Google va plăti aproape 400 de milioane de dolari pentru a încheia o înțelegere cu 40 de state americane care s-au plâns că localizarea utilizatorilor a fost urmărită ilegal
Compania Alphabet, care deține Google, va plăti 391,5 milioane de dolari pentru a soluționa acuzațiile formulate de 40 de state potrivit cărora gigantul din domeniul căutării și publicității a urmărit în mod ilegal localizarea utilizatorilor, a anunțat luni biroul procurorului general din Michigan, scrie Reuters.
Investigația și înțelegerea, conduse de Oregon și Nebraska, sunt un semn al creșterii durerilor de cap legale pentru gigantul tehnologic din partea procurorilor generali ai statelor americane care au vizat practicile de urmărire a utilizatorilor de către firmă în ultimele luni.
Pe lângă plată, Google trebuie să fie mai transparentă cu consumatorii cu privire la momentul în care are loc urmărirea locației și să ofere utilizatorilor informații detaliate despre datele de urmărire a locației pe o pagină web specială, a declarat biroul procurorului general din Iowa.
„Atunci când consumatorii iau decizia de a nu împărtăși datele de localizare de pe dispozitivele lor, ar trebui să poată avea încredere că o companie nu le va mai urmări fiecare mișcare”, a declarat într-o declarație Tom Miller, procurorul general al statului Iowa. „Această înțelegere arată clar că firmele trebuie să fie transparente în ceea ce privește modul în care își urmăresc clienții și să respecte legile federale și de stat privind confidențialitatea.”
Arizona a intentat un proces similar împotriva Google și a ajuns la o înțelegere pentru 85 de milioane de dolari în octombrie 2022.
Texas, Indiana, statul Washington și Districtul Columbia au dat în judecată Google în ianuarie pentru ceea ce au numit practici înșelătoare de urmărire a localizării care invadează confidențialitatea utilizatorilor.
Purtătorul de cuvânt al Google, Jose Castaneda, a declarat: „În concordanță cu îmbunătățirile pe care le-am făcut în ultimii ani, am soluționat această investigație care se baza pe politici de produs depășite pe care le-am schimbat cu ani în urmă.”
Google a avut venituri de 111 miliarde de dolari din publicitate în prima jumătate a acestui an, mai mult decât orice alt vânzător de reclame online. Localizarea unui consumator este esențială pentru a ajuta un agent de publicitate să treacă prin aglomerația digitală pentru a face anunțul mai relevant și pentru a capta atenția consumatorului.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank