, considerată drept una dintre competențele cele mai importante pentru noile generații, în condițiile economice și sociale ale secolului 21, arată noul volum de rezultate PISA, publicat marți.

  • Testarea PISA din 2022 a fost dată, în România, de primii elevi care au urmat și clasa pregătitoare (2012-2013) și pentru care, până la finalul gimnaziului, a fost folosit un curriculum bazat pe competențe.

În cadrul testărilor, elevii în vârstă de 15 ani din țările participante au fost evaluați în premieră și din punct de vedere al gândirii creative, ce reflectă capacitatea lor de a se „angaja productiv în generarea, evaluarea și îmbunătățirea ideilor ce pot duce la soluții originale și eficiente, la avansuri în cunoaștere și expresii de impact ale imaginației”. Testele de gândire creativă au fost completate de elevii din 64 de țări și sisteme economice, din cele 81 care au luat parte la testarea-cadru PISA 2022.

  • De ce este importantă această competență? Andreas Schleicher, directorul pentru Educație al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), organizatoarea PISA, arată în preambulul noului volum că „în fața schimbărilor de mediu, sociale și economice ale secolului al 21-lea, este esențial pentru elevi să fie inovativi, să manifeste spirit antreprenorial și să apeleze la gândirea critică și creativă. Multe slujbe, în special în domenii de înaltă calificare, valorizează foarte mult gândirea creativă. Potrivit raportului „Viitorul locurilor de muncă 2023” al Forumului Economic Mondial, gândirea creativă este a doua cea mai importantă competență pentru angajați, după gândirea analitică”.

În cadrul PISA 2022, elevii care au participat la testul de gândire creativă au petrecut o oră încercând să rezolve itemi dedicați acestei evaluări. Dintre aceștia, 12 aveau drept scop „generarea de idei diverse”, 11 – ”generarea de idei creative”, iar 9 – „evaluarea și îmbunătățirea unor idei”. Acești itemi au urmărit patru aspecte – exprimare scrisă, exprimare vizuală, soluționarea unor probleme sociale, soluționarea unor probleme științifice.

Citește articolul complet pe Edupedu.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Toata lumea vorbeste acum numai de creativitate, de parca progresul omenirii nu a fost dat de creativitate, ci de altceva…Pentru a putea fi creativ in primul rand iti trebuie o gandire critica care trebuie sa fie rationala si libera si sa poti procesa informatii singur chiar si atunci cat iti iei informatiile de la blogger, vloggeri si alti influenceri care au scopul numai sa faca bani…sau mai noi sa faca banuti…pe timpul tau.

  2. Trebuie să le mulțumim FSN, FDSN, PSD, PSDR, PNL și nu în ultimul rând, Ficusului, cel cu România educată de magia ciordelii