G4Media.ro

Google va începe să șteargă definitiv istoricul de localizare al utilizatorilor/ Firma…

Sursa foto: pexels.com

Google va începe să șteargă definitiv istoricul de localizare al utilizatorilor/ Firma de tehnologie s-a angajat anterior să stocheze mai puține date despre persoane, ca răspuns la preocupările legate de confidențialitate

Google va șterge tot ceea ce știe despre locațiile vizitate anterior de utilizatori, a anunțat compania, la un an după ce s-a angajat să reducă volumul de date personale pe care le stochează despre utilizatori, scrie The Guardian.

Funcția „cronologie” a companiei – cunoscută anterior sub numele de Location History – va funcționa în continuare pentru cei care aleg să o folosească, permițându-le să parcurgă în urmă zeci de ani potențiali de istoric de călătorie pentru a verifica unde se aflau la un anumit moment.

Însă toate datele necesare pentru ca această funcție să funcționeze vor fi salvate la nivel local, pe propriile telefoane sau tablete, fără ca vreuna dintre ele să fie stocată pe serverele companiei.

Într-un e-mail trimis de companie utilizatorilor de Maps, consultat de The Guardian, Google a precizat că aceștia au timp până la 1 decembrie pentru a-și salva toate călătoriile vechi înainte ca acestea să fie șterse pentru totdeauna.

Utilizatorii vor putea în continuare să facă o copie de rezervă a datelor lor dacă sunt îngrijorați că le pierd sau dacă vor să le sincronizeze între dispozitive, dar acest lucru nu se va mai întâmpla în mod implicit.

De asemenea, compania reduce perioada de timp implicită pentru care este stocat istoricul locației. Acum, aceasta va începe să șteargă locațiile anterioare după doar trei luni, față de un an și jumătate cât era anterior.

Într-o postare pe blog care anunță modificările, Google nu a citat un motiv specific pentru aceste actualizări, în afară de a sugera că utilizatorii ar putea dori să șteargă informațiile din istoricul locației lor dacă „planifică o petrecere surpriză de aniversare”.

„Informațiile despre locația dvs. sunt personale”, a adăugat compania. „Ne-am angajat să le păstrăm în siguranță, private și sub controlul dumneavoastră. Nu uitați: Google Maps nu vinde niciodată datele dvs. nimănui, inclusiv agenților de publicitate.”

Însă compania a fost supusă unor presiuni tot mai mari pentru a-i ajuta pe utilizatori să-și păstreze confidențialitatea locației, în fața eforturilor agresive ale forțelor de ordine de a folosi ca armă informațiile stocate.

Așa-numitele cereri de supraveghere „dragnet”, de exemplu, au obligat Google să furnizeze informații despre fiecare utilizator dintr-o anumită regiune la un anumit moment, incluzând în mod necesar mulți dintre cei care nu au nicio altă legătură cu o infracțiune în afară de un ping de la un semnal GPS.

Confruntările au avut loc după ce Curtea Supremă a SUA a anulat cauza Roe vs. Wade, care garanta dreptul la avort pentru americani. Compania s-a angajat să șteargă informațiile despre căutările privind clinicile de avort pentru a proteja femeile de a fi incriminate pe baza istoricului lor de căutare.

Însă o investigație a The Guardian, desfășurată mai târziu în acel an, a dezvăluit că istoricul de localizare al companiei încă mai stoca suficiente informații despre mișcările unui cercetător pentru a descoperi cu exactitate ce filială a Planned Parenthood fusese vizitată și când, marcând chiar și locația cu un ac, deși nu era stocată în mod explicit ca fiind o clinică.

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...