G4Media.ro

Grindeanu: Începe o nouă licitaţie pentru încă 20 trenuri electrice de lung…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Grindeanu: Începe o nouă licitaţie pentru încă 20 trenuri electrice de lung parcurs / Investiţie de 180 de milioane de euro / Reparațiile lor pentru 30 ani va costa aproximativ 270 milioane euro

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă, miercuri seară, că începe o nouă licitaţie pentru încă 20 trenuri electrice de lung parcurs, scrie News.ro.

”Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis astăzi, spre publicare în SICAP, anunţul de participare pentru acest contract finanţat prin PNRR. Cele 20 de trenuri electrice vor asigura transportul modern, sigur şi rapid al pasagerilor între marile oraşe ale României”, a transmis, miercuri seară, Sorin Grindeanu.

Ministrul a precizat că rutele vizate sunt:

  1. Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov
  2. Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
  3. Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iaşi
  4. Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
  5. Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi
  6. Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava
  7. Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia
  8. Iaşi – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia
  9. Suceava – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia
  10. Giurgiu – Bucureşti – Ciulniţa (Slobozia) – Călăraşi

Potrivit ministrului, serviciile vor fi oferite iniţial pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulaţie a trenurilor, dar se vor extinde pe măsură ce vor fi electrificate şi alte rute (Cluj Napoca – Oradea, Bucureşti – Giurgiu, Constanţa – Mangalia).

Trenurile se vor putea deplasa cu o viteză maximă de 200 km/h şi vor oferi o capacitate de transport de minimum 160 locuri fixe (clasa întâi şi clasa a doua) şi minim 160 locuri în picioare.

”Achiziţia celor 20 de trenuri este estimată la aproximativ 180 milioane euro la care se vor adăuga costurile întreţinerii şi reparaţiilor pentru 30 ani de aproximativ 270 milioane euro”, a mai transmis ministrul.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Lasă că, calea ferată o va repara mama Omidă. Tot cu 30km/h se va circula.

  2. Toamna se numara bobocii si incepe culesul roadelor. Sa intre galbenii la boierii cei mari!

  3. Alti bani, alte șpăgi, aceiași banditi bolșevici PCR-USL.

  4. Asa a zis? Ca reparatiile va costa? Sau asa ati scris voi?

    • …asa au scris ei…n-ar fi prima data când titlurile de știri sunt scrise cu greșeli de gramatica elementara…

  5. Sper sa bage si vreo 3 electrice pe Constanta-Managalia legate de una pe abur…

  6. Oare cum au stabilit cat trebuie sa coste inainte de a incepe licitatia?

  7. Uite licitatia nu mai e licitatia, la jumatate din ministrul lui a oprit licitatiile.

  8. Noroc cu USR ca le-a facut toata treaba asfel azi nu avea ce sa semneze Grindeanu.

  9. N-ar fi mai bine sa fie semnat contract de reparație pe 15 ani, apoi schimbate garniturile la prețul ăsta? Trenurile astea nu vin cu o garanție de la producător?..
    Mi se pare a contract făcut de băieții deștepți cu bănățeanul ăsta…