
Generația „experiment” 2012-2025: primii elevi care au făcut clasa pregătitoare. La gimnaziu nu au avut în niciun an manuale la timp și nici profesori formați
- Este vorba de cea mai mică generație de elevi ca număr de înscriși la școală, cu un parcurs școlar marcat de abandon, stagnare curriculară și lipsa de coerență a reformelor educaționale. Deși au început școala cu un curriculum nou, centrat pe competențe, acești elevi nu au beneficiat de continuitate în liceu, din cauza blocării reformei planurilor-cadru de către politicienii care au pus liniștea funcției mai presus de elevi.
- Nu au avut manuale la timp, au experimentat manualele unice în clasa a VI-a, nu au avut profesori abilitați curricular să le predea conform curriculumului de gimnaziu nou, iar evaluarea de la clasa a VIII-a a fost, ca în anii 2000, tot la două discipline, nu transdisciplinară și pe competențe, așa cum prevedea legea 1/2011 în varianta ei inițială. Evident, scuza politicienilor care s-au împotrivit reformei a fost că predarea se face mono-disciplinar.
- În plus, datele oficiale arată pierderi constante de elevi de la un an la altul. Ajunși la liceu, manualele după care au învățat erau din anii 2000 și ele, înaintea nașterii acestor elevi, predarea s-a făcut pe conținuturi, nu pe competențe, iar reglajele între gimnaziu și materia de liceu au fost făcute prin „repere curriculare” – niște ghiduri făcute an de an de profesori pentru colegii lor, ca să reușească unele corelații. Detalii mai jos în articol.
Datele de la ministerul Educației și Cercetării (MEC) din raportul privind starea învățământului 2024 arată că, în 2013-2014 au intrat în clasa I și terminaseră clasa pregătitoare introdusă în 2012 aproape 157.000 de copii.
Mai precis, generația de copii care a intrat la școală în clasa pregătitoare în anul școlar 2012-2013 și cea care a început clasa I în anul școlar 2013-2014 a însumat 156.991 de copii.

În anul școlar 2020-2021, ajung să termine clasa a VIII-a 140.600 de elevi. 4.801 sunt declarați repetenți, conform aceluiași document. 10,6% din total sunt considerați de ministerul Educației pierderi. Rata de abandon școlar pentru această generație este de 7,4%.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.