G4Media.ro

Gigantul fast fashion Temu vrea încheierea unei înțelegeri în contextul anchetei realizate…

Sursa foto: flickr.com

Gigantul fast fashion Temu vrea încheierea unei înțelegeri în contextul anchetei realizate de Comisia Europeană / Compania chineză este acuzată de vânzare de produse ilegale pe piața europeană

Conform Camerei de Comerț a SUA, produsele contrafăcute costă economia internațională mai mult de 500 de miliarde de dolari anual, relatează WWD.

În timp ce Comisia Uniunii Europene continuă să adune dovezi pentru procedurile sale oficiale menite să stabilească dacă Temu ar fi încălcat Digital Services Act, gigantul fast-fashion a declarat că se află în discuții pentru a adera la „Memorandumul de înțelegere privind vânzarea de produse contrafăcute pe internet” al UE.

Deținută de gigantul chinez de comerț electronic Pinduoduo, platforma de cumpărături Temu a debutat în SUA în 2022 și a forțat în anumite țări europene anul trecut. Aplicația a fost descărcată de peste 47 de milioane de ori la nivel global luna trecută. Se spune că Temu generează aproape 500 de milioane de vizite lunare pe site-ul său.

Ancheta vizează „domenii legate de vânzarea de produse ilegale, designul serviciului care poate crea dependență, sistemele utilizate pentru a recomanda utilizatorilor achiziții, precum și accesul la date pentru cercetători”, potrivit UE. Printre aspectele care sunt analizate la microscop, ca să spunem așa, se numără sistemele pe care Temu le are în funcțiune pentru a limita vânzarea de produse neconforme în UE, riscurile legate de designul serviciului Temu care creează dependență și respectarea de către companie a obligațiilor DSA în ceea ce privește modul în care recomandă conținut și produse.

Cu peste 45 de milioane de utilizatori activi lunar în UE, Temu a fost desemnată o platformă online foarte mare (VLOP) la (platformă online foarte mare) la sfârșitul lunii mai.

La începutul acestei săptămâni, Temu a abordat ancheta, declarând că „va coopera pe deplin cu autoritățile de reglementare pentru a sprijini obiectivul nostru comun de a avea o piață sigură și de încredere pentru consumatori”. Într-o declarație, compania a declarat că își ia „în serios obligațiile în temeiul DSA, investind în mod continuu pentru a consolida sistemul nostru de conformitate și pentru a proteja interesele consumatorilor pe platforma noastră.”

Un purtător de cuvânt al Temu a declarat marți: Contrafacerea este o provocare la nivelul întregii industrii și credem că eforturile de colaborare sunt esențiale pentru avansarea obiectivelor noastre comune de protecție a consumatorilor și a titularilor de drepturi.”

Conform Camerei de Comerț a SUA, produsele contrafăcute costă economia internațională peste 500 de miliarde de dolari anual.

Până la 6% din importurile UE au fost produse contrafăcute în 2019, reprezentând aproape 119 miliarde de euro , potrivit unui raport publicat la începutul acestui an de Comisia Europeană. În ceea ce privește îmbrăcămintea, sectorul a pierdut aproximativ 12 miliarde de euro în vânzări, reprezentând 5,2 la sută din vânzările totale ale UE. Această cifră a dus, de asemenea, la scăderea cu 160 000 a numărului de persoane angajate în industria confecțiilor.

Pentru a încerca să compenseze această situație, există recomandări pentru părțile interesate din UE și statele membre de a accelera colaborarea și transparența, ca modalitate de a aborda vechea problemă a contrafacerilor. Se știe că, în UE, contrafacerea afectează întreprinderile mici și mijlocii, 34% dintre cele afectate având șanse mai mari de a eșua.

În cazul în care Temu se alătură unor companii precum Vestiaire Collective prin semnarea memorandumului de înțelegere privind vânzările online de produse contrafăcute, platforma de modă cu prețuri foarte mici ar fi încurajată să solicite „statutul de agent de pavilion de încredere” al Legii UE privind serviciile digitale și să participe la „modernizarea memorandumului de înțelegere”.

UE solicită o mai mare supraveghere a pieței pentru a detecta și combate contrafacerea și o utilizare sporită a sistemelor de inteligență artificială, inclusiv blockchain și tehnologia de recunoaștere a conținutului, pentru a îmbunătăți trasabilitatea și detectarea produselor contrafăcute și piratate.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...