Grindeanu explică din nou că aglomerația de la metrou este cauzată de datoriile companiei aflate în subordinea Ministerului Transporturilor și nu avansează nicio soluție
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat, marţi, din nou, că aglomerația de la metrou este cauzată de datoriile Metrorex către firma de mentenanță, că la rectificarea bugetară au fost alocate fonduri pentru companie și că nu se va mai repeta acest lucru, însă nu a avansat vreo soluție pentru rezolvarea problemelor.
Ministrul Transporturilor, în subordinea căruia se află Metrorex, a precizat doar că în toamnă „se va selecta un Consiliu de Administraţie care va avea ca şi obiectiv aşezarea acestei companii pe baze economice corecte”.
„Anul 2021 a fost un an de excepţie pentru Metrou. (…) A însemnat primul an, de când există această companie, în care nu a existat buget aprobat până la sfârşitul anului. (…) De asemenea, la sfârşitul anului 2021, neexistând buget, cei care asigură mentenanţa pentru garniturile de metrou au facturat. Anul 2021 s-a încheiat cu datorii către firma de mentenanţă de aproape 200 de milioane. Ceea ce înseamnă că în acest moment disconfortul bucureştenilor este dat de aceste facturi neplătite la sfârşitul anului 2021”, a spus Sorin Grindeanu, citat de Agerpres.
El a afirmat că, la rectificarea bugetară, au fost alocaţi bani către Metrorex, dar că nu se va mai acţiona aşa pentru că, de fiecare dată, există „un soi de şantaj”.
„Cu toate acestea, la rectificarea de buget am prevăzut sume de bani către Metrou, dar nu mai vreau să acţionăm aşa. De ce? Pentru că de fiecare dată e un soi de şantaj, (…) disconfortul bucureştenilor este folosit pentru a face un soi de presiune către Guvern, în a veni şi a plăti de fiecare dată toate aceste minusuri”, a declarat ministrul Transporturilor, într-o conferinţă de presă organizată la finalul Consiliului Politic Naţional al PSD, desfăşurat la Neptun.
Sorin Grindeanu a mai spus, potrivit Agerpres, că „în această toamnă (…) se va selecta un Consiliu de Administraţie care va avea ca şi obiectiv aşezarea acestei companii pe baze economice corecte”.
Context. La rectificarea bugetară, Metrorex a primit 156 de milioane de lei, datoria către firma Alstom. Fără asigurarea serviciilor de mentenanță, trenurile nu mai pot circula.
Pe parcursul întregii veri, cu circa 40% din garnituri scoase de pe traseu, trenurile de metrou au circulat la intervale mari, chiar și de 18 minute. În toate stațiile și în trenuri a fost aglomerație indiferent de oră, în plină perioadă de concedii și cu elevii și studenții în vacanță.
La jumătatea lunii august, după rectificarea bugetară, Metrorex a anunțat că introduce încă 6 trenuri în circulație, ajungându-se astfel la 40 de garnituri care circulă din totalul de 57 prevăzute. Acest lucru înseamnă că trenurile pot circula la intervale de 9-10 minute, potrivit anunțului companiei.
La începutul lunii august, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, într-o conferință de presă, că s-a săturat ca disconfortul pe care îl au bucureştenii la metrou să fie folosit ca un mijloc de presiune asupra Guvernului, pentru a astupa anumite găuri de la Metrorex.
Şeful de la Transporturi a transmis că este deschis pentru o discuţie cu Primăria Generală a Bucureştiului, astfel încât transportul public în Bucureşti să fie în gestiunea Municipiului Bucureşti. Acesta a afirmat că nu i se pare corect ca un moldovean să plătească pentru transportul din Capitală.
Sorin Grindeanu a mai declarat că el nu folosește acest mijloc de transport.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
17 comentarii