G4Media.ro

Grindeanu, despre scenariile privind CFR Marfă: Primul scenariu, care este şi cel…

Sursa foto: CFR Marfă, Facebook

Grindeanu, despre scenariile privind CFR Marfă: Primul scenariu, care este şi cel mai simplu, este să se aplice scenariul Alitalia, care a intrat în faliment, au închis peste 3 luni, iar apoi statul a făcut o nouă companie, ITA

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a declarat, miercuri, în emisiunea Talk News de la Profit News TV, despre situaţia CFR Marfă, companie aflată în proces de faliment, că a prezentat Comisiei Europene trei scenarii, iar cel pe care îl preferă, fiind şi cel mai simplu, este să se aplice la CFR Marfă scenariul Alitalia, care a intrat în faliment, au închis peste 3 luni, iar apoi statul a cumpărat din active şi a făcut o nouă companie, ITA”. Este de datoria mea este să le prezentăm pe toate trei şi să alegem unul din ele, cu argumentele pe care le avem, a mai spus ministrul.

”La CFR Marfă, din păcate lucrurile sunt cele pe care le ştim, faliment, datorii de aproximativ 4,5 miliarde de lei”, a spus ministrul, arătând că acum compania se află acum într-o zonă de concordat, acea formă juridică, intermediară, auxiliară falimentului, insolvenţei.

Ministrul Transporturilor a afirmat că a vorbit cu comisarul european pe Transporturi şi i-a spus că are trei scenarii pe care lucrează.

”Noi încercăm de cam 12 ani să îi ducem cu zăhărelul pe cei de la Comisie (..) În acest moment, suntem în această situaţie. Nu mai vreau să minţim, vreau să ne asumăm lucruri pentru că aşa stau, este realitatea”, a afirmat el.

Sorin Grindeanu a menţionat că primul scenariu, care este şi cel mai simplu, ”este să se aplice la CFR Marfă scenariul Alitalia, care a intrat în faliment, au închis peste 3 luni, iar apoi statul a cumpărat din active şi a făcut o nouă companie, ITA”.

Sorin Grindeanu a mai spus că al doilea scenariu este de a avea o OUG de dare în plată.

El a eplicat că multe din activele de la CFR Marfă sunt sub sechestru la ANAF, respectiv 2 miliarde, şi 2 miliarde sunt datorii la CFR infrastructură. ”Darea în plată înseamnă să nu vină ANAf să ia 100 de vagoane să le scoată la licitaţie, ele au fost evaluate, le dă mai departe către cei care vor continua activitatea pe acest domeniu, prin darea în parte”, a spus ministrul.

Sorin Grindeanu a prezentat şi al treilea scenariu, şi anume să se reunească CFR-urile, Călători, Marfă şi Infrastructură, un punct în plus fiind că, dintr-odată, din 4 miliarde, 2 miliarde fiind la infrastructură, ar exista o degrevare acolo. Partea negativă, potriivit ministrului, este de contaminare la celelalte companii.

”Este de datoria mea este să le prezentăm pe toate trei şi să alegem unul din ele, cu argumentele pe care le avem şi să ne ţinem de ele. Aş înclina pe acel scenariu valabil la nivel european, scenariul Alitalia”, a mai spus ministrul Transporturilor.

sursa: News.ro, Sursa foto: CFR Marfă, Facebook

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Mulge PSD pe CFR că pe o va.ca fără pic de rușine.

  2. „Partea negativă, potriivit ministrului, este de contaminare la celelalte companii.”
    Contaminarea pesedista….

  3. Băi „Grindene”, probabil ai băut doar puțin, dar sigur ai fumat ceva!

    Ești dus cu pluta rău de tot!!!
    Un sfat amical de la un votant din opoziție :

    Nu mai ieși în public!!!!

    E suficient cât rău faci fără să știm!!!!

  4. Cuvinte: zaharelu, minciuni, datoria mea cu subliniere pe ”mea”. In procesul de renuntare la motorina si benzina, toata europa isi doteaza caile ferate, toata logistica se bazeaza pe algoritmi, se face cercetare si colaborare intre universitati. Conferinte. Transporturile au devenit vedeta universitatilor cand altadata nimeni nu vorbea de ele si in Romania se intra in faliment, PUB este absenta pe plan international, vin oamenii sa se uite la mocanita dar vai si amar cu transportul modern.
    Responsabilitatea de treizeci de ani a PSD PNL si UDMR a fost Romania, ca un intreg. Au demonstrat ca sunt niste demolatori de tara. In 90 nu au reusit ce au reusit in Iugoslavia, acum aplica metoda soft.

  5. Omul a prezentat situatia si 3 solutii posibile.
    Voi postaci profesionisti, nu prea intelegeti nimic.
    Daca e de injurat , e ok. Dar daca e de logica, e nasol! va sunati nevestele ca nu prea va descurcati!

  6. In cazul unei companii private, procedura intrării în faliment este anevoioasă, poate chiar imposibila.
    Pentru CFR ar încălca legea.

  7. Cele 4 cefereuri trebuie unite. Nu inteleg ce minte a avut ala care a decis separarea lor. Problema e ca cfr marfa, care ar trebui sa fie cel mai profitabil, are datorii. E imposibil… Transportul feroviar de marfa e profitabil peste tot in lume.

  8. Asta e si scenariul pe care PSD probabil vrea sa-l aplice Romaniei… ca altfel, nu-mi explic de ce tot mareste cheltuielile publice intr-o veselie.

  9. Singura solutie pentru rentabilizare este unificarea urgenta a tuturor companiilor CFR prin care s-ar reduce o treime din șefi și ingineri de la toate nivelurile care nu-si justifica activitățile zilnice desfășurate , după care se impune o reorganizare a întregii companii prin întocmirea unei noi organigrame care sa cuprindă concret funcții de la nivel de stație, puncte de lucru, revizii, depouri etc pana la centralul companiilor !