G4Media.ro

Google investeşte în următorii trei ani 300 de milioane de euro în…

Google investeşte în următorii trei ani 300 de milioane de euro în jurnalismul de calitate

Google investeşte în următorii trei ani 300 de milioane de euro în jurnalismul de calitate

Platforma Google a anunțat că în urmatorii trei ani va investi 300 de milioane de dolari pentru a sprijini jurnalismul de calitate prin crearea „Google News Initiative“, proiect ce prevede o serie de acțiuni menite să-i ajute pe editorii din întreaga lume să îmbunătățească sustenabilitatea organizațiilor de media, scrie cotidianul La Stampa, citat de Rador. Anunțul, care era așteptat de ceva timp, soseşte în același moment în care o altă mare platformă a erei digitale, Facebook se află într-un moment de impas.

Google planifică de mult acest proiect care extinde de fapt pe scară globală „Digital Initiative News“, lansat în 2015 în Europa de către un grup editorial, printre care se numără şi cotidianul La Stampa. Google, care în 2017 a avut venituri de 109.6 miliarde de dolari, se va concentra pe trei obiective: vrea să aducă conținuturi de calitate pe platformele sale și să combată dezinformarea, să implementeze noi modele de afaceri pentru a sprijini jurnalismul şi să ajute redacţiile ziarelor din întreaga lume să profite din plin de tehnologie.

Anunțul a fost făcut în timpul unui eveniment de la New York, de către Chief Business Officer, Philipp Schindler și de Richard Gingras, vicepreşedinte pentru News. „Dorinţa noastră de a construi o lume mai informată – scrie Schindler în blog post-ul care anunță inițiativa – este strâns legată de jurnalism și de organizațiile din sectorul de informații din întreaga lume. Un motor de căutare bun și rezultate interesante pe YouTube depind de un ecosistem sănătos de editori care produc un conținut digital excelent. Dacă editorii nu cresc, atunci nu nici noi nu creştem”.

Cel mai inovator produs prezentat în timpul anunțului este instrumentul “Subscribe with Google” (Abonați-vă cu Google), care le va permite cititorilor să se aboneze cu ușurință la diverse publicaţii. „Obiectivul nostru este cel de a facilita procesul de înregistrare, astfel încât mai mulți cititori să aibă dreptul de a citi știrile realizate de editori, cât mai repede posibil“, spune Schindler.

Prin acest anunț, Google își propune să scrie un nou capitol în istoria raporturilor, uneori complicate, între editori și platformele digitale. Noul proiect de sprijinire a jurnalismului de calitate a fost anunţat şi de câteva grupuri editoriale, printre care Financial Times, Washington Post și Gedi Group Italia, din care face parte şi cotidianul La Stampa.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Astfel de initiative o sa se intareasca din ce in ce mai mult pentru combaterea fake news-ului la nivel global. In special cu Machine Learning venind puternic in ultimii ani.

    P.S. Ar fi bine daca ati introduce functionalitate la sectiunea de comentarii unde cei logati pe Facebook sa poata comenta direct.