Google măsoară efectele izolării în 131 de ţări / Cum a influențat aceasta deplasările în fiecare județ din România
Google publică începând de vineri statistici rezultate din datele de localizare a utilizatorilor acestei platforme din întreaga lume, inclusiv din România. Rapoartele arată cum au scăzut deplasările în parcuri, centre comerciale, la restaurante, cu transportul în comun, la locurile de muncă și a crescut în zonele rezidențiale.
Statisticile sunt realizate pentru a ajuta autorităţile să evalueze eficacitatea distanţării sociale în faţa COVID-19, relatează Reuters şi AFP, preluate de AFP.
În România, față de statistica obișnuită, deplasările în zonele de retail și recreere au scăzut cu 81%, cele la farmacie, magazinele de alimente și cumpărături esențiale – cu 53%, în parcuri cu 60%, în gări și stații ale mijloacelor de transport cu 72%, iar la locurile de muncă cu 39%. În același timp, în zonele de reședință mobilitatea are un trend crescător cu 15%.
Rapoartele, care se referă la 131 de ţări, ar urma să releve „tendinţele generale ale deplasării persoanelor, în timp şi pe zone geografice, în diferite locuri cum sunt centre de divertisment, magazine alimentare, farmacii, parcuri, staţii de transport în comun, locuri de muncă şi locuinţe”, precizează pe un blog compania americană.
„Vom afişa tendinţele pe mai multe săptămâni” sub forma unei „creşteri sau diminuări a procentajului de deplasări” şi nu în cifre absolute, se precizează în articolul semnat de directoarea pentru produse geografice a Google, Jen Fitzpatrick, şi responsabila Google Health, dr. Karen deSalvo. Cele mai recente informaţii vor proveni din ultimele 48-72 de ore.
„Sperăm ca aceste rapoarte să-i ajute pe responsabilii sănătăţii publice să ia decizii privind modul de gestionare a pandemiei de COVID-19. De exemplu, aceste informaţii îi pot ajuta pe factorii de decizie să înţeleagă schimbările de tendinţe în deplasările esenţiale, ceea ce i-ar putea determina să facă noi recomandări privind programele de funcţionare sau oferirea de servicii de livrare”, explică Google.
La fel ca în cazul detectării blocajelor de trafic rutier sau al măsurării frecventării magazinelor pe Google Maps, aceste rapoarte folosesc „date agregate şi anonimizate” ale utilizatorilor Google care au activat „istoricul localizării”, care poate fi suprimat sau întrerupt.
„Pentru a proteja viaţa privată, nu va fi pusă la dispoziţie nicio informaţie ce poate contribui la identificarea persoanelor, cum sunt locaţia, contactele sau deplasările individuale„, notează Google.
Pentru a împiedica orice tentativă de identificare a unei persoane în ansamblul datelor cuprinse în rapoartele sale, Google a aplicat o tehnică statistică numită „confidenţialitate diferenţială”, care adaugă „zgomot” matematic la datele brute, menţinând totodată statisticile aproape de realitate.
O serie de ţări cum sunt China, Singapore sau Coreea de Sud, dar şi altele le-au cerut cetăţenilor să folosească aplicaţii şi alte instrumente ale noilor tehnologii pentru a verifica respectarea măsurilor de carantină, dar militanţii pentru dreptul la viaţa privată susţin că astfel de măsuri pot compromite libertăţile individuale, menţionează Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
10 comentarii