G4Media.ro

Gigantul producător de baterii Northvolt va face economii substanţiale şi va concedia…

Sursa foto: Pxabay

Gigantul producător de baterii Northvolt va face economii substanţiale şi va concedia angajaţi din cauza cererii reduse de vehicule electrice

Northvolt, un producător major de baterii pentru industria europeană de vehicule electrice, a anunţat luni că intenţionează să reducă locurile de muncă, să închidă unul dintre centrele sale de producţie şi să iniţieze discuţii cu parteneri şi investitori pentru a asigura viitorul unei unităţi din Polonia, transmite CNBC, citată de News.ro.

Cu sediul în Stockholm, Suedia, Northvolt este una dintre cele mai valoroase firme de tehnologie private din Europa, care fabrică baterii litiu-ion pentru industria vehiculelor electrice. Are parteneriate cu o serie de mari producători auto europeni, inclusiv cu Volkswagen şi Volvo.

În urma unei revizuiri strategice a afacerii sale, Northvolt a spus că trebuie să ia ”câteva decizii dificile cu privire la dimensiunea forţei noastre de muncă, pentru a se potrivi nevoilor unei dimensiuni reduse de operaţiuni”.

Firma nu a dezvăluit detalii despre câte locuri de muncă ar fi afectate, declarând: ”Nu au fost luate decizii finale cu privire la natura precisă a vreunei redimensionări. Rămânem în discuţii constructive cu sindicatele şi ne vom asigura că se depun toate eforturile pentru a minimiza nevoia de concedieri”.

Producătorul de baterii a citat ”un mediu macroeconomic provocator şi reevaluarea noastră ulterioară a priorităţilor pe termen scurt ale Northvolt” drept motive-cheie din spatele deciziei sale de a se lansa în acţiunea de reducere a costurilor.

”Oricât de dificil va fi, concentrarea asupra activităţii noastre de bază ne deschide calea pentru a construi o bază puternică pe termen lung pentru creştere, care să contribuie la ambiţiile occidentale de a stabili o industrie a bateriilor autohtonă”, a spus Peter Carlsson, CEO al Northvolt şi co-fondator, într-un comunicat.

Northvolt s-a confruntat cu o serie de presiuni în ultimele luni – nu în ultimul rând provocările legate de cerere cu care se confruntă industria mai largă a vehiculelor electrice.

În Europa, înmatriculările de vehicule electrice au scăzut cu 3% de la an la an în luna mai, potrivit datelor publicate în iulie de Observatorul European al Combustibililor Alternativi.

Înmatriculările de vehicule hibride plug-in au scăzut cu 10% de la an la an, la 226.000.

Northvolt s-a confruntat, de asemenea, cu presiuni pentru a-şi îndeplini obiectivele de producţie înalte.

În iunie, compania a înregistrat un eşec semnificativ atunci când BMW, anterior un partener cheie, a anulat o afacere în valoare de 2 miliarde de euro pentru livrarea de baterii EV începând din 2024.

BMW a declarat la acea vreme că afacerea a fost anulată din cauză că Northvolt nu a putut livra la timp.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Europenii nu vor sa cumpere masini electrica mai ales ca au disparut subventiile. Prin urmare producatorii nu mai produc nici autovehicule si nici baterii, dar EU va aplica amenzi producatorilor de autovehicule pentru ca cetatenii nu vor sa cumpere. A luat EU razna?
    Oricum un articol din ciclul nimeni nu mai vrea masini electrice. Binteles ca imediat stanga multicolorata se va activa si vor aparea in ziarele de stanga articole cu cat de multe masini electrice se vand si ca numai aia de dreapta sunt rai si nu vor salvarea planetei…

  2. Un ardelean: asa-i, si deaia (si ptr. asta) ‘ne iubesc’ asa de mult conducerile actuale/comuniste.