G4Media.ro

Germania a evitat o criză a șoferilor de camion similară cu cea…

Foto: gov.uk

Germania a evitat o criză a șoferilor de camion similară cu cea din Marea Britanie, cu ajutorul emigranților

Muncitorii emigranţi salvează Germania, cea mai mare economie europeană, de la dificultăţile logistice cu care se confruntă Marea Britanie, susţine un important institut german de studii economice, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

Potrivit Institutului Economic German (IW), care are sediul în Köln, emigranţii calificaţi ocupă o parte din ce în ce mai mare din posturile pentru care companiile au dificultăţi în a găsi angajaţi, în special şoferi de camion.

În contrast, în Marea Britanie, Brexitul a agravat perturbările apărute de-a lungul lanţurilor de aprovizionare prin întreruperea accesului la muncitorii din Uniunea Europeană.

„Rafturi goale în supermarketuri şi lipsa saltelelor la Ikea: ceea ce constituie viaţa de zi cu zi în Marea Britanie nu s-a materializat în Germania. Fără emigranţi, criza de forţă de muncă ar fi fost mult mai dramatică”, susţin economiştii de la IW conduşi de Helen Hickmann.

Calculele analiştilor de la IW arată că procentul de muncitori emigranţi care sunt activi în domeniile care se confruntă cu un deficit de forţă de muncă a crescut de la 19% în 2013 până la 49% în 2019. În aceeaşi perioadă, ponderea germanilor care ocupă aceste posturi a crescut într-o mai mică măsură, de la 25% până la 52%.

Cea mai frecventă ocupaţie calificată pentru emigranţi în 2020 era cea de şofer de camion, mai multe de 130.000 lucrând ca şoferi, adică un sfert din numărul total.

Foto: gov.uk

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Și cu ajutorul lipsei limitei de viteza pe autostrăzi

    • Camioanele sunt limitate electronic la 90 km / ora, deci n-are nicio relevanta. Nu zic ca e o idee rea sa fie unele segmente fara limita de viteza, dar camioanele nu sunt afectate oricum.

  2. Germania isi rezolva problemele si nu va mai avea nevoie de mana de lucru din est. D-na Merkel a primit peste 1 milion de refugiati la cererea patronatului german, care avea nevoie de muncitori. Germanii stiu ca nu se pot baza pe estici, care vin sporadic sa castige bani, dupa care se intorc in tarile lor. Acum lucreaza cu germani in devenire.

  3. Societatea din Germania a ales să fie deschisă, pe termen lung efectele benefice le depășesc pe cele negative imediate. Guvernele nationaliste sunt atrăgătoare in primă fază dar pe termen lung duc țara spre faliment. Vezi Turcia lui Erdogan, pe viitor Ungaria lui Orban.

  4. Emigranti sau imigranti ??? Din ce punct de vedere vorbiti? Al germanilor sau al tarilor sursa de personal? Ar fi bine sa traduceti/ interpretati exact, chir un text scris de altii. 🙂

    • Chiar crezi ca e cineva care n-a inteles? Avand in vedere ca nu se specifica, e clar ca e vorba despre emigrantii din alte tari care au imigrat in Germania.

      Articolul in engleza de pe Bloomberg ii numeste „migranti” (migrants). Care se poate traduce in ambele moduri, si nu e nicio problema, cata vreme cat nu exista risc de confuzie. Si nu exista. Alege tu punctul de vedere corect. D-aia ai facut scoala.

    • Iar sursa din germana le spune „Migranten”. La fel, se poate traduce in ambele moduri, si se intelege din context despre ce este vorba si din ce punct de vedere.

      Probabil problema ta este de fapt ca nu esti de acord ca imigratia poate avea si efecte pozitive, si preferai sa fie folosit un cuvant care in mintea ta are conotatii negative: „imigrant”.

  5. Azi youtube mi-a pus pe prima pagină câteva filmulețe cu revoltele anti-restricții din Europa (Germania, Franța, Bulgaria). Mi se pare inadmisibil să ajung să aflu știri de la organele propagandei rusești. Nici un ziar din România nu a prezentat aceste știri. Mi se pare o bătaie de joc cruntă. Din acest moment voi înceta să citesc G4Media și, dacă vreodată voi putea pune umărul la falimentul acestei instituții, o voi face negreșit.