G4Media.ro

Grindeanu: Locomotiva care a provocat accidentul de la Galați a ieșit în…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Grindeanu: Locomotiva care a provocat accidentul de la Galați a ieșit în acea dimineață dintr-o revizie tehnică programată / Nu pot să precizez când a fost o revizie capitală / Voi cere o evaluare a managementului CFR

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, luni, într-o conferință de presă, că locomotiva care a provocat accidentul de la Galați a ieșit în acea dimineață dintr-o revizie tehnică programată, însă nu poate să precizeze când a avut loc o revizie capitală a acesteia.

„Locomotiva a ieșit din revizie tehnică din depoul Ploiești în dimineața acelei zilei. A ieșit din revizie tehnică programată din timp, a făcut o cursă de la Ploiești la Galați”, a afirmat ministrul.

Întrebat când s-a făcut o revizie capitală a acelei locomotive, Sorin Grindeau a replicat: „N-am aceste date, dar cred că din anchetă vor ieși. Cred că era important să fac această precizare pe care am aflat-o în urmă cu o oră și ceva”.

Ministrul a recunoscut că nu are o situație a incidentelor feroviare din ultima lună.

„Singurul lucru pe care pot să-l fac este să cer AGA să ceară Consiliului de Administrație să facă o evaluare a managementului companiei”, a mai declarat Grindeanu în aceeași conferință de presă.

„Domnul director Preoteasa mi-a spus că toate normele au fost respectate”, a precizat Grindeanu.

Ministrul a afirmat, de asemenea, că „faptul că nu s-a investit zeci de ani în CFR, faptul că nu au existat sume care să acopere nevoile din zona CFR ne-au dus într-o situație nefericită”. El a spus că în 20 de ani nu s-a achiziționat nimic, niciun tren.

Sorin Grindeanu a mai precizat că bugetul pe reparații la CFR Călători este în acest an cu aproape 50% mai mare față de 2021.

Sâmbătă seară, în gara din Galaţi, locomotiva unui tren a lovit un vagon de călători, accident care s-a soldat cu moartea unei femei, conductoare pe tren, şi cu rănirea a trei bărbaţi.

Poliţiştii au deschis un dosar penal pentru distrugere sau semnalizare falsă, ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă, cercetările fiind continuate pentru stabilirea împrejurilor în care s-a produs acest eveniment feroviar. Din declaraţia mecanicului, reiese că locomotiva a accelerat brusc şi că el a încercat să acţioneze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai frânat, ceasul vitezometrului locomotivei rămânând blocat la poziţia 75 km/h.

În urma coliziunii extrem de puternice, vagonul a fost deformat în partea de impact şi s-a deplasat aproximativ 80 de metri. În momentul producerii evenimentului, în vagonul de călători se afla partida trenului, formată din şeful de tren, o femeie cu vârsta de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum şi un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani din comuna Piscu, judeţul Galaţi.

Doi dintre bărbaţii răniţi mai erau internaţi duminică, iar medicii afirmau că ei sunt stabilizaţi. Cea de-a treia persoană rănit a fost externată. De asemenea, femeia care a murit suferise o plagă penetrantă la nivelul gâtului.

Citește și DOCUMENT Ministrul Transporturilor a permis în ultimii ani amânarea reviziilor tehnice generale la CFR Călători, cu până la șase luni/ Grindeanu: „Ordinul de ministru se referă doar la vagoane, nu și la locomotive”/ După accidentul de la Galați, Grindeanu a cerut verificări tehnice de urgență

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Pai si la reviziile astea ce se verifica? Se verifica macar frana si acceleratia? Cum de s-a stricat dupa revizie? E asa instabila locomotiva? Revizia chiar nu ofera nicio siguranta, se face degeaba, sau nu s-a facut bine?
    Dar pentru calatoriile presedintelui cum de sunt bani si pentru CFR nu?
    Luati bani tot de acolo. Economii de ce nu faceti daca nu sunt bani? De ce se cheltuie banul public aiurea?

    • Suntem in UE. Procent important din fondurile pe care le-am fi putut atrage s-ar fi putut folosi pentru aceste investitii, in CFR. De ce nu s-a reusit daca PSD se lauda ca e cel mai mare partid din tara?

  2. Deci LOCOMOTIVA care tocmai iesise din revizie , era singurul lucru care functiona corect pe tarlaua lui Grinda

  3. „Singurul lucru pe care pot să-l fac este să cer AGA să ceară Consiliului de Administrație să facă o evaluare a managementului companiei”, a mai declarat Grindeanu în aceeași conferință de presă.” NOAPTEA MINTII: „Singurul lucru pe care pot să-l fac este să cer AGA să ceară”. Asta pot face si eu (si voi fi refuzat probabil cu acelasi succes). Cunostintele mele din Obor care „cer” (si când pot le dau) nu-mi cer sa „cer”. Stim cu totii cum se numesc bietele mele cunostinte, plecând de la verbul „a cere”. De-acum n-o sa le mai zic asa ci Excelente !