G4Media.ro

Grindeanu: Au fost depuse 7 oferte pentru construcţia Drumului Expres Bacău-Piatra Neamţ,…

sursa foto: Facebook/Judetul Bacau, Bun si Rau

Grindeanu: Au fost depuse 7 oferte pentru construcţia Drumului Expres Bacău-Piatra Neamţ, constructori din România, Bulgaria, Turcia şi Ucraina

Constructori din România, Bulgaria, Turcia şi Ucraina au ofertat pentru adjudecarea contractului necesar proiectării şi execuţiei celor 51 de km ai noului drum expres care va asigura conexiunea Municipiului Piatra Neamţ cu A7 (Autostrada Moldovei), a anunţat, joi, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, transmite Agerpres.

Contractul, estimat la 6,7 miliarde lei (fără TVA), lansat în licitaţie de Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR), prevede o durată de 12 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie, în total 48 de luni, a precizat ministrul într-o postare pe Facebook.

Potrivit acestuia, pe traseu vor fi construite inclusiv: 30 structuri (poduri, pasaje, viaducte) cu o lungime totală de aproximativ 16 kilometri, cinci noduri rutiere (nod rutier pentru conexiunea cu A7, nod rutier Racova pentru conexiunea cu DN 15, nod rutier Podoleni, nod Săvineşti şi nod rutier Piatra Neamţ), două spaţii de servicii şi un Centru de Întreţinere şi Coordonare (CIC).

„Noul drum expres va fi mărginit de perdele forestiere care vor fi plantate pe o lungime de aproximativ 20 km. Finanţarea investiţiei este asigurată prin Programul Transport 2021-2027”, a mai scris Sorin Grindeanu.

Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), contractul este licitat într-un singur lot.

Finanţarea investiţiei se va realiza din fonduri externe nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 şi de la Bugetul de Stat, susţin reprezentanţii CNAIR.

Ofertele depuse sunt: Ofertant unic – Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S., Asociere – Trace Group Hold (Leader),Yuksel Inşaat Anonim Şirketi, Citadina 98, Oldroad Construct, Creative Road Design, ADD Global Design S.R.L.,Tancrad, Asociere – SA & PE Construct SRL (Leader), Tehnostrade S.R.L., Spedition UMB, Asociere – Precon Transilvania S.R.L. (Leader), Automagistral-Pivden SRL, Conextrust, Asociere – Bog’Art (Leader), Rotary Construcţii Mentenanţa, Concelex, X-Way Infrastructure, Asociere – Biskon Yapi Anonim Sirketi (Leader), Ilgaz Construction, Straco Holding, Asociere – Danlin XXL (Leader), Groma Hold LTD, Intertranscom Impex S.R.L., Evropeiski Patishta, Antrepriza de Construcţii Drumuri şi Autostrăzi.

„Pentru construirea acestui Drum Expres, conform estimării din Studiul de Fezabilitate sunt necesare, pe toată durata execuţiei, 1800 de locuri de muncă. De aceea, pentru a încuraja incluziunea socială, concept pe care l-am promovat în toate licitaţiile de execuţie, în criteriile de atribuire am prevăzut acordarea punctajului suplimentar pentru constructorul care angajează persoane fără loc de muncă din judeţele Bacău şi Neamţ. Şi tot pentru a încuraja incluziunea socială, în premieră, în cadrul criteriilor de atribuire am decis acordarea punctajului suplimentar constructorilor care utilizează forţă de muncă din sistemul penitenciar şi aici mă refer exclusiv la deţinuţii care doresc să lucreze, având astfel posibilitatea ca, după eliberare, să se reintegreze mai uşor în societate şi să deţină şi o calificare. Este un demers pe care îl realizăm în parteneriat cu Administraţia Naţională a Penitenciarelor”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, în comunicat.

Lungimea perdelelor forestiere din judeţele Bacău şi Neamţ este de aproximativ 20 de kilometri, se mai precizează în comunicat.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.