G4Media.ro

Grindeanu, după incendiul la locomotiva de la Brazi care a blocat traficul…

Grindeanu, după incendiul la locomotiva de la Brazi care a blocat traficul feroviar 3 ore: „Infrastructura feroviară din România este mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie”

Infrastructura feroviară din România este mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie, fie că vorbim de infrastructură propriu-zisă, care să permită viteze mai mari la trenuri, fie că vorbim de material rulant, a declarat, duminică seara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

El a precizat că incendiul care s-a produs duminică la locomotiva unui tren de marfă pe raza localităţii Brazi, încărcat cu azotat de amoniu, este unul regretabil, dar „nu e nici primul şi din păcate nu va fi nici ultimul incident de acest tip”.

„Infrastructura feroviară din România nu că este în urmă (…), este mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie, fie că vorbim de infrastructura propriu-zisă, care să permită viteze mai mari la trenuri, fie că vorbim de material rulant. Toate aceste lucruri trebuie să fie schimbate, şi pot să vă spun că bani, prin tot ceea ce înseamnă alocări europene, sunt aproape egali pe partea de rutier cu partea de feroviar”, a precizat Sorin Grindeanu, la Digi 24, citat de Agerpres.

Întrebat ce va face pentru a rezolva astfel de situaţii, în condiţiile în care incidentul de duminică a produs întârzieri de zeci şi chiar sute de minute mai multor trenuri de călători, ministrul a reamintit că locomotivele şi materialul rulant sunt învechite. „Toate acestea se schimbă cu investiţie, iar pe partea de investiţie AFER (Autoritatea Feroviară Română n.r.) are prevăzuţi bani prin care să cumpere material rulant nou, doar că dincolo de această achiziţie pe care o vor face cei de pe feroviar mai trebuie să şi circule pe linii modernizate, astfel încât atunci când ai material rulant nou să poată fi folosit la capacitate maximă. De aceea trebuie să se întâmple ambele lucruri: pe de o parte, modernizarea infrastructurii şi pe de altă parte, achiziţia de material rulant”, a spus oficialul de la Transporturi.

Grindeanu a adăugat că pe partea de feroviar în această situaţie se află în acest moment România, iar lucrurile nu pot fi schimbate peste noapte.

„Suprapus peste tot ceea am vorbit, mai avem ceva dacă vorbim de feroviar, mai avem companiile, fie că vorbim de infrastructură, de călători, dar mai ales de marfă, care nu se află într-o situaţie financiară roz, mai ales la partea de CFR Marfă şi unde vom fi obligaţi pe parcursul anului să punem în aplicare ceea ce s-a angajat statul român odată cu semnarea PNRR, şi anume acel plan de restructurare. Dar vreau să fiu foarte bineînţeles, restructurarea nu înseamnă disponibilizări (…) Trebuie optimizată şi performanţa economică trebuie să primeze, nu înseamnă neapărat disponibilizări cu multe alte lucruri”, a adăugat ministrul.

Întrebat dacă România are vreo şansă de a respecta obligaţia impusă de Comisia Europeană de a avea o viteză de 160 km/h pe calea ferată la trenurile de călători, şeful de la Transporturi ministrul a răspuns: „Vom avea dacă vom face cele două componente de care aminteam mai devreme: pe de o parte dezvoltarea infrastructurii şi pe cealaltă parte, achiziţia de material rulant”, a spus acesta.

„Lucrurile au început să mişte dar nu la ritmul potrivit. De exemplu, pentru la anul trebuie să închidem şi este iarăşi o obligaţie asumată de România prin PNRR, Arad – Timişoara – Caransebeş, modernizare. De asemenea, Episcopia Bihorului – Cluj, astfel încât să venim pe partea de sud şi să discutăm de acele culoare. Sigur că lucrurile ca execuţie în momentul în care vorbim de modernizări normale nu sunt chiar atât de dificile ca la rutier, dar şi aici vorbim de tuneluri şi de lucrări de multe ori nu simple”, a menţionat Sorin Grindeanu.

În opinia sa, 2022 este un an crucial pentru că vor trebui lansate şi semnate foarte multe proiecte de execuţie, atât pe rutier cât şi pe feroviar.
„Eu cred că va fi a anul care va avea record la semnarea de noi contracte astfel încât să demareze şantiere în România”, a transmis ministrul Transporturilor.

Foto: gov.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

75 comentarii

  1. Locomotivele vechi, mecanicii prea noi, nu stiu sa traga de vagoane.

    • si PSD la guvernare de 30 de ani impreuna cu UDMR

    • Doamne fereste sa investigheze altcineva decat corpurile lor de control ceva regizat acolo.
      Daca nu e penal merge si asa. Daca e penal… ma uit la colectiv, cazul caracal… lehamite.
      Daca nu li se termina materialul pompierilor finalizau si la miezul noptii.

    • Infrastructură pe care toți miniștri pesedei de până acum s-au străduit s-o modernizeze, dar n-au reușit.
      Probabil, din cauză că n-au fost lăsați de Drulea useristu’, nu c-au furat ei de-au stins, atâția amar de ani.

      ATENȚIE! PESEDISMUL SI PESEDISTII DĂUNEAZĂ GRAV SOCIETĂȚII ROMÂNEȘTI.

    • Căile ferate au fost vaca de muls a politicienilor, cu precădere ai psd-ului. Restul e gargară.

    • MARIONETA grindeanu EMITE VOBE GOALE !

      EL ARE ALTA OCUPATIE: SA SATISFACA VARANII SI CLENTELA DE PARTID.

  2. Si cine pm a adus Romania in epoca de piatra? Nu voi clismelor feseniste? Ti-a placut sinecura in care luai lunar 16.000 euro in mana?

    • Citind comentariile îmi dau seama că mulți habar n-au ce vorbesc.Am fost angajat la CFR și știu ce s-a întâmplat acolo .Cel mai mare furt s-a făcut pe timpul miniștrilor PD și nu,nu sunt PSD-ist dar trebuie spus adevărul.

    • Ingroparea CFR-ului a inceput cu Mitrea. Ma indoiesc ca ai fost angajat CFR.

    • Da. mă, că pe vremea lui Năstase și Mitrea mergeau trenurile cu 200 la oră. Îți mai aduci aminte cum rulau non-stop reclamele alea la CFR Marfă, deși era singura societate care transporta mărfuri pe calea ferată? QAcolo s-a inventat furtul, măi nimilicule-niciodată-ceferist-doar-postac-de-partid-care-nu-e-pesedist.

    • SI NEVASTA LA ASF. UNDE ISI UMPLE CARDUL CU ALTE MII DE EURO.
      CE A FACUT MARIONETA grindeanu LA ANCOM ? A DUBLAT PERSONALUL. CLIENTELA DE PARTID.

    • Situația degradantă a CFR-ului nu este de ieri s-au de azi ci de multă vreme, la acest jaf au participat toate guvernele post decembriste indiferent de culoarea politică, în funcții de conducere ajungând diverse personaje ce numai în desene animate pot fi întâlnite și bineînțeles numite politic în funcție, apoi vorbim de capusarea sistemului feroviar, sau alocat diverse sume de bani atît de la bugetul de stat cât și din fonduri europene pt modernizarea CFR-ului, ce cale au luat aceste sume?! Dumnezeu cu mila, căci situația actuală a devenit tot mai catastrofală, întreprinderile de profil Electroputere Craiova, Faur, Astra Vagoane, au fost și acestea integrate in „absolut” adică rase de pe fața pământului, și că urmare adus tot bălegarul din import pe niște sume colosale, aici nu este nimeni întrebat de sănătate, cam ce șpagă sub forma de comision a primit, și chiar de vrei sa aduci trenuri de mare viteză, nu ai cum pt că actuala infrastructura nu permite, ar fi multe de spus dar ne oprim aici

  3. incredibil, ce nautate .

  4. 2022 e crucial pentru spaga! 🤣🤣🤣
    Te invata cuc daca nu stii cum se procedeaza!

    • in timpul asta aveti angajati care incaseaza 17000 RON net pe luna , cu 4 salarii luate de la guvern.

  5. Dobi tocul asta unde a fost in toti cei multi ani de „gubernare” PSD care au dus Romania pe buza prapastiei ? Acum vine si „gavareste” prostii – probabiul in speranta ca-l vom crede „dastet” si-i vom aprecia incompetenta si …. inapetenta la munca ! Plavane – ori esti capabil sa faci „ceva” treaba – ori FARA si repede ! Intr-o luna nu ai decat AMANARI, INTARZIERI si nerealizari ! Dar continui sa te plimbi „de geaba – dar pe banii nostri, contribuanbilii ! Mars la treaba si lasa vrajala ! Cu cat dispari mai repede din guvern – cu atat mai bine pentru Romania
    P.S. Ia-o dreaq si pe nespalata aia de fu o catastrofa de primar HOT si INCOMPETENT la Bucuresti ! Unde sa o duci ? Unde sia dus dracu copiii ! De nu s-au mai intors !

  6. Grindeanu asta stie de toate, dar nu se pricepe la nimic.
    Votati PSD!

    • PSD a fost la putere 20 de ani şi n-a făcut nimic. Dar vor fi votaţi din nou, românilor le place sclavia.

  7. Pai cine a stat si a facut praf CFR-ul timp de 30 de ani ? Nu cumva PSD si pretinii ?

  8. rezultatele a 30 de ani de USL!!!

    multumim presedintelyi GRIVCO

    • Nu mai manca rachat, dacă tu nu îți aduci aminte, noi ne aducem! Cum erau săptămânal accidente și incendii în timpul usr? Alea erau de 30 de ani din vina lui Iohanis? Sunteți mai mincinoși decât propaganda lui putin!

    • Da, Gogule, asa e, statea Drula, noaptea, mai strica o locomotiva, mai dadea cu ciocanul in sine pana le stramba, mai fura o piulita, un surub, astfel incat toate trenurile noi ale Romaniei, cumparate de PSD si toata calea ferata, modernizata de PSD, le-a facut praf in cateva luni de zile!

    • @gogu fix in alea 8 luni de guvernare in care a fost USR s-au stricat toate, inainte toate erau noi si la punct, iar banii nu se furau la cfr

      iohanis a domnit ultimii 7-8 ani fara a face nimic, decat sa pregateasca drumul marii uniri USL

    • la fel de mincinosi suntem ca ala de urla „peeeseeedeee”?

  9. Pai n-ati prezentat zilele trecute „strategia” pt transporturi? Era suficienta o trimitere la capitolul care rezolva problemele de infrastructura pt calea ferata.

  10. Eu nu pot sa cred ca il baga in seama pe grindeanu. Cuc a dat pe la Digi, stie cineva?

  11. Am impresia că domnul Grindeanu a descoperit Tibetul..

  12. La pușcărie cu tine și gașca voastră de infractorii!!

  13. Escrocii psd+pnl +udmr reuniți de iohanis arogantul ar trebui sa între la pușcărie pentru halul în care a ajuns România astăzi.

  14. Mai Grindene, mai Grindene! Mai ai de învățat ma, băiatule! Vezi ca AFER – ul se ocupa cu altceva! O sa schimbi tu calea ferata la pastele cailor dacă mizezi pe AFER pentru investiții. Eu zic sa te mai consulți cu consilierii – dacă ai unii buni! – Autoritea de Reforma Feroviara se ocupa cu investițiile în calea ferata! Vezi tu! Nu-i chiar asa simpla matematica asta!

  15. Bună dimineața, dom’ Grindeanu!

  16. Na dic si ala :))))

  17. Pana la urma MALAIMARE a facut ceva bun. A fraierit PSD ul sa intre la guvernare cand e RAU sa vada toti cat de incompetenti si hoti sunt .
    Ei care veneau doar dupa ce treceau crizele . Acum cand in lunile astea vine FURTUNA PERFECTA, FACTURILE+IARNA+VALUL 5+reformele din PNRR+GREVE+INCENDIIE DIN SPITALE+PRETURILE LA ALIMENTE+RESTRICTII, PSD e la butoane.

  18. Locomotiva apartine Grup Feroviar Roman – o companie privata.

  19. ptr o secunda am crezut ca vorbeste de clasa politica.cum naiba ajung cioflingarii astia ‘lideri’ impinsi in fata.

  20. Grindene, România este mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie, nu doar CFR-ul. La treabă, lasă gargara pentru USeRiști.

    • E la treabă de 32 de ani. Partidul lui cel puțin. Lasă poveștile cu gargara userista și vezi rezultatele peeseeedee-ului prima data apoi ridică capu sa comentezi.

    • Valică, lasă că am vazut rezultatele USR-ului în 10 luni de guvernare și mi-a trecut supărarea pe cei de la PSD.

    • Drulă a deblocat lucrul la autostrăzi şi a demantelat mafia lui Rădoi, dar Eugen e postac PSD cu state vechi, e plătit să mănânce c***t cu polonicul.

    • eugene esti tu nicolicea că tare iti mai place să mesteci că. cat.

    • @eugen 360 de luni VS 10 luni .. bravo .. ai ramas de pe timpul impuscatului cu mentalitatea cincinalului facut intr-un an?

  21. Nu pot să înțeleg de ce PSD a intrat la guvernare în perioada asta dezastruasă.trei variante ar fi posibile,pndl,unde fapt sunt bani pe hârtie,pnrr,unde banii nu pot fi furați,ori ia prostit johannis să-i discrediteze. E o ciudățenie

    • Din lăcomie. PSD a venit să fure, ca întotdeauna.

    • @alex PSD are metode de furat … nu avem noi atatia bani cat pot ei fura … uita-te de exmplu la ministerul FAMILIEI TRADITIONALE FIRE-REA PANDELE

  22. Mulțumită vouă PSD/ PNL/UDMR . Tot voi , de 32 de ani .
    Mulțumită lătrătorilor care va aplaudă când mințiți și furați . Zi de zi .
    Mulțumită lui : Iliescu, Roman, Năstase , Dragnea, Ponta , Veorica , Grindeanu , Ciorlacu, Voiculescu , Băsescu , Boc, Udrea , Cocoș, ,Videanu , Ștefan zis pinalti, , Ciorbea , Tăriceanu , Stolojan, Iohannis , etc , etc .
    Lor trebuie sa le mulțumim că au distrus România .
    Lor și camarilele din jurul lor .
    In schimb au tupeu cât cuprinde . Și ei și aplaudacii , probabil bine plătiți pentru un asemenea sârg.

    • Şi românii de ce tot votează cu PSD, când ar putea vota cu USR? Aşa-i că poporul merită PSD?

  23. Tocmai rahatu’ asta analfabet cu diplome si carti furate, vorbeste !

  24. Pai ba Bobita, cine a fost 25 ani la transporturi, in guvern?
    Nu voi ba?

  25. Acuma nu mai urla paralizatii tarii , demisia ?

  26. Derula este de vina,PSD nu,nu ! Nimeni sa nu-și dea demisia… doar Voiculescu!😝

  27. Domnule Ministru, nu AFER-ul se ocupa de investitii, de cumpararea materialului rulant, ci ARF-Autoritatea de Reforma Feroviara! E o mare confuzie ! AFER-Autoritatea Feroviara Romana, are atributii de supraveghere, autorizare, omologare, licentiere si certificare !!

  28. Mult in urma fata de standarde, ca si psd-pnl.

  29. Si dupa declaratia asta obositoare, Grindeau mai baga o gura de tarie. Ca altceva….

  30. Din păcate suntem cu foarte multe în urma, cu voi la guvernare tot în urma vom fi și peste 30 ani. Asta este ministrul care a spus că nici în următorii 5 ani nu vor începe lucrările la autostrada Ploiesti-Brasov. Ungurii anual au făcut cate 100 km de autostrada. Nou sa fim sănătoși că ne merităm soarta.

  31. „Grindeanu a adăugat că pe partea de feroviar în această situaţie se află în acest moment România, iar lucrurile nu pot fi schimbate peste noapte.”
    Dar in 50 de ANI se „poate”, Grindeanule?!
    Rusine, aceleasi vorbe goale, constatari, comunicari, de parca romanii nu stiu, nu ei sunt cei care indura asta de 30 de ANI!!
    Grindeanule, nici in 50 de ANI pe calea ferata romanii nu vor circula altfel… daca vor mai circula….

  32. Asta nu a fost prim ministru acum ceva timp??
    Oare cu ce S-a ocupat atunci de nu a reușit sa facă ceva cu infrastructura, cât a fost prim ministru?
    A fost ocupat cu altele???

  33. Toată lumea vorbește despre faptul că USL e responsabil pentru dezastrul de pe calea ferată, ceea ce e adevărat, însă ați omis esențialul : situația se va perpetua pentru simplul fapt că Grindeanu minte de rupe cu prosiunile de modernizare (in următorii 4 ani va fi alocat 6% din necesarul pentru modernizarea cailor ferate, conform https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=462590085240081&id=100044672796517 ). Poate dl Grindeanu nu e de acord, dar atunci să ne dea și nouă niște cifre, că tot e tare la matematica.

    Unde sunt vremurile când miniștrii USRPLUS erau luați la bani mărunți la digi24? Cum e posibil să ne umple de blabla-uri ministrul transporturilor fără să zică nimic concret?

  34. E despre PSD timp de 32 de ani.
    De 32 de ani am avut doar , PSD-im, PSD-im, PSD-im, PSD-im, PSD-im, PSD-im și PSD-IM, vă fu…..em și vă furăm de vă nenorocim.
    CORUPEM și HOȚIM pentru că a trăi în alt fel nu știm și nici nu vrem.
    Noi PSD-eii suntem eterni ,nimic nu pățim , Justiția o jumulim.
    Ai fost Premier ! ce ai făcut ?.
    Te-ai ocupat doar de distrus Justiția să îl scapi pe Dragnea de Pușcărie .
    Ai scos 600 000 de Români în Stradă în loc să te ocupi de ce ar fi trebuit să te ocupi .

  35. eugene esti tu nicolicea că tare iti mai place să mesteci că. cat.

  36. Modernizarea liniilor ar fi prioritară, si servisarea corectă a materialului rulant. Avem linii de 50km/oră si locomotive de 100-160km/h. Inlocuirea unor furtune crăpate, a unor cabluri roase(cauzele uzuale de incendiu) e mai simplă decât milionul de € pe locomotive noi.

  37. Uitati-vă in sondaje.
    PZD nu ar exista fără votaci. Nici Haur.
    TOȚI grindenii sunt votaci…. ȘI INVERS. În oglindă.
    Prostia e mama lor, iar hoția, nesimțirea, trădarea… sunt doar nuanțe ale Prostiei.
    Românii din Romania sunt idioți. Adevărul, corectitudinea, responsabilitatea și decența îi dor.
    Așa au fost, așa vor fi. Proști. Idioți genetic.
    (Excepțiile sunt nesemnificativ reprezentate, chiar dacă apar uneori și în pzd sau pndl sau aiurea…)
    Nici o șansă pentru mai bine.

  38. Asta definește “normalitatea” la noi.Tot înainte!

  39. Eu zic ca cei de la PLUS si de la USR is vinovati :)))

    • Tu ai dreptate, sunt vinovații principali, pentru că doresc cu adevărat să iasă din epoca medievală și au și solutii pentru asta…

  40. „Infrastructura feroviară din România este mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie”

    Numai salariile celor din CFR sint ,, in standarde ” …

    Eplin CFR -ul de scursuri sociale si capuse ordinare care nu si-au gasit locul in mediul privat ( din cauza incapacitatii profesionale ) si pe pile politice au supraaglomerat organigrama .

  41. PSD-PNL-URMR-ul ce-ati facut in ultimii 30 de ani? Cum s-a ajuns aici?

  42. E si cre tin si vorbaret ! Ca de treaba …. Doar la CIUBUC ca tot pesedelu ! Din pacate este o nulitate puturoasa pusa intr-un post foarte serios ! Un om destept si pus pe treaba n-ar fi „ciripit” pe greaua mostenire – de la TOT BANDITII GASTII LUI – ci ar fi prezentat un program de urgenta – urmat de un program pe termen lung si serios ! Ce sa-i ceri unui gainar – plagiator – neica-nimeni si om de paie al lui Zdragnea !

  43. Bineînțeles că de vină sunt cei care n-au reușit să desfacă in 10 luni tot ce-au inodat PZDistii in 32 de ani… PZDistii, ude meristii, USL-isti, PZDistii, PDL-istii și celelalte neamuri desprinse din pulpa cominternistă a pogromistului ivan iliescov. Ei nici maro n-au mâncat, nici botanul nu le miroase…