G4Media.ro

Greenfield, cartierul captiv din Pădurea Băneasa. Soluțiile posibile sunt drum asfaltat prin…

Sursa foto: Facebook / Clotilde Armand

Greenfield, cartierul captiv din Pădurea Băneasa. Soluțiile posibile sunt drum asfaltat prin pădure, transferat definitiv de la Romsilva la Primăria Capitalei sau drum forestier deschis circulației provizoriu 4 ani

Acum 6 luni instalarea barierei de către Romsilva la drumul de acces prin Pădurea Băneasa îi lăsa pe locuitorii din Greenfield cu o singură cale de ieșire în cartier. De atunci și până astăzi nu există vreo rezolvare la Primăria Capitalei, ci doar tentative care se blochează în Consiliul General. Două proiecte de hotărâre pentru a da liber circulației pe drumul forestier prin Pădurea Băneasa, dar care se bat cap în cap, sunt distribuite informal între membrii Consiliului General al Municipiului București, fără ca vreunul să ajungă la vot.

Un proiect este al lui Nicușor Dan prin care vrea ca Primăria Capitalei să preia provizoriu pentru 4 ani de la Romsilva, administratorul pădurilor din România, două tronsoane de drum forestier și apoi să le returneze, tot ca drumuri forestiere. Practic, să nu le schimbe destinația, ci doar utilizarea. USR s-a aliat acestui demers considerând că pădurea trebuie să rămână tot pădure la sfârșitul exploatării sale rutiere.

Pentru că ar fi sortit eșecului, întrucât Codul Silvic nu permite accesul mașinilor pe drumurile forestiere, consilierii PNL și PSD susțin un alt proiect prin care drumul forestier să fie preluat definitiv și transformat în arteră de circulație asfaltată. Acest proiect este susținut și de grupul comunității din Greenfield, care consideră că este „singura soluție legală prin care poate fi reglementată situația”. Liderul comunității, Cătălin Diaconescu, se bazează pe datele furnizate de instutițiile statului, cu care au pornit dialogul pe acest subiect.

„Noi dorim orice formă legală pentru reglementarea situației. Înțeleg că Romsilva, prin Direcția Silvică Ilfov, împreună cu Garda forestieră și Ministerul Mediului susțin că transferul trebuie să se facă definitiv, prin urmare și noi considerăm că acest aspect trebuie definitiv, iar un transfer temporar nu ar ajuta pe nimeni. Am fost la întâlniri inclusiv cu primarul general și ni s-a spus, destul de clar. că aceasta este legea și procedura ar trebui aplicată similar cu celelalte situații de până acum din țară. Romsilva s-a pronunțat în cadrul întânirilor, dar au fost și răspunsuri scrise în care au spus că legal este transferul definitiv”, a spus, g4media.ro, Diaconescu, reprezentantul locuitorilor din Greenfield.

În esență este vorba de 800 m liniari de drum forestier, pe care dacă ar putea circula, ca în perioada 2019 – ianuarie 2023 înainte de decizia instanței care a presupus instalarea barierei la drumul prin pădure, miile de locuitori din Greenfield ar avea două căi rutiere de a ieși din cartierul captiv și nu ar mai polua aerul, în ambuteiajele care se crează zilnic pe unicul drum, cel spre DN1.

Proiectul de drum forestier pe 4 ani al lui Nicușor Dan pentru Greenfield

Primarul general a inițiat un proiect de hotărâre, dar pe care în ședința din 10 iulie a CGMB l-a retras de la vot, întrucât risca să fie respins. Proiectul are nevoie de 2/3 din voturi, ceea ce înseamnă că fără susținerea PNL, PSD și USR, acesta va cădea. Dintre aceste partide, doar USR susține punctul de vedere al primarului Nicușor Dan, respectiv preluarea în domeniul public al Primăriei Generale a drumului forestier, exploatarea sa timp de 4 ani și apoi restituirea către Romsilva. Nu este clar din document dacă drumul forestier ar urma să fie asfaltat și apoi excavat și readus la stadiul de drum de pământ.

Întrebat dacă cunoaște punctul de vedere al Romsilva legat de exploatarea ca drum permanent, nu provizoriu cum propune Nicușor Dan, consilierul USR Andrei Rigu a precizat, pentru g4media.ro că știe pozitia Romsilva, dar din punct de vedere juridic, și în urma analizei de specialitate pe care a făcut-o USR Bucuresti, este posibil transferul temporar. „Pe principiul dacă poți mai mult (pe termen nedeterminat), poți și mai puțin (temporar)”, a afirmat Rigu.

Legat de modernizarea drumului, consilierul general USR a menționat că în principiu „toți colegii sunt de acord cu un acces decent fără a se diminua din pădure”, având în vedere că „pădurea trebuie să rămână pădure și să nu fie afectată de amenajări care pot duce la construcții ulterioare, iar dezvoltatorul trebuie sa-si respecte angajamentele față de cetățeni și administrație”.

Motivarea pentru soluția de exploatare provizorie de o perioadă 4 ani este în opinia lui Nicușor Dan o impulsionare a dezvoltatorului din Greenfield de a realiza celelate drumuri promise. Dacă i se va oferi drumul permanent prin pădure, atunci investitorul nu va mai fi motivat să construiască alte 2 căi de acces, consideră primarul general.

„Investitorul majoritar și-a asumat de-a lungul timpului 3 proiecte. Unul este în faza de Plan urbanistic zonal (PUZ), a trecut toate etapele de consultare publică, însă sunt niște erori care trebuie corectate Eu estimez că o sa fie votat în 2 luni și se va realiza în 2 ani. Și mai sunt alte 2 proiecte pe care le-a inițiat în 2019 și cu care s-a oprit, adica primăria i-a cerut niste documentații cu care n-a mai venit. Deci s-a oprit din vina lui, tocmai este motivul pentru cere eu prefer 4 ani în loc de definitiv pentru că îl va impulsiona, sub presiunea acestui timp, să accelereze procedurile pentru a realiza proiectele alternative.”, a afirmat, în urmă cu o săptămână, Nicușor Dan.

Proiectul PSD de drum permanent prin Pădurea Băneasa, susținut de PNL și de locuitorii din Greenfield

PSD și PNL susțin că proiectului lui Nicușor Dan este o formă mascată de a spune că el și-a dorit drum, dar nu vrea Guvernul. „Este denaturat ce propune Nicușor Dan, el nu a produs nicio hârtie în care o instituție din România  (Romsilva, Ministerul Mediului – n.n) vrea pentru 4 ani preluarea. Am certitudinea că vrea să fie un drum provizoriu, tocmai știind că Romsilva nu-l va da pe 4 ani și mută problema la Guvern, respectiv că guvernul cel rău nu vrea să facă bine pentru oraș”, a acuzat într-o declarație, pentru G4Media.ro consilierul general PNL Andrei Badiu.

Și consilierul general PSD Valeriu Șuhan îl acuză pe Nicușor Dan că nu vrea să rezolve problema locuitorilor din Greenfield. „Cheia problemei este că el nu vrea să rezolve această problemă, pentru că vorbeste de un drum forestier, care conform Codului Silvic poate fi folosit doar pentru exploatare silvică sau pescuit și vânătoare. Un drum forestier nu este destinat circulației publice, practic el nu vrea să rezolve această problemă.” a spus Șuhan, adăugând retoric „cu ce strici pădurea dacă faci drum, sunt drumuri prin păduri cu miile!”.

Ca răspuns la proiectul lui Nicușor Dan, PSD a inițiat propriul său proiect, care are susținere din partea PNL, prin care „se solicita Guvenului Romaniei emiterea unei hotărâri privind transmiterea „Drumul Forestier in prelungirea FE004 – 0, 572 km”, din domeniul public al statului și din administrarea Regiei Nationale a Pădurilor – Romsilva – Directia Silvica Ilfov în domeniul public al Municipiului Bucuresti, în vederea creării unei artere de circulate deschisă circulației publice.”

Crearea unui drum permanent prin pădure este suținută și de asociația locuitorilor din Greenfield, iar soluția ar fi reieșit din discuțiile cu Romsilva.

PSD a încercat să treacă prin Consiliul general proiectul său de drum permanent prin Pădurea Băneasa, însă două solicitări de convocare a unei ședințe au fost respinse de aparatul de lucru al primarului genereal.

Singurul drum nou, pentru care dezvoltatorul a depus actele pentru emiterea PUZ, Aleea Teisani, ieșirea către Șoseaua de Centură, se va construi, într-o estimare a Primarului general, în următorii 2 ani.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Nu trebuie sa faca ND sau altcineva drum pentru ei, trebuia sa nu cumpere intr-un cartier ilegal in mijlocul padurii. Rechinii imobiliari care au construit aveau obligatia sa faca un drum care sa dea in DN. Nu l-au facut, românasii c.o.c.alari au taiat ei un drum ilegal prin padure.
    Cu ocazia asta poate creste educatia civica in Ro, poate se mai feresc meltenii de constructiile ilegale! Si asa se educa si rechinii, daca nu o sa mai aiba cumparatori fraieri.

  2. Un articol de propagandă. Cât timp „dezvoltatorii” aveau în proiectul inițial doua drumuri de acces din Centură, de ce sa fie obligată Romsilva sa scoată din fondul acel acel drum din pădure?
    Cum au vândut apartamente fără drum de acces?
    Cum a putut cineva cumpăra apartament în câmp, știind ca nu există drum de acces?
    Pentru că s-au dat șpăgi pentru deschiderea drumului prin pădure? Sper ca Nicușor să nu cedeze șantajului.

  3. Sa faca drumul de acces in centura. Dupa ce fac drumul prin padure or sa vrea sa taie niste copaci ca s-au uscat si dupa aia or sa vrea sa scoata din circuitul forestier sa mai construiasca un bloc doua acolo ca daca tot s-a putut odata…
    In alte tari, blocurile alea de acolo ar fi fost „the projects”, periferie, transport public, etc. La noi sunt „premium”, dar un premium romanesc, din ala fara posibilitati de a iesi fara masina personala. Acelasi film cu aia care si-au facut case langa aeroportul baneasa.

  4. Au drum foarte bun, dar nu le place, pentru ca ei si-au cumparat apartamente premium si drumul ii scoate putin in Centura sau in DN1 sensul spre Otopeni. Si daca ar iesi pe acolo asta i-ar transforma in melteni de Ilfov, si cum sa fie ei melteni de Ilfov daca ei si-au luat apartament premium in padure. Sa se faca drum prin padurea baneasa si sa taie si pista aeroportului Baneasa in doua cu un drum cu 4 benzi pe sens sa ajunga domnii mai bine direct in cartierul Baneasa, ca dansii si-au luat apartament in Baneasa nu in Ilfov ca toti meltenii. Iar astia de la baneasa nu pot fi mutati pe aeroportul din Brasov nou construit? In tarile civilizate aeroporturile nu sunt in oras. Eeeeee!!!!