Giorgio Armani raportează o creștere a vânzărilor nete în ciuda căderii conglomeratelor de lux / Grupul a crescut puțin prețurile articolelor sale, în ciuda inflației
Casa de modă italiană Giorgio Armani a reușit să-și mențină profitul operațional stabil anul trecut și să crească vânzările nete cu 6%, în ciuda unei încetiniri „cu o singură cifră” a veniturilor în a doua jumătate a anului, care a continuat și în acest an.
Scăderea vânzărilor observată până în primele șase luni ale anului 2024 reflectă „o ajustare în cadrul pieței de lux, în special în regiunea Asia ex-Japonia și în segmentul mai accesibil al ofertei”, a declarat Armani într-un comunicat, relatează BoF.
Armani a declarat că grupul a crescut puțin prețurile articolelor sale, în ciuda inflației mai mari care a condus la creșterea costurilor, deoarece a rămas concentrat pe obiectivele pe termen mediu și nu va folosi prețurile pentru a umfla vânzările.
„Suntem bine pregătiți să gestionăm o încetinire a pieței fără a fi nevoiți să maximizăm cu orice preț profitul de la an la an”, a declarat Giorgio Armani, care a împlinit 90 de ani la începutul acestei luni.
„Rămân ferm convins că un accent pe continuitate și o abordare pragmatică și consecventă pentru că este singura modalitate de a naviga printre provocările și incertitudinile care caracterizează mediul actual”, a adăugat Armani, care este președinte și director general al grupului pe care l-a fondat.
Profitul operațional al grupului milanez, care realizează mai mult de jumătate din veniturile sale în Europa, s-a ridicat la 215 milioane de euro, conform BoF.
Toate canalele de vânzare au înregistrat o creștere în 2023 față de 2022, cu o distribuție echilibrată atât din punct de vedere al canalelor, cât și geografic.
Comerțul direct a reprezentat 54% din veniturile consolidate, în timp ce comerțul angro (reprezentat de francize, mari magazine și magazine multibrand selectate) a generat 38%, iar redevențele din licențe și alte venituri au reprezentat restul de 8%, raportează theindustry.fashion.
Daniele Ballestrazzi, director general adjunct și director operațional și financiar la Armani Group”, a declarat: „În ciuda încetinirii în a doua jumătate a anului 2023 și a numeroaselor provocări critice în contextul internațional, anul s-a încheiat într-o notă pozitivă, subliniind soliditatea grupului. Rămân ferm convins că un accent pe continuitate și o abordare pragmatică și consecventă – independentă de tendințele actuale și de condițiile de piață și înrădăcinată în principiile care au stat întotdeauna la baza filosofiei mele creative și manageriale – este singura modalitate de a naviga printre provocările și incertitudinile care caracterizează mediul actual. Suntem bine pregătiți să gestionăm o încetinire a pieței fără a fi nevoiți să maximizăm cu orice preț profitul de la an la an”relatează theindustry.fashion.
Grupul a înregistrat anul trecut venituri nete de 2,45 miliarde de euro (2,65 miliarde de dolari).
Surse utilizate: theindustry.fashion.com; businessoffashion.com;
Nota: Ana-Maria Cristea este absolventă de Fashion Business Media and Communication la Istituto Marangoni di Design din Londra
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank