Google Search cu inteligență artificială a intrat în teste / Cum funcționează noua versiune
De mai bine de două decenii, formatul paginii de rezultate a căutării Google nu s-a schimbat prea mult: introduci cuvinte cheie sau o frază și obții o listă de link-uri albastre. Toate acestea sunt pe cale să se schimbe. Google a anunțat un proces de testare opțional pentru adăugarea inteligenței artificiale (AI) generative în pagina de rezultate, iar publicația Abc News a fost invitată să testeze noua versiune a motorului de căutare.
Compania care domină piața globală a motoarelor de căutare a fost presată să organizeze o revenire a AI după succesul fulminant al chatbotului rival ChatGPT.
În cadrul conferinței sale anuale pentru dezvoltatori Google I/O din San Francisco din această săptămână, gigantul tehnologic a dezvăluit o parte din răspunsul său.
Deocamdată, procesul poate fi accesat doar în SUA, dar oferă o imagine a ceea ce va urma apoi pentru Google Search în Australia.
Cum arată rezultatele căutărilor generate de AI?
Adăugând AI generativă la căutare, Google ar fi putut să ia calea Microsoft Bing, înlocuind în întregime pagina de rezultate a căutării cu un sistem de mesagerie de tip ChatGPT.
În schimb, a încercat să încorporeze răspunsurile generate de AI în pagina de rezultate și a păstrat lista de linkuri albastre.
Ceea ce Google numește un „instantaneu alimentat de inteligența artificială” apare în partea de sus a paginii de rezultate a căutării. Acesta este un rezumat generat de AI de câteva paragrafe, inclusiv linkuri către site-uri, menit să coroboreze informațiile prezentate. Mai jos, instantaneul prezintă o listă de posibile întrebări de urmărire.
Există, de asemenea, opțiunea unei alte vizualizări, care descompune instantaneul în propozițiile sale, cu un link către sursele de informare pentru propoziția respectivă.
Rezultatele căutării în formatul convențional de linkuri albastre apar sub instantaneu, dar sunt mult mai jos pe pagină.
Având în vedere că majoritatea oamenilor nu derulează în jos rezultatele căutării (primele trei rezultate primesc mai mult de jumătate din clicuri), se pare că lunga domnie a linkului albastru simplu s-a încheiat.
Mai există reclame?
Google își generează aproximativ 80% din venituri din reclame, și în principal din Google Search. Compania a fost criticată pentru că a prezentat prea multe anunțuri alături de rezultatele căutării, ceea ce face mai dificilă pentru utilizatori găsirea informațiilor pe care le caută.
Nu este surprinzător faptul că noul experiment de inteligență artificială generativă va conține reclame.
Într-una dintre capturile de ecran publicate de Google, pentru o interogare despre bicicletele electrice pentru navetiști, sub instantaneul AI apar reclame pentru biciclete electrice, cu mențiunea „sponsorizat” în text negru și îngroșat.
„Anunțurile de căutare vor continua să apară în sloturi publicitare dedicate pe întreaga pagină”, a precizat Google într-o postare pe blog.
„În această nouă experiență, agenții de publicitate vor avea în continuare posibilitatea de a ajunge la potențialii clienți de-a lungul călătoriilor lor de căutare. „Vom testa și vom evolua experiența anunțurilor pe măsură ce vom afla mai multe.”
Îmbunătățirile în domeniul inteligenței artificiale vor permite Google să își perfecționeze cunoștințele despre comportamentul consumatorilor și să ofere o plasare mai bine direcționată a reclamelor, a declarat Paul Haskell-Dowland, profesor de securitate cibernetică la Edith Cowan University.
„Numărul de reclame ar putea fi semnificativ mai mic, dar acestea vor fi extrem de optimizate și relevante pentru dumneavoastră ca individ”, a spus el. ”Google va avea, potențial, o viziune mai rotundă despre dumneavoastră”.
Sunt corecte rezultatele căutărilor generate de AI?
Adăugarea AI generativă la motorul de căutare care deservește 85% din activitatea de căutare din lume implică riscuri evidente. Robotul de chat AI Bard al Google, precum ChatGPT și alții, a avut probleme cu erori factuale și cu oferirea de sfaturi periculoase. Angajații Google ar fi etichetat sistemul drept „mincinos patologic” și au implorat compania să nu îl facă public.
Apoi, când Google a lansat Bard în urmă cu trei luni, acesta a făcut o eroare factuală într-una dintre reclamele proprii ale companiei. Modelul generativ de inteligență artificială care a alimentat Bard a fost înlocuit de atunci cu un altul. În cadrul conferinței din această săptămână, Google a prezentat un „model lingvistic de ultimă generație”, PaLM 2, despre care spune că depășește alte sisteme de top în anumite sarcini.
PaLM 2 pare a fi o mare îmbunătățire față de predecesorul său, dar Google admite că acesta poate face în continuare erori factuale, poate consolida prejudecăți sociale dăunătoare în legătură cu aspecte precum rasa sau genul și poate oferi răspunsuri rasiste sau xenofobe.
Din acest motiv, atunci când a lansat rezultatele de căutare cu inteligență artificială generativă PaLM 2, Google a instalat bare de protecție. Există anumite tipuri de căutări sau întrebări pe care motorul de căutare AI nu le va atinge.
Între timp, Google spune că deschide chatbotul Bard, alimentat de PaLM 2, pentru a fi utilizat de toată lumea.
Începând de săptămâna viitoare, va elimina lista de așteptare pentru Bard și va deschide accesul pentru persoane din 180 de țări.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank