
Germanii cheltuie sume record pentru vacanţe, în pofida situaţiei economice dificile, arată o analiză a industriei de profil
Germanii cheltuie sume mai mari ca niciodată pentru vacanţe, în pofida situaţiei economice dificile, arată cifrele publicate luni de reprezentanţii industriei de profil, înainte de inaugurarea celui mai mare târg de turism din lume, ITB Berlin 2025, transmite agenției de știri DPA, citate de Agerpres.
Un studiu efectuat de institutul YouGov, la comanda Asociaţiei Agenţiilor şi Operatorilor de Turism din Germania (DRV), arată că anul trecut germanii au cheltuit 83,4 miliarde de euro pentru călătorii rezervate în prealabil, în creştere cu 5,6% comparativ cu 2023.
„În pofida tuturor provocărilor economice şi geopolitice, germanii călătoresc”, a declarat preşedintele DRV, Norbert Fiebig, la o conferinţă de presă organizată în avanpremiera Târgului Internaţional de Turism (ITB), care urmează să se desfăşoare la Berlin începând de marţi şi până joi. „Vacanţele par să fie ultimul lucru la care sunt dispuşi să renunţe”, a adăugat Norbert Fiebig.
Vânzările pentru sezonul estival 2025 sunt în creştere cu 12%, mai arată cifrele DRV, iar numărul călătorilor este mai mare cu 6%.
În acest an, însă, germanii îşi rezervă mai devreme vacanţele estivale, a precizat Fiebig. „Early Booking este noul last-minute”, precizează Fiebig.
Pachetele de vacanţă în ţările din estul Mediteranei, croazierele şi vacanţele la mare distanţă au înregistrat cele mai mari creşteri în această vară.
Cifrele disponibile arată că pachetele de vacanţă sunt în creştere cu 6% iar Turcia este cea mai populară destinaţie cu rezervări în valoare de 1,2 miliarde euro. Pe lângă destinaţiile clasice, precum Spania şi Grecia, care au înregistrat şi ele rezervări de peste un miliard de euro, destinaţiile mai accesibile precum Tunisia, Bulgaria şi Egipt sunt şi ele în top 10.
„În perioade de dificultăţi economice, bani nu mai sunt atât de relaxaţi iar acest lucru se reflectă şi în alegerea destinaţiei”, a spus Fiebig.
Potrivit DRV, Albania, ţara parteneră la ediţia din acest a ITB, înregistrează o creştere a popularităţii ca destinaţie turistică, vânzările fiind în creştere cu 36% în acest an.
Datele din acest studiu au la bază cifra de afaceri a agenţiilor de turism şi operatorilor de turism germani şi nu include cifrele de pe site-uri de Internet precum Airbnb şi Booking.com.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.