G4Media.ro

Germania ar putea introduce o taxă de autostradă pentru autoturisme / Cei…

sursa foto: Pixabay

Germania ar putea introduce o taxă de autostradă pentru autoturisme / Cei mai afectați vor fi șoferii străini care vor tranzita țara

Curtea Europeană de Justiţie îşi comunică marţi sentinţa în chestiunea taxei de autostradă pentru autoturisme în Germania. Dacă va fi introdusă, aceasta va însemna o cheltuială în plus pentru automobiliştii străini, potrivit publicației Deutsche Welle.

Se va introduce sau nu taxa de autostradă pentru autoturisme în Germania? Situaţia va deveni marţi clară, atât pentru guvernul de la Berlin, cât şi pentru toţi deţinătorii de autoturisme din UE. Dacă tribunalul va da undă verde pentru noua taxă, toţi şoferii vor trebui să plătească pentru folosirea autostrăzilor şi drumurilor supra-regionale.

Taxa va fi colectată în urma vânzării unor viniete de diferite tipuri. În cazul maşinilor înmatriculate în Germania, posesorului i se va deduce la plata impozitului auto valoarea unei viniete, astfel că practic acesta nu va plăti noua taxă.

Împotriva acestei intenţii a făcut plângere Austria, sprijinită de Olanda. Argumentul Vienei: taxa nu este conformă cu acordurile europene, fiindcă îi dezavantajează atât pe austrieci, cât şi pe toţi ceilalţi cetăţeni ai UE, cu excepţia germanilor. Astfel, Germania încalcă principiul interzicerii discriminării cetăţenilor UE.

S-a luat deja o decizie în culise?

Înaintea pronunţării de marţi, se pare că Germania a reuşit să convingă instanţa de justeţea punctului ei de vedere. La începutul lunii februarie, procurorul general al Curţii Europene de Justiţie nu a exprimat în expertiza pe care întocmit-o rezerve întemeiate pe normele europene cu privire la noua taxă preconizată de guvernul de la Berlin. În opinia sa, „percepţia austriacă potrivit căreia cetăţenii UE ar fi discriminaţi în Germania se întemeiază pe o neînţelegere fundamentală”. Nu pot fi comparaţi deţinători de autoturisme străini şi germani, „deoarece deţinătorii străini de autoturisme nu trebuie să plătească impozit auto în Germania”.

Părerea procurorului general este privită ca indiciu că instanţa nu are de gând să dea curs plângerii austriece. Este adevărat că o expertiză nu are caracter obligatoriu, dar în practică judecătorii Curţii Europene de Justiţie au dat de multe ori câştig de cauză procurorului general.

Planurile ministrului german al Transporturilor

Dacă instanţa va da lumină verde pentru introducerea noii taxe, ministrul geman al Transporturilor, Andreeas Scheuer, membru al formaţiuni conservatoare CSU din Bavaria, intenţionează s-o introducă începând din octombrie anul viitor. O serie de pregătiri se fac deja la nivel federal, cum ar fi încheierea unor contracte cu firme care vor garanta colectarea taxei.

Dacă taxa va fi introdusă, străinii din ţările membre ale UE vor trebui să plătească pentru folosirea autostrăzilor. Aceasta se va putea face prin cumpărarea unor viniete cu valabilitatea de 10 zile, două luni sau un an. Valoarea acestor viniete se va decide în funcţie de cât este de poluant autoturismul respectiv. Pentru 10 zile, ea va costa între cinci şi 15 euro, pentru două luni între 16 şi 30 de euro iar pentru un an între 74 şi 130 de euro. Baza de calcul este o combinaţie între norma de mediu în care se înscrie motorul respectiv şi capacitatea sa cilindrică. Vinietele vor putea fi achiziţionhate pe Internet, pe telefonul mobil, cu ajutorul unui app sau la ghişee instalate pe autostrăzi, din loc în loc.

Câştigul obţinut prin introducerea noii taxe ar urma să fie folosit pentru restaurarea şi repararea şoselelor existente deja. Potrivit calculelor actuale, în bugetul federal ar putea intra anual 3,85 de milliarde de euro, din care trei miliarde de la deţinătorii germani de autoturisme care-şi vor primi banii înapoi şi 850 de milioane de euro de la automobilişti străini. Întreţinerea şi controlarea sistemului de colectare a taxei ar urma să coste anual, potrivit estimărilor, aproximativ 245 de milioane de euro, astfel că numai 600 de milioane de euro vor putea fi folosiţi anual pentru reabilitarea infrastructurii rutiere.

Image by Alexas_Fotos from Pixabay 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

23 comentarii

  1. Deja nu era mare lucru de facut in Germania, in afara de a o traversa. Sa fie fericiti cu taxele lor. Avionul plus (eventual) inchiriere la destinatie, cand mergi spre Est

    • Frătica tu cred ca esti turist dă tasos sau turcia de zici ca nu e nimic de facut in Germania!
      Taxa e un lucru bun pe Autobahn ,mai ales pt jegosii aia de italieni si francezi care au taxe prohibite de autostrada!
      O fi facut Führer ul gratis si fara limita de viteza da’ pt italieni, francezi si elvetieni ar trebui taxe speciale pt ca daca te duci la ei in tara iti baga mana in buzunar si ti limiteaza pedala! Cei mai periculosi sunt elvetienii imediat cum ajung in Germania ,la ei in tara sunt mielusei!

    • @Landser

      🙂 Cam cine merge sa viziteze Germania, imi poti spune? Germania se tranziteaza, daca este de facut un traseu Vest-Est sau Est-Vest. Asa ca pot pune toate taxele pe care si le doresc, sa fie iubiti cu taxele lor.
      In Italia, Franta, Spania, se plateste o taxa, pentru ca autostrazile sunt private, cu banda rulanta de buna calitate, nezgomotoase si nu se ocupa statul de intretinerea lor, prin impozitele noastre.

      Ceea ce trebuie sa intelegi, este ca nu ma intereseaza aceasta viitoare taxa (nu este o taxa mare) Germania are dreptul de a pune orice taxa doreste. Insa: daca pui taxa, oferi si serviciul respectiv.
      Iar in Germmania, autostrazile sunt extrem de zgomotoase, cu foarte multe restrictii si cam mereu in lucru, din cauza calitatii scazute.

    • da binenteles ca iti pot spune. eu si multe alte mii numai din romania. plus din multe alte tari. adica ce, in germania ai ce vizita sau ce?
      tu probabil ai fost numai pe autostrazi si de acolo pare ca nu e nimic interesant. sunt multe interesante. am fost de mai multe ori si am sa ma mai duc ca m-am simtit super. de unde pana unde ai tras tu concluzia ca e doar de tranzit nu stiu. asa, toate tarile sunt „doar” de tranzit.

    • @andrei

      Cunosc perfect Germania, sunt vorbitor de limba germana, am locuit in Germania, am facut serviciul militar in Germania (de Vest) Am vizitat’o in lung si in lat, cam de… 45 de ani 😉

      Poti invoca cam tot ceea ce doresti tu, insa legea europeana este doar una: instaurarea unei taxe nationale (pe sosele) se face pentru absolut toti utilizatorii. Germanii au dreptul de a instaura oricefel de taxa doresc ei. Insa… pentru toti, fara exceptie.

      Greu nene, greu 🙂

    • tie iti place sa te citesti vorbind, bag seama. si degeaba te lauzi ca nu demonstrezi nimic. eu nu am zis nimic de taxa, doar ti-am raspuns la partea ca e doar tara de tranzit. tu nu ai venit cu niciun argument contra, ci ai vorbit despre altceva. deci inteleg ca esti de acord cu mine si ca ai gresit cand ai zis ca e doar de tranzit. faptul ca ai vizitat-o nu arata deloc bine cand o pui langa „doar de tranzit”. pare ca le cam inventezi, altfel e imposibil sa nu fi vazut de ce ai vizita germania.

    • @andrei

      Merci pentru raspuns. Germania este o tara de tranzit. Din doua motive:
      -pozitie centrala intre Vest si Est=> tranzit de marfa si persoane
      -lipsa de obiective culturale (vestigii, etc) in comparatie cu restul tarilor europeene (turistice)
      Al 2lea razboi mondial, a distrus o mare parte dintre locurile care ar fi putut fi vizitate.
      Foarte bine ca tu ai ceea ce sa vizitezi in Germania. Faorte bine pentru tine si pentru cei care gasesc ceva de vizitat in Germania.

      Insa la capitolul turism, imi pare rau, insa nu au cum sa concureze cu tarile turistice din Europa.

    • eu zic sa nu mai bati campii, ca te faci de ras. citeste, aprofundeaza si apoi te mai gandesti daca sa scrii:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Tourism_in_Germany
      a NOUA DIN LUME! hai, lectura aprofundata. e bine sa nu iti dai cu parerea cand nu te pricepi.

    • @andrei

      Merci pentru tabel. Nu face altceva decat sa confirme ceea ce am tot scris pana acum.
      Germania, este mult in urma celor trei principale tari turistice din Europa. SIngurele trei tari turistice din Europa.
      1° Franta, 81 milioane
      2° Spania, 56 milioane
      3° Italia, 46 milioane
      4° Marea Britanie, 29 milioane
      5° Germania, 28 milioane
      6° Rusia, 24 milioane
      7° Austria, 23 milioane
      8° Ucraina, 21 milioane
      9° Grecia, 9 milioane
      10° Polonia, 13 milioane
      https://www.cityzeum.com/ar/les-10-pays-les-plus-visites-d-europe

  2. Eu ca locuitor in München gasesesc aceasta taxa foarte ok,in toata Europa trebuie sa platesc viginiete,roviniete,matrice…..Cei care folosesc autostrazile germane trebuie si ei sa plateasca pentru ca acestea sunt intretinute din bani mei (din impozite).Asa ca daca eu platesc peste tot ,si romanii,si austrieci…..trebuie sa plateasca in Germania.
    Acum toti se leaga ca noi nu trebuie sa platim,din pacate nu e treaba lor ca statul vrea sa ne scuteasca pe noi,sa faca toti asa ,care-i problema?

    • Alooooo pai mintim? La voi deja e inclusa in pretul benzinei o taxa pentru drumuri. Iau benzina din germania platesc cota parte la taxa. Vor taxa separata? Ok, dar sa o scoata din carburant.

    • Ai dreptate! Mai ales daca vrei sa ajungi de la Salzburg la Innsbruck tre’ sa treci pe autostrada de München! Sa plateasca si tâlharii de austrieci taxa!

  3. @Andrei,alooo cred ca cineva te-a pacalit,daca vrei iti trimit in limba germana si imi fac timp si iti traduc si in ro (daca nu intelegi germana) din ce este compus pretul benzinei in germania.
    Nici vorba de ce spui tu,o seara placuta!

  4. M-am intrebat de nu stiu cate ori cand umblam pe autostrazile europei….cum de nemtii continua sa nu taxeze autostrada.
    Pai se duce frumos turistul neamt sa cheltuie bani in concediu in italia sau franta, sau austria, sau croatia, sau pe unde se mai duce el…si ghici…autostrada costa de te indoaie (in special in italia si franta).
    Iar francezu si italianul vin bine mersi si nu platesc un cent in germania.
    Unde e discriminarea pe care o acuza austria ?

    • @Tudor

      Italia, Franta, Spania, percep taxe de autostrada, pentru simplul motiv ca sunt private. In acest mod, statul nu se ocupa de intretinerea lor prin impozit, iar calitatea lor este foarte buna (banda de rulare este nezgomotoasa)

      Cam cati francezi, spanioli, italieni merg cu masina in Germania? Cam ce sa faca ei in Germania? Germania, este doar o simpla tara de tranzit si cam atat. Francezii, spaniolii, italienii, daca au de tranzitat prin Germania… iau avionul; Este rapid si mult mai ieftin (nu evoc camioanele, pentru ca este un cu totul alt subiect)

      Frumosul turist neamt, merge in Italia, Franta, Spania, Portugaila, pentru simplul motiv ca nu are ce sa faca la el acasa, in Germania. Daca doreste sa viziteze, sa mearga pe malul unei mari sau ocean cu apa calda si temperatura ridicata, nu are alta varianta, in afara de a parasi Germania

    • dar tu esti fixat pe ideea de tranzit. atata stii. ia si tu cifrele oficiale de turism din germania. o sa vezi ca sunt destui ce merg acolo sa viziteze. ca nu stii tu nu inseamna ca nu exista.

      mai bagi un post in care sa ne zici iar ca e doar de tranzit? 🙂

    • @Andrei

      Turismul european, se face:
      -concediul de vara (mare, soare) spre Sud
      -concediul de iarna (ski, zapada) spre munti

      Din pacate ptr germani, nu au nici mare calda, nici munti su statiuni de ski. Se poate vizita München-ul si cam atat. Oficiul de turism german, inregistreaza toti cetatenii straini, care pun piciorul pe teritoriul german, chiar si cei care doar schimba avionul;

      Nu am absolut nimic cu prieneii nostri germani. Sunt bineveniti in tara unde locuiesc.
      Ceea ce nu au dreptul sa faca, este de a pune o taxa, DOAR pentru straini. Pot si au dreptul de a pune orice fel de taxa le trece prin cap… insa pentru toti.

      Sper ca te’am luminat. Cu placere 😉

    • nu, nu m-ai luminat cu nimic, ca habar nu ai de turism. altfel ai aflat ca multi nordici se duc iarna in spania, grecia unde e cald. dar tu stii doar de ski, ok, probabil ai fost plecat de pe planeta asta. te inteleg. altfel ai fi aflat cam cum sta treaba cu turismul.
      nemtii nu au statiuni de ski? looooooooooool. ok, bine ca are romania. si infrastructura si cazare si tot. mda, mai baga o fisa.

      in privinta taxei ai dreptate, nu au dreptul, dar nici nu am zis ca ar avea, deci nu stiu ce tot aduci discutia la taxa asta.

    • @andrei

      Incercam sa te lamuresc despre turismul de masa. Nu ai inteles, nu este grav.
      Ceea ce evoci tu, turismul „decalat”, este o nisa, insa nu este grav.

      Nu cunosc foarte bine statiunile de ski din Romania, pe cele din Germania insa, le cunosc. Nu se pot compara cu cele din Franta, Austria Italia, Elvetia.
      Nu este grav, este f bine ptr germani (sunt 80 de milioane si pot merge in statiunile proprii)

      Nu locuiesc in ROmania, de mai mult de 50 de ani

    • ba se pot compara foarte bine cu oricare din acele tari. e mult mai multa ordine si disciplina la nemti. turismul de masa: https://en.wikipedia.org/wiki/Tourism_in_Germany.
      adica cum, aia care pleaca iarna in tarile calde, nu sunt turisti, pentru ca sunt putini? si de unde stii tu ca sunt putini. ca nu sunt deloc asa putini.

    • @andrei

      Sunt putini, fata de numarul celor care merg vara la soare si iarna la zapada. De aceea se si chiama „turism de nisa” (eu fac parte dintre ei)
      Motivul principal fiind lipsa mijloacelor materiale (budgetul necesar unei familii tip, cu copii, copii avant perioade stabilite de vacanta, preturile fiind marite, in aceste perioade)

      In continuare repet ca nu am absolut nimic cu poporul german, cu tara Germania. Sunt aliatii nostri, sunt partenerii nostri, sunt prietenii nostri. Insa imi pare rau, nu pot considera Germania, ca o tara turistica. Cele trei tari turistice (in UE) sunt: Franta, Spania, Italia.

  5. Problema nu este taxa in sine ci aplicarea ei in mod discriminatoriu: strainii o platesc, si nu este vorba de turisti ci de transportatori de marfa, iar nemtii o primesc inapoi/recupereaza, ceea ce conform legilor pietei interne unice a UE, de care beneficiaza si germanii, constituie practica anti concurentiala, in defavoarea strainilor. La italieni, francezi si altii e drept taxa e enorma dar egal platibila de catre toti! Lasati nervii si sentimentele si ganditi un pic!