G4Media.ro

Generația uitată: Elevii care întră clasa a VII-a ar trebui să susțină…

sursa foto: freepik.com

Generația uitată: Elevii care întră clasa a VII-a ar trebui să susțină anul viitor examen de admitere la liceu, la care să conteze portofoliul educațional

Elevii care astăzi încep clasa a VII-a sunt primii copii care au urmat clasa pregătitoare, care au învățat după un curriculum aplicat pentru prima dată de învățătorii și profesorii lor și prima generație care a trecut de la manuale digitale la manualul unic și iar la manualele cumpărate prin licitație. Dar cea mai mare necunoscută pentru copiii de clasa a VII-a este examenul pe care îl vor susține la finalul gimnaziului. Legea educației – modificată altminteri major – a supraviețuit din 2011 cu următoarea formulă de examene, pentru anul 2021: informatică, examen transdisciplinar la matematică și științe, limbă străină, competențe civice și sociale – la Evaluarea Națională, și examen de admitere în liceele căutate.

Însă formarea transdisciplinară a profesorilor lipsește, iar portofoliul educațional – pe care legea educației îl descrie ca document esențial în admiterea la liceu – nu există.

127.665 de elevi au început în septembrie 2012 clasa pregătitoare, potrivit anunțului făcut atunci de Ministerul Educației. De când au început gimnaziul, părinții lor întreabă la fiecare început de an școlar cum vor susține ei examenele la finalul clasei a VIII-a, în condițiile în care profesorii nu au fost formați să le predea transdisciplinar și nici nu au văzut vreun portofoliu educațional de la școală, deși el teoretic va conta la admiterea în liceu.

 

 

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Probele orale la orice examen in Romania dau loc la interpretari subiectiva iar in final la favoritisme si coruptie. (Vezi situatia cu probele de aptitudini de la liceele vocationale sau facultatile vocationale). In Romania, mult timp de acum incolo, examenele trebuie sa fie doar scrise.
    Iar daca se da examen la liceu, apar cateva intrebar:
    1) Cine concepe subiectele?
    2) Subiectele sunt unice pe tara sau fiecare liceu cu subiectele lui?
    3) Cine,cand,unde cum va corecta subiectele?
    Intreb acest lucru, deorece, parintii care isi fac mutatia in alt cartier ca sa mearga copilul lor la o alta scoala, vor plati meditatii cu profesori de la liceul unde vor sa fie admis elevul, acestia vor putea sa le dea elevilor subiectele, si astfel examenul sa fie fraudat.
    Sa raspunda cei care vor schimbarea sistemului de admitere la liceu la acestw intrebari.
    Parerea mea e ca actualul sistem, cel pe baza de examen scris, e cel mai corect. Cei carw vor sa il schimbe sunt cei care nu voiau camere i salile de examen si cei care vor sa existe coruptie.

    • Pentru Mihai
      Sper in USR, pana acum au demonstrat asta. Dar trebuie sa stam cu ochii si pe ei, si cand o iau razna cu idei populiste sa le spunem sa le reprosam si sa ii sanctionam…

  2. E consecinta fireasca a zeci de ani cu incompetenti la conducere.

    Dar acum aveti ocazia sa votati corect, cu oameni cinstiti.

  3. „Portofoliu educational”! Cat de pretios suna! Oare de ce mai exista MEN?! In general, de ce trebuie sa existe ministere daca ai infiintat sute de agentii care fac treaba ministerelor?! De aceea!