G4Media.ro

Gigantul auto Stellantis investește 30 de miliarde de euro în dezvoltarea vehiculelor…

Sursa: Colaj G4Media.ro

Gigantul auto Stellantis investește 30 de miliarde de euro în dezvoltarea vehiculelor electrice. Va deschide cinci fabrici de baterii în Europa și SUA

Grupul auto Stellantis, născut anul acesta din fuziunea dintre marile grupuri auto Peugeot-Citroën şi Fiat-Chrysler, a anunţat joi că vrea să investească peste 30 de miliarde de euro până în 2025 pentru electrificarea întregii sale game de vehicule, transmite Agerpres.

Stellantis a precizat că această strategie va fi sprijinită de cinci fabrici de baterii pentru vehiculele electrice amplasate în Europa şi America de Nord, în ideea de a putea concura cu Tesla, liderul de pe piaţa vehiculele electrice, şi alţi mari constructori auto mondiali.

Una din cele cinci fabrici de baterii ale Stellantis va fi construită la uzina sa de motoare de la Termoli, Italia, aceasta urmând să se adauge celorlaltor două uzine de baterii care vor fi construite în Germania şi Franţa. Constructorul auto a adăugat că o altă uzină va fi în SUA.

„Această perioadă de transformare este o oportunitate minunată de a reseta ceasul şi a începe o nouă cursă. Grupul nostru este la viteză maximă în această călătorie spre electrificare”, a declarat directorul general de la Stellantis Carlos Tavares.

Stellantis a informat că obiectivul său este ca peste 70% din vânzările sale în Europa şi peste 40% din vânzările în America de Nord să fie vehicule cu emisii reduse, fie pe baterii fie hibride, în 2030. Grupul a adăugat că toate cele 14 mărci din portofoliul său, inclusiv Peugeot, Jeep, Ram, Fiat şi Opel, vor fi vehicule complet electrificate.

La un eveniment similar organizat săptămâna trecută, Renault a anunţat că 90% din modelele mărcii sale principale vor fi complet electrice în 2030, în condiţiile în care anterior în acest obiectiv erau incluse şi modelele hibride. De asemenea, grupul auto german Volkswagen se aşteaptă ca vehiculele complet electrice să fie responsabile pentru 55% din vânzările sale totale în Europa în 2030, în cazul mărcii sale principale Volkswagen procentul urmând să fie de 70%.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...