Gigantul tehnologic Tencent, creștere puternică a profitului net în trimestrul al treilea
Gigantul tehnologic chinez Tencent a anunțat miercuri o creștere anuală de 47% a profitului net în trimestrul al treilea, datorită a ceea ce a descris drept „creștere robustă” a activității sale în domeniul jocurilor, potrivit boursorama.com.
Cu sediul în metropola sudică Shenzhen, grupul, specializat în jocuri video, deține și aplicația WeChat (mesagerie, plăți online, rețele sociale), prezentă pe aproape toate smartphone-urile din țară.
Vânzările Tencent au crescut cu 8% de la an la an, la 167,2 miliarde de yuani (peste 21,8 miliarde de euro) pentru perioada iulie-septembrie, potrivit unui comunicat al companiei publicat la bursa din Hong Kong.
„În al treilea trimestru al anului 2024, am înregistrat o creștere robustă a veniturilor în afacerea noastră cu jocuri, susținută de performanța consistentă a jocurilor atemporale și de contribuțiile din partea noilor jocuri cu potențial sustenabil”, a declarat compania
De asemenea, grupul a raportat un profit net de 53,2 miliarde de yuani (peste 6,94 miliarde de euro), comparativ cu 36,18 miliarde de yuani (4,72 miliarde de euro) anul trecut, un salt de aproximativ 47%.
Rezultatele Tencent sunt așteptate să fie urmate în această săptămână de cele ale altor giganți tehnologici JD.com și Alibaba, toți fiind urmăriți îndeaproape de investitorii care caută semne de îmbunătățire a consumului intern chinez.
Cererea rămâne slabă în China, din cauza lipsei unor măsuri de stimulare considerate suficiente, pe fondul unei piețe imobiliare în criză și al creșterii șomajului în rândul tinerilor, a doua cea mai mare economie a lumii luptând încă să își revină după politica strictă zero-Covid abolită la sfârșitul anului 2022.
La aceasta se adaugă un mediu de reglementare mai strict, ca urmare a represiunii Beijingului asupra sectorului tehnologic în 2020, care a impus o monitorizare mai strictă a concurenței și a prelucrării datelor personale, după ani de relativă indulgență.
Din 2021, autoritățile chineze au impus, de asemenea, o limită săptămânală strictă de trei ore de jocuri online pentru minorii sub 18 ani, pentru a reduce dependența în rândul celor mai tineri.
Dar Tencent, unul dintre cei mai mari creatori de jocuri din lume, a căutat recent să-și consolideze prezența în domeniul promițător al inteligenței artificiale (AI), călcând pe urmele altor giganți tehnologici chinezi precum Baidu, Huawei, Alibaba și ByteDance (proprietarul TikTok și Douyin).
Declarația de miercuri a precizat că grupul „vede din ce în ce mai mult beneficiile tangibile ale implementării AI”, adăugând că investițiile sale în tehnologie vor continua.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank