G4Media.ro

Gândirea critică – cum se formează la copii capacitatea de analiză. Opinia…

Gândirea critică – cum se formează la copii capacitatea de analiză. Opinia experților

Gândirea critică trebuie formată și exersată cât mai de timpuriu este o opinie împărtășită aproape unanim. Însă singura propunere de politică publică este transformarea abilității într-o materie școlară, obligatorie, predată separat de toate celelalte discipline. De această dată, propunerea este lansată de deputatul PNL Ovidiu Raețchi, care vrea dezvoltarea capacității de a judeca critic prin materia “Educație și cultură media”, predată la a VI-a și a IX-a. Inițiatorul nu aduce nici un studiu științific în fundamentarea propunerii legislative, așa că Edupedu.ro a căutat opinia experților.

Mircea Miclea: Vrei să dezvolți gândirea critică? Atunci trebuie să o faci în lecția de chimie, în lecția de biologie, în lecția de istorie… Nu dezvolți gândirea critică în general și apoi ea va pogorî ca Sfântul Duh peste toate domeniile

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

 

Foto: Pixabay.com

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Ce sa critici, dacă nu înveți NIMIC? ÎNTÂI ACUMULEZI DUPĂ AIA CRITICI. LAsati copii liberi și derbedeii neinvatati și după aia, din nimic, or sa fie creativii…. =corectitudine politica=nimic!

    • Nu este suficient a obliga copiii spre a învăța. Dezbaterea (bazată pe simțul critic) generează interesul spre dobândirea cunoștințelor.

    • Unii sunt infuzat de gândirea progresist ului fără sa știe. Idealizatii creativitatea din nimic. Mai era o vorba inainte:este suficient sa ai școală vieții. Acumularea înseamnă, pentru progresisti, obligație rea…. Cultura, Patapievici spune,inseamna să-ți trăiești viata mai frumos. Profund antiprogresist. Ca sa dezbați, trebuie sa ai ce, pe când nimicul e nimic…

    • În sfârșit Miclea spune și el ceva, nimicurile generale ale dansului și, mai ales, ale experților în educatie.

  2. In invatamantul romanesc, ce conteaza e sa fii obedient, pentru asta te pregatesc profesorii, sa asculti de autoritate, sa fii fraier si umil.

    Scoala romaneasca este o tortura de suportat, in loc de primii pasi in lumea adultilor. Sunt tomuri infinite de memorat si regurgitat si teme infinite si inutile de rezolvat in scarba.

    In conditiile astea, ma mir ca nu avem abandon scolar mai mare de 50%.

  3. ASTEA SUNT DEJA SF-uri!

    Cei 50% care sunt analfabeti functional n-au nicio sansa in niciuna din variante, cu sau fara curs, cu sau fara antrenament de gandire critica la diferitele materii. Nu ca gandirea critica n-ar fi foarte importanta, dar este o conditie ce trebuie indeplinita DUPA ce o rezolvi pe prima, cu analfabetismul functional.

    Altfel este ca si cand te-ai gandi cu ce sa mergi la mare in vacanta, cu break-ul sau cu decapotabila … cand nici tu si nimeni din familia ta n-are perims de conducere! Va aruncati la competitii internationale si elevii nu stiu sa se lege la sireturi!

    Ah, da. Mai sunt si cei 3% capabili se salveaze prin eforturi proprii (+ ale parintilor), pentru care tot una si cu un curs de gandire critica si fara – ei vor avea oricum nu doar gandire critica dar si abilitati de argumentare. La astia visati voi, cand va uitati , de fapt, la cei 50% analfabeti functional?!? 🙂

    Trecem si la profesorii care ar trebui sa-i invete cum e cu gandirea critica?! Care profesori, fiind parte integrata din aceeasi societate, n-or fi chiar toti un fel de Socrate, nu? Sunt si ei, cam in aceleasi proportii, precum e si societatea in ansamblu.
    Sa ne intrebam si cati dintre ei sunt analfabeti functional sau … ne facem ca nu se pune problema?!