G4Media.ro

Germania ajută industria auto cu două miliarde de euro pentru a face…

Germania ajută industria auto cu două miliarde de euro pentru a face trecerea la motoare electrice și conducere autonomă

Oficialii germani au fost de acord cu un pachet de sprijin de două miliarde de euro pentru a-i ajuta pe producătorii auto şi industria auto să treacă de la motoarele cu combustie la cele pentru maşinile electrice şi la conducerea autonomă, potrivit unui document al Ministerului Economiei consultat luni de Reuters, transmite Agerpres.

Conform programului, care va intra în vigoare în 2021, Guvernul de la Berlin intenţionează să acorde subvenţii jucătorilor cheie din industria auto, până în 2024. De asemenea, fondurile vor fi folosite pentru activităţi de cercetare dezvoltare pentru digitalizarea lanţurilor de aprovizionare, imprimare 3D, pregătirea angajaţilor şi folosirea în comun a datelor privind producţia.

Executivul intenţionează să acopere până la 60% din costurile pentru marile companii şi 80% pentru firmele mici şi mijlocii care realizează facilităţi de producţie prietenoase cu mediul.

„Trecerea la noile produse, în special pe segmentul mobilităţii electrice, necesită o ajustare a producţiei. Ciclurile de producţie inovative necesită facilităţi de producţie mai flexibile, iar presiunea costurilor este ridicată”, se arată în documentul consultat de Reuters.

Programul face parte din planul de redresare al economiei germane, menit să atenueze impactul pandemiei de coronavirus (Covid-19).

Producătorii auto din cea mai mare economie europeană s-au confruntat în 2019 cu un an dificil, deoarece încetinirea PIB-ului a coincis cu tranziţia dinspre autovehiculele echipate cu motoare cu combustie internă spre autovehiculele electrice. În plus, temerile privind escaladarea tensiunilor comerciale globale au afectat încrederea în industrie.

Industria auto germană are nevoie de miliarde de euro pentru investiţii în extinderea reţelei de staţii de reîncărcare şi în energia regenerabilă, pentru a stimula cererea pentru vehicule electrice, apreciază analiştii.

Statutul Germaniei de mare putere globală în domeniul manufacturier s-a construit în mare parte pe industria auto, însă, în ultima vreme, îngrijorările legate de poluare, intensificate de scandalul manipulării emisiilor poluante izbucnit în 2015 la Volkswagen, disputele comerciale şi încetinirea economică au afectat cererea pentru automobilele germane.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Doua chestii:
    1) Sper ca nici un cent din banii astia nu merge la taraba cu tejghea electrica a lu’ Elon de langa Berlin, care intre noi fie vorba arata ca metrul de autostrada Bechtel facut in 2003 de Nastase in cizme cu doua buldozere in spate. ( Fanii Elon abtineti-va. Omul e un PR umblator care daca e lasat, transforma masina intr-un smartphone cu roti, unde va trebui sa aveti abonamentul platit la zi ca sa fie rotile umflate.)

    2) Sper de asemenea ca puzderia de start-up-uri cu acelasi code base de AI si Autonomous Driving bazat pe python – de asemenea vor fi lasate sa se stinga incet si repede. La asa teluri trebuie ingineri adevarati nu python-isti overweight, cu gagici anime cu sani XXL ca wallpaper-e pe smartphone-ul lor OnePlus cu „10 core-uri, bro!” care scriu incontinuu la stack-uri care nu vor iesi niciodata din faza de debug.

    Am zis.

    • 1) cum vine asta: „se stinga incet si repede” ?
      2) esti gramada 🙂

    • Tu poti sa speri pt ca stii cum se spune: „Speranta e cea mai mare c….a. Mereu ii inseala pe oameni, dar oamenii continua sa traiasca cu ea”. Asa si tu.