G4Media.ro

Germania oferă subvenții pentru a stimula vânzările de mașini electrice

sursa foto: Pixabay

Germania oferă subvenții pentru a stimula vânzările de mașini electrice

Ministerul Economiei din Germania intenţionează să extindă până la finalul lui 2020 subvenţiile pentru noile vehicule electrice, într-un efort de a impulsiona vânzările, se arată într-un document consultat de Reuters, transmite Agerpres.

Autorităţile de la Berlin încearcă să stimuleze cererea pentru vehicule electrice pentru protejarea mediului şi ca răspuns la scandalul emisiilor (Dieselgate), care a afectat în ultimii ani producătorii auto germani, în mod special Volkswagen, dar şi alţii, inclusiv Daimler.

Documentul, elaborat de Ministerul Economiei, a fost trimis spre aprobare către alte ministere din Germania.

În iunie 2016 au fost introduse subvenţii în valoare de 4.000 de euro (4.500 de dolari) la achiziţionarea unei maşini electrice noi iar programul ar urma să se încheie în iunie 2019. Documentul consultat de Reuters prevede extinderea programului până la 31 decembrie 2020.

Guvernul şi producătorii auto împart finanţarea, dar suma alocată – 1,2 miliarde de euro – nu a fost încă utilizată. Unele estimări arată că subvenţiile acordate până acum nu au depăşit 500 de milioane de euro.

Vânzările de autoturisme noi în Germania, cea mai mare piaţă auto din Europa, au scăzut cu 0,2% anul trecut, la 3,44 milioane de vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA). În 2018, cota de piaţă a vehiculelor echipate cu motoare diesel s-a redus la 32,3%, de la 38,8% în 2017, în timp ce la vehiculele pe benzină cota de piaţă s-a majorat la 62,4%, de la 57,7% în 2017. Cererea pentru maşini hibride a crescut cu 53,8%, iar vânzările de maşini electrice au înregistrat un avans de 43,9%, arată datele KBA.

Luna trecută, preşedintele Asociaţiei Industriei auto din Germania (VDA), Bernhard Mattes, anunţa că acest sector intenţionează să investească aproximativ 60 de miliarde euro în vehicule electrice şi autonome.

„Vom investi peste 40 de miliarde de euro în mobilitate electrică, în următorii trei ani, şi alte 18 miliarde de euro în digitalizare şi în automobile conectate şi autonome”, a declarat Bernhard Mattes. Acesta a estimat că gama de modele de automobile electrice produse în Germania se va tripla în următorii trei ani ajungând la aproximativ 100 de modele.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Daca ar fi fost corecti si nemanipulativi ar fi prezentat si avantajele dar si dezavantajele. E manipulativ sa prezinti numai avantajele masinilor electrice si dezavantajele celor cu benzina sau diesel.
    Motorul electric e nepoluant insa pentru producerea unei baterii electrice de citeva sute de kg si toti acumulatorii facuti cu metale grele, se polueaza cit polueaza un diesel in 10 ani. Iar autonomia e sub cea a unui rezervor plin de motorina sau benzina. Pentru incarcarea unei baterii ai mult de asteptat iar cei care stau la bloc nu au unde sa o incarce. Chiar si daca s-ar crea puncte de incarcare precum benzinariile tot nu ai timp sa astepti atit.
    Cit despre pret, trebuie sa se bage multi bani in subventionarea masinilor electrice ca sa fie atractice. Pe cind pentru cele cu motoare termice statul incaseaza beni grei. Pretul combustibilului ar putea fi mult mai mic daca statul nu ar vrea sa incasese atit de mult.
    Pe real fara supraaccize si fara subventii, pretul/km la combustibili fosili poate fi mult mai mic la masinile cu motor termic decit la masinile electrice.

    Daca nu era scandalul Wolskvagen si sa fie prinsi cu inselaciunea, nemtii faceau si acum propaganda despre cit de sanatos e fumul de la diesel. Asa ca s-au reconvertit. Iar toata lumea trebuie sa stringa cureaua sa cumpere si sa dezvolte noua lor industrie de facut bani si abia mai apoi o industrie auto.

  2. Da, speculativa analiza facuta dar, vezi țările nordice,vezi fenomenul Tesla,,,e plina Viena de mașini electrice…germanii sunt speriați să nu rămână in urmă.Oricum tehnologia actuala e depăsita,,,si tavalugul e pornit !!

    • vezi eolienele cica private care salveaza natura…uita-te in factura, ar trebui sa ne faca actionari pe toti la cate certificate verzi platim fortat. asa si cu electricele: daca ne da la fiecare cate o electrica, ar trebui sa impanzeasca tara cu centrale si sa modernizeze tot sistemul, cred ca n-ar mai curge un strop de apa pe dunare…dar cel mai bine vand povestile!

  3. Oare ce productie de cobalt, litiu, mangan si nichel o avea Germania?! Mai bine stimulau CNG-ul si lasau electrica sa vina la timpul ei. Nu de alta dar tot si-au tras conducte din rusia. Sau poate fac si o banda transportoare pana in Congo…