Ghosted: Cum sunt adaptate filmele pentru platformele de streaming și de ce sunt gândite altfel decât cele destinate cinematografului / Sunt echivalentul pe ecran al junk food-ului: ușor de consumat după o zi grea de muncă, dar nu tocmai hrănitoare
Ghosted, noul film de pe Apple TV+ al lui Dexter Fletcher, în care joacă Chris Evans și Ana de Armas, reprezintă un nou val de filme proiectate cu precizie, „făcute pentru streaming”, care sunt suficient de bune doar pentru a fi vizionate de pe canapea, scrie Nicholas Barber, transmite BBC.
Atunci când regizorii își promovează filmele, aceștia vorbesc de obicei despre cât de fericiți sunt că au pus pe ecran viziunea lor personală. Nu și Dexter Fletcher, atunci când a promovat Ghosted, o comedie de acțiune pentru Apple TV+ cu Chris Evans și Ana de Armas în rolul principal. Discutând despre film în cadrul podcastului A Trip to the Movies al lui Alex Zane, Fletcher a menționat planurile sale pentru o secvență de deschidere în care De Armas ar fi condus prin munți timp de trei minute. Executivii de la Apple Studios au pus veto secvenței deoarece, au spus ei, dacă „nu se întâmplă ceva în primele 30 de secunde, datele arată că oamenii se vor opri”.
Fletcher nu s-a supărat. „Nu poți face un film pentru streaming în același mod în care faci un film de teatru [adică un film destinat unei lansări în cinematografe]”, a insistat el. „Nu se poate. Există diferite măsurători și există o abordare diferită. Trebuie să existe, chiar și pentru motivul că oamenii se pot opri foarte repede… Ceea ce este o experiență cinematografică pentru mine ca regizor… devine: „Bine, trebuie să mă adaptez pentru a-mi păstra publicul”.
Cea mai importantă categorie statistică, a spus Fletcher, este „finalizarea”, adică numărul de spectatori care urmăresc un film de la început până la sfârșit. Aparent, Ghosted a atins „o cifră foarte mare” în această categorie, așa că Apple Studios a considerat-o un triumf. Dar au îmbunătățit datele filmul în alte privințe? O recenzie de o stea din The Guardian l-a criticat ca fiind „un conținut dictat de algoritmi în cea mai gravă formă de rușine a industriei, atât de neglijent și de lipsit de viață, încât am fi înclinați să credem că este primul film creat în întregime de inteligența artificială”.
Iar această recenzie nu a fost neobișnuită. Pe Rotten Tomatoes, site-ul care contabilizează recenziile pozitive și negative, Ghosted a obținut 28%, o cifră care pare cu atât mai jalnică cu cât cele patru filme anterioare regizate de Fletcher – Rocketman, Eddie the Eagle, Sunshine on Leith și Wild Bill – au obținut toate între 81 și 100%. Poate că filmele direct în streaming ne țin pe canapea și ne țin departe de telecomandă, dar asta nu înseamnă că sunt și bune.
Înseamnă, de fapt, că acestea sunt echivalentul pe ecran al junk food-ului: ușor de consumat după o zi grea de muncă, dar nu tocmai hrănitoare. În afară de Ghosted, câteva exemple notorii de astfel de hrană pentru ochi sunt Shotgun Wedding, o comedie romantică Prime Video cu Jennifer Lopez și Josh Duhamel, și mai multe capcane violente de pe Netflix, printre care Red Notice cu Dwayne Johnson, Ryan Reynolds și Gal Gadot, și Murder Mystery și Murder Mystery 2 cu Adam Sandler și Jennifer Aniston.
În fiecare caz, regizorii au urmat aceeași rețetă: luați două sau trei vedete atractive care pot sau nu să aibă chimie, plasați-le în câteva locații însorite și pitorești, indiferent dacă aceste locații au sau nu sens în ceea ce privește intriga, presărați cu cascadorii și explozii, păstrați tonul ușor și glumeț și completați totul cu un titlu simplu și molipsitor.
Niciuna dintre aceste aventuri insipide, sub-Bond, nu ar fi atras publicul la cinema, dar, după cum sugerează Fletcher, spectatorii au cerințe diferite atunci când stau acasă într-o seară de marți. Ghosted și filmele sale de tip direct-to-streaming oferă o distracție fără pretenții, la care întreaga familie poate fi de acord să asiste. Oricât de teribil de recenzate ar fi, ele au suficient farmec pentru a ne face să ne întrebăm: „Cât de rău poate fi?”.
Două ore mai târziu, am putea foarte bine să răspundem la această întrebare cu aceste cuvinte: „Foarte rău, într-adevăr.” Dar asta nu contează. Până atunci vom fi ajuns la „finalizare”, iar în lumea streaming-ului, acestea sunt toate datele care contează.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank