G4Media.ro

Gara de Nord din Capitală se modernizează deocamdată doar pe hârtie. Studiul…

sursa foto: Ministerul Transporturilor

Gara de Nord din Capitală se modernizează deocamdată doar pe hârtie. Studiul de fezabilitate costă 2,3 milioane euro

Primul pas pentru modernizarea Gării de Nord din Capitală s-a făcut. CFR SA a semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate. Valoarea contractului este de 11,3 milioane de lei, fără TVA, adică în jur de 2,36 milioane de euro. Firma care a câștigat contractul – Consis Project SRL – are la dispoziție aproape 6 luni și jumătate pentru a veni cu soluții de modernizare a principalului nod feroviar al țării. Finanțarea este asigurată din fonduri nerambursabile, în cadrul programului Proiectului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, anunță CFR SA.

Studiul de fezabilitate va analiza cu prioritate transformarea obiectivului într-un nod feroviar european și centru multimodal public, prin modernizarea, consolidarea și reabilitarea actualei stații de cale ferată”, anunță compania feroviară de stat printr-un comunicat de presă.

Gara de Nord București are o suprafață de 100.000 mp, fiind amplasată pe un ansamblu de 14 linii de cale ferată, instalații specifice, peroane și clădiri funcționale, care necesită lucrări de reînnoire și de modernizare pentru a respecta normele UIC, privind statutul de Eurogară.

Principalele obiective ale proiectului sunt:

  • regenerarea urbană a zonei, pe principiile de smart city/creative city/green city;
  • modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor din stația de călători București Nord, a spaţiilor destinate serviciilor pentru călători și a zonei comerciale;
  • înlocuirea instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
  • ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare, reabilitarea copertinelor și a liniilor din staţie;
  • montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
  • modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
  • facilități pentru persoane cu dizabilități.

După finalizarea studiului de fezabilitate, CFR SA va lansa procedura de licitație pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de modernizare a gării.

În Strategia de dezvoltae a infrastructurii feroviare, Ministerul Transporturilor vizează transformarea actualei Gări de Nord într-un nod feroviar de tranzit al pasagerilor între Europa şi Asia, ceea ce ar duce la modificări semnificative în funcționalitatea și arhitectura obiectivului. În documentul citat se prezintă o propunere a Universității de Arhitectură Ion Mincu din București, propunere care ar transforma radical zona Gării de Nord.

Proiectul presupune relocarea actualelor staţii tehnice Bucureşti Griviţa şi Bucureşti Basarab și conservarea clădirii actuale a Gării de Nord, care are statut de monument istoric. Pe amplasamentul actual al staţiei Bucureşti Nord ar urma să fie construit un centru comercial şi administrativ modern şi multifuncţional. Mai multe despre acest proiect puteți citi aici.

Foto: Gara de Nord din București (Sursa: Ministerul Transporturilor)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Cu banii astia faceau alta gara in loc de studii dubioase….

  2. Mari antreprenori are Romania. Sa faci avere din studii de fezabilitate…

    Fratii Micula, alti baieti. Tocmai au reusit o mare afacere. Avem sa le dam cam o jumatate de miliard de euro. Bani lichizi. Si nu e nimeni in puscarie din cei care au facut totul posibil !

  3. „Studiul de fezabilitate va analiza cu prioritate transformarea obiectivului într-un nod feroviar european și centru multimodal public, prin modernizarea, consolidarea și reabilitarea actualei stații de cale ferată”, anunță compania feroviară de stat printr-un comunicat de presă.
    Gratis va spun ca de la Curtici la Bucuresti trenul nu se teleporteaza. Nu ai sine pentru viteza, nu ai trenuri pentru viteza nu devine nod feroviar european Bucurestiul doar pentru ca se va insuruba o placa la intrarea garii de nord dupa ce a fost facut acest studiu.
    Vrei sa ai un nod feroviar? Fa in asa fel ca cetateanul european care pleaca din Viena pe calea farata va ajunge la Istanbul prin Bucuresti in cel mai scurt timp.
    Uite cate lucruri gratis am spus
    Dureaza 8 ore de la Craiova la Bucuresti. Cum rezolvati aceasta problema?
    Dureaza cel putin 16 ore Bucuresti Oradea, e drept ca am fost acum cativa ani. Poate acum dureaza mai mult.
    Credeti ca cineva care plateste un bilet de tren o face pentru ca are un fetish cu trenuri si vrea sa traiasca o experienta erotica pentru urmatoarele 24 de ore in tren?
    Vrem sa calatorim de la Iasi la Bucuresti, de la Constanta la Curtic etc in mai putin de 24 de ore
    Ce este un studiu de fezabilitate si cum pot sa iau si eu unul?
    Imi trebuie doar 100 de mii de euroi?
    Am raspunsuri la cel putin 100 de intrebari dintre cele care trebuie puse in studiul asta de milioane.

  4. Chiar ideea mutarii garii e aiurea. Vine bizonul român (dl. profesor de la Arhitectura), eventual tocmai de la congresul tinut la Moscova sau Hamburg, si umfla bagajele sa le mute în alt vehicol pentru a ajunge la tramvaiele sau troleibuzele din zona actualei gari.
    Am gresit: dom’ profesor se duce acasa cu taxiul, doar prostimea are nevoie de tramvai sau metrou.
    Cât priveste centrul comercial, nu zic decât „sta-v-ar în gât”.
    Stie cineva de ce „expira” un SF? Se schimba relieful, subsolul, prostii care l-au platit?

  5. nu ma intereseaza gara de nord.Ce se intampla cu garile din Ro ? Cand se renoveaza ?