G4Media.ro

Grevă a șoferilor Uber și Bolt din Brașov: ”Tariful nu mai e…

Sursa foto: bolt.eu

Grevă a șoferilor Uber și Bolt din Brașov: ”Tariful nu mai e rentabil pentru nimeni, nici cu maşină în chirie, nici cu maşină proprie”

Zeci de şoferi care lucrează pentru cele două aplicaţii de taximetrie din Braşov Uber şi Bolt – au protestat luni, 17 ianuarie din cauza tarifelor mici, în comparație cu prețul combustibililor, scrie Bună Ziua Brașov.

„Cursa minimă e 7 lei pe Uber şi, la acest tarif nu mai e rentabil pentru nimeni, nici cu maşină în chirie, nici cu maşină proprie”, a spus Bogdan Şoldan, reprezentantul protestatarilor.

Șoferii nu au mai ieșit pe traseu și cer ca preţurile să fie majorate de la 1,50 lei pe kilometru la 1,70 lei, în timpul săptămânii, iar în weekend de la 1,70 lei la 1,90 lei.

În cazul în care tarifele nu vor fi majorate, şoferii spun că vor renunţa la cele două aplicaţii.

Sursa foto: bolt.eu

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

48 comentarii

  1. Greva?! Pai nu sunt angajați de uber/Bolt ci sunt parteneri. Nu le convine, sunt liberi sa muncească pe cont propriu

    • Esti id*ot , chestia care o zici se poate aplica peste tot. Asa o sa se ajunga sa nu se mai lucreze nicaieri .

    • @perus
      Eu nu te-am înjurat asa ca te rog sa te abții și matale.
      Pe de alta parte „șoferii” uber sau bolt nu sunt angajați deci nu pot face grevă. Ei sunt „parteneri” care au negociat prost

    • Greșești. Cei mai multi oameni in Romania lucrează cu contract de munca obișnuit.

    • Justitia prin ue a stabilit ca sunt angajati. Nu stiu la noi. Oricum reclamatiile trebuie facute la uber. Nu inteleg sensul grevei. Nu e ca si cum uber au o fabrica si faci greva si opresti productia.

    • @perus
      Contractul de munca nu e cu uber/bolt ci cu un subcontractor.

    • Rentabilitatea e o chestie diferita de la caz la caz. Una e rentabilitatea operarii Uber, alta e rentabilitatea prestarii serviciilor de taximetrie pentru taximetristi.
      Daca sa zicem Uber percepe un procent oarecare din incasari(nu stiu exact cum isi retine Uber cota, dar sa zicem), teoretic lor le-ar merge mai bine daca tariful ar fi nu 1,5 ron, ci 1,3 ron, cel mai ieftin din Romania. Ar avea clienti non-stop, per ansamblu ar avea incasari mai mari din procentele retinute. Problema e daca pentru taximetristi cheltuielile cu benzina, licentele, reviziile, amortizarea investitiei in masina, asigurari, etc depasesc incasarile. Trebuie un tarif care sa genereze venituri pentru ambele parti.

    • “Greva” are sens daca veniturile sunt neinteresante. Daca nu se gasesc oameni sa condica in conditiile date, cele doua companii pierd cota de piata in localitate. Nu atiu cat pe psa de Brasov, dar daca vor crestere de cota in Romania, ar trebui sa-i intereseze.

    • Asta si fac, sau nu te-ai prins?

    • Corect! De pe spinarea unor fraieri, câștiga mafia politica. Se incalaca legea cu nesimțire! Au furat tot ce au putut, de la magazine la păduri etc. Acum le-a mai rămas taximetria. Șoferii de la bolt și Uber se fac singuri sclavii acestor hoti

  2. Daca nu le convine, au patru variante: sa se apuce de taximetrie “clasica”, acolo unde ies si mai prost si dau de cele mai multe ori spaga pentru a “mosteni” o autorizatie, sa treaca pe electric (au unde sa o incarce gratis si isi amortizeaza in timp costurile de achizitie), sa se apuce de Tazz/Glovo (ies mai multi bani de acolo) sau sa treaca la un alt job mai profitabil. Dar ei aleg a cincea varianta, sa ceara tarife marite pe spatele celor care beneficiaza de aceste servicii. Atunci cand a scazut pretul petrolului si s-a ieftinit motorina/benzina nu i-am auzit sa ceara o reducere a tarifelor. Unora li s-a urcat boieria la cap. Probabil printre protestatari erau si unii cu Prius…

    • Sper sa nu se apuce de bicicleta la Taz si Glovo. Acolo sunt cei mai inepti biciclisti.

    • Cred că cel căruia i s-a urcat boieria la cap ești tu, care vrei să boierești în uber/bolț pe bani puțini. Oricine e liber să își dorească venituri mai mari, inclusiv șoferii uber/bolt. Nu îți permiți, mergi cu transportul în comun.

    • Bă , ești prost . Ai idee cu cat rămâne un șofer în mână , după ce ateste tot , și oprește bani și pt amortizarea și întreținerea mașinii? 20-25% din ce plătește clientul

    • Când a scăzut prețul petrolului?Când era pandemie și nu erau nici clienți! Tariful a fost mereu mai mic decat ar fi trebuit.

  3. Escrocheria in randul politrucilor este generalizata. Toate persoanele pe care le-am cunoscut prin studentie si care au ajuns prin politica in Romania sau la UE erau catastrofe la vremea respectiva. Si sunt convins ca nu au gasit pe strada mintea care le lipsea.

  4. Felicitări celor din Brașov, așa ar trebui să facă toți șoferii din tara, sa se solidarizeze cu greva lor. Daca nu face Bucureștiul, degeaba încearcă cei din tara.

    • Din păcate, așa e !

    • O trotineta bolt o închiriază cu 0.40 ron pe minut…….
      Prețul pe minut tot la bolt la ride-sharing este de 0.26 ron pe minut….din care bolt își mai oprește 25%…. preț la jumate fata de trotinete😂😂😂😂
      Prosteala ține😁😂😂

  5. Greva la ce? Cu sau fără mașină proprie sau contract pe firma sau PFA sunt toți colaboratori și prestatori de servicii conform legislației actuale. Prin umare un furnizor nu poate sa facă greva, ci numai sa „denunțe” condițiile contractuale și eventual sa ceara o renegociere a tarifelor. Si cam atât. Restul este „gălăgie și trafic media” pentru ca aceasta „știre” include doua firme cunoscute. Cam atât.

  6. doamne fer, ce prostălăi au comentat mai sus.. că cică șoferii nu pot face grevă, pentru că nu ar fi angajați 😃 .. de parcă asta le consolează pe uber și bolt, când văd că NU mai incasează zeci de mii de eur din comisioane, că chestia aia pe care o fac șoferii, și anume că pur și simplu nu mai deschid aplicația și nu mai preiau comenzi, de fapt nu s-ar numi grevă, ci din contra, ar trebui șoferii să fie riguroși juridic, și să denumească protestul ca fiind boicot 😂

    • Adevarul e ca la cum si-au contruit afacerile, fara Brasov nici Uber si nici Bolt nu pot supravietui prea mult.

    • Nu înțeleg colaborator angajat bla bla de fapt este o afacere în sine că prestator ca să cistigi trebuie să investești după care administrezi contabilizezi și tot așa ori dacă costuri și riscurile depășesc încasările nu mai este rentabil ăsta nu este un servici un loc de muncă muncești nu muncești te fofilezi iei salariul și pa trebuie să pui bani serioși la bătaie începând de la atestat mașină costuri combustibil ITP la 6 luni revizii rovinietă și drumuri dese la service cosmetizare mașină etc .deci încă odată ăsta nu este un loc de muncă în sine ci trebuie să-l ți-l creezi evident cine vrea să călătorească mai ieftin decât cu STB-ul nu este de acord ce costat multă dezbinare între categorii multă prostie corupție individualism și răutate in țara asta arătăm cu degetul unii spre alți în timp ce manhări se gudură treziti- să

  7. pe multi ii vad cu masini electrice, teoretic la cate prize sunt gratuite in marie orase, costurile se reduc semnificativ, avand in vedere ca combustibilul e moca.

  8. foarte bine fac. de cand au scazut preturile clar a scazut si numarul soferilor, si serviciile lasa mult de dorit. de la masini sub 10 ani am ajuns sa vedem numai loganuri vechi

  9. Capitalismul doare in gauri stramte

  10. Ar trebui toți șoferii , din toate orașele unde operează, sa solidarizeze și să boicoteze disperații ăștia de bani de la Uber și mai ales Bolt (mai nou), deasemenea și cei cu electrice sa participe cu mic cu mare, de 4 ani incerc sa i conving sa schimbe tarifele la preluări mai mari de 4 km , pentru k nimeni nu o să le ia comenzile anulandu le, pereclitand și serviciile către clienți si, implicit, imaginea lor ca firme, dar nu au nici o atitudine in acest sens. Daca nu vor să lovească în client să reducă ei la cursele respective din super comisionul lor de 25 la sută. Free now se va relansa cu comision foarte mic sau chiar zero de la șoferii parteneri….haideți în stradă cu toții și luați curse și anulați ….haideți la boicot!!!! Să vedeți cum se vor mișca imediat …

  11. Ce relevanta are cum se numește acțiunea de protest a șoferilor care fac servicii Uber sau Bolt? Ca e greva ori,boicot, deocamdată, compania Uber pierde o nișă din piață pentru ca la urma urmei Uber trăiește din munca șoferilor. Este oricum o relație interdependenta.
    Le urez succes șoferilor și sa continue acțiunea de protest pana când compania Uber va ajusta costurile astfel încât sa nu fie profitabile doar pentru companie. E ridicol. Numai cine lucrează ca șofer Uber ,știe cât de neeficient și nerentabile au devenit prestarea serviciilor.

    • corect, și mai mult decât atât, in timp ce uber/bolt depind 100% de șoferii parteneri, aceștia fiind unicele surse de venit pentru cele două platforme, șoferii NU depind de cele două, pot colabora cu free now, vor colabora cu lyft, care am înțeles că se va extinde și în romania, sau pot pur și simplu să facă livrări. În plus, mai este o chestiune care doare rău: toate aceste platforme au cheltuieli operaționale ZERO – fiecare euro pe care îl încasează de la șoferi sub formă de comision este profit pur, nu au consumabile, costuri, absolut nimic de achitat. Privind din partea cealaltă, fiecare zi de grevă a șoferilor, fiecare comandă care nu este luată înseamnă scăderi în cifră absolută ale profitului. La urma urmei nu te poți contra cu aritmetica, care nu este flexibilă: dacă uber vede că profitul e mai mic cu prețuri mici, comisioane mari și grevă șoferi decât cu prețuri mari, comisioane mici și șoferi activi, atunci o să aleagă profitul mai mare 🙂 – preț mai mare la client, comision mai mic la uber înseamnă profit mai mare la uber. Cum spuneam, aritmetica nu e negociabilă 🙂

    • Gogu le, mașina electrică costă și ea, nu o iei degeaba . Ca să o incarci Moka cum zici tu, poate sa-ti i-a timp, 2-3 ore. Mai bagi 9-10 ore Ubereala pe zi și a în toată ziua full. Până una altă, acasă ar fi cel mai ok, dar tot te costă 30-40 lei un încărcat, și faci max 200 km în București.
      Ajungi sa muncesti lejer 10-11 ore pe zi, ca sa oferi niște servicii decente. Dar dacă ramai după ce tragi linie cu 30-40% e mult.
      Foarte bine ca nu au ieșit în BV, piața e liberă… Să rămână taxiurile

  12. Problema este asa: toti soferii parteneri uber sau bolt trebuie sa aiba contract de munca prin intermediul unui subcontractor denumit mai nou „flota” , cheltuieli pe care le suporta soferul partener.
    La ora actuala uber si bolt percep un comision de 25% din incasarile soferului…firma subcontractoare mai percepe si ea 5% din incasari + o taxade 50 lei saptamanal, cel putin in Craiova.
    Daca comanda efectuata de un client este la 3-4 km de locul de ridicare iar clientul mai merge 2-3 km plata servicilui uber este de 7 lei respectiv bolt 8 lei…o masina din clasa medie pe benzina in regim de taxi cu motor de 1.3l consuma 10 l benzina/ 100km , deci pentru 7 km va consuma benzina de 4.5 lei…din cei 7 lei incasati uber+flota opresc cei 2.1 lei si tu ramani fix cu 0.30 la uber respectiv 1.3 lei la Bolt pentru : taxe carte de munca, intretinere autoturism, timpul tau pierdut, asigurari RCA+persoane+ bunuri, itp la 6 luni, impozit, rovigneta, ..etc.
    Te-as intreba clientule care vrei sa mergi „moaca” cum o vezi ?
    De la iesirea din Romania aceste firme de ridesharing practica preturi de la 1 euro/ km in contextul in care benzina, intretinerea masinilor se ridica la aceleasi costuri…Nu este obligatoriu ca toata lumea sa-si permita sa meraga cu taxi…nici in Europa nu-si permite orcine sa mearga cu taxi in fiecarr zi…sunt autobuze, tramvai, metrou, etc…am mers in Spania cu 8 euro distanta de 2.2 km.si salariile medii nu sunt foarte mari.

    • Eu știam că serviciile prestate de tip ridesharing sau transport alternativ cum îi spuneți înseamnă împărțirea costului de transport care trebuie să fie ocazional, între prestator și client , fiindcă mergem împreună pe același traseu.( fiindcă altfel ar fi taximetrie). Nu credeți că pentru așa ceva aveți tarifele cam mari .
      Ceea ce faceți voi este taximetrie (dar cu ajutorul corupției a primit altă denumire fiindcă banul comandă peste tot)

  13. Promovare ascunsa după ce de Craciun și revelion au taxat mai mult

  14. Speedtaxi ,cel mai bun!!!!

  15. Șoferi au dreptate, aceste aplicații pentru un comision destul de piperat și nefondat nu țin cont de realitatea de pe teren. Au în vedere doar încasările protejând clienți cu prețuri mici.
    Defapt nu mărirea prețurilor este soluția, ar trebui scăzut comisionul către aplicații 25% nett este o sumă mult prea mare pentru serviciile care le oferă.
    Așa că nu numai Brașovul trebuie să protesteze, toate orașele au aceeași problemă.
    Brașov 👍✌️

  16. Nu se mai merită, decât cu 2 lei per km și comision de maxim 10% ! Minim 1.8 lei per km. Pe lângă cei 25% comisioane mai dai încă 10%. RCA e triplu, combustibil dublu, tarif dinamic: pla! Proști suntem noi că acceptăm mizeria asta, nu ei!

    • Din cate stiu, tariful difera in functie de cerere si oferta. Nu cumva s-au inghesuit prea multi la ‘imbogateala’ Uber?

  17. Corect punctat,felicitări !

  18. Este foarte adevarat ca soferii au fost atrasi de mirajul banilor usor de facut si de flexibilitatea programului de lucru si s au trezit in capcana aplicatiilor de ridesharing. Sunt multi soferi care meg pe aceste platforme ca pentru un serviciu full time si sunt obligati sa iasa pentru a-si putea intretine familia, indiferent ca provin din randul taximetristilor sau alte categorii de soveri care vad asta ca pe o meserie. Din acest motiv detinatorii aplicatiilor isi permit sa marrasca corvezile si sa si creasca profitul pe spatele soferilor si sa acorde bonusuri pasagerilor din comisioanele incasate de la soferi. Firmele partenere care au flote de masini si de angajati nu vor fi de acord cu un boicot pentru ca vor pierde si ei bani din incasarile soferilor. Un boicot general este solutia sa le atragem atentia dar pentru asta trebuie sa ne organizam, lucru destul de greu de realizat avand in vedere interesele celor implicati.

  19. Cred ca ar fi trebuit sa seara in comision mai mic de la uber nu o Marie a tarifelor.vai de capul lor:))

  20. De sărbători cand o cursa costa triplu le-a plăcut!
    Acum pe min 7 lei nu le mai place!
    La taxi ca nu are tarif min si poate merge la o comanda unde cursa nu face nici 1 km si apoi încasează 4 lei cum e?( Asta daca si preia cursa si nu se anulează intre timp, ca nu au taxa de anulare precum uberu)

  21. Cum va explicați că o cursă de 16 lei, nu o lua nici un șofer și în 5 minute a ajuns la 85 de lei? Întradevăr, sa scumpească tarifele, dar sa nu mai lase aceasta fluctuație de preț în funcție de cererile pe aplicație sau intervale orare (genul dimineață când merg oamenii la munca, copii la școală, etc).Tarif fix, fara alba neagra.

  22. Țara lui Papură Vodă