G4Media.ro

Grindeanu: Salut intenția Ucrainei de a măsura adâncimea canalului Bâstroe! / Secretar de…

Foto: Google Maps

Grindeanu: Salut intenția Ucrainei de a măsura adâncimea canalului Bâstroe! / Secretar de stat în Ministerul Transporturilor: Măsurătorile se vor face cu nave ucrainene și experți români şi ar putea dura până la 10 zile

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, salută intenția Ucrainei de a măsura adâncimea canalului Bâstroe, apreciind că, după săptămâni întregi de controverse, este timpul să se facă lumină în această problemă bilaterală. Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Irinel Scrioşteanu a declarat, marţi, pentru News.ro, că s-a primit acceptul din partea Ucrainei pentru măsurători şi pentru Bâstroe şi pentru restul din Braţul Chilia care nu era încă măsurat, aproximativ 65 de kilometri.

„Salut intenția Ucrainei de a măsura adâncimea canalului Bâstroe! După săptămâni întregi de controverse este timpul să se facă lumină în această problemă bilaterală! Partea ucraineană a propus României să realizeze propriile măsurători la care noi să desemnăm un expert român! În prezent, avem un acord pentru măsurători care sunt efectuate de echipajele noastre pe brațul Chilia (partea ucraineană) între km 22 și km 116. Partea română a solicitat acces pentru măsurători pe sectorul brațului Chilia cuprins între km 11 și km 22, dar și pe canalul Bâstroe.

În condițiile în care inclusiv reprezentanții Comisiei Europene au susținut solicitările României, insist că este în interesul ambelor state să fie clarificată situația dragajelor efectuate de Ucraina pe tot brațul Chilia și pe canalul Bâstroe”, a scris, marți, Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Irinel Scrioşteanu a precizat că măsurătorile se vor face cu nave ucrainene și cu experți români şi ar putea dura până la 10 zile.

„S-a primit acceptul şi pentru Bâstroe şi pentru restul din Braţul Chilia care nu era încă măsurat, plus încă câteva devieri din Braţul Bâstroe, gen Solomonov, un canal care poate fi navigabil. În total, încă 65 de kilometri de canal şi braţ care vor fi măsurate în perioada următoare”, a spus secretarul de stat.

El a precizat că „s-a convenit că se vor folosi de data aceasta nave şi echipamente ucrainene, iar noi punem experţi la dispoziţie”.

„Este o chestiune de reciprocitate, cum am folosit pe Chilia, acolo unde braţul este comun, având în vedere că este teritoriu exclusiv ucrainean şi nu este graniţă comună pe aceste zone, mai sigur este să folosim navele şi echipamentele ucrainene”, a explicat oficialul din Ministerul Transporturilor.

Scrioşteanu a arătat că estimează că în aproximativ 7-10 zile ar trebuie să dureze măsurarea celor 65 de kilometri din Braţul Bâstroe.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Extras din articolul Wikipedia despre Canalul Bastroe:
    Inițial, afluentul Bîstroe al Deltei Dunării a fost printre principalele căi navigabile sovietice (și ucrainene sovietice) până în 1959, când exploatarea sa a încetat din cauza colmatării apărute după ce autoritățile române, dintr-o inițiativă politică, au creat propriul Canal Dunăre – Marea Neagră departe de granița cu Uniunea Sovietică.

    Asa ca Grindeanu si Simion ar trebui sa taca diplomatic. Daca e sa plangem asa cu lacrimi de crocodil dupa frumusetile Deltei, sa tinem cont ca Ceasca a fost cel care a facut rau partii de delta ucrainiene, iar existenta canalului Bastroe nu dauneaza Deltei, ci chiar restaureaza fluxul normal de apa prin delta, asa cum era inainte de Ceasca.
    Nu ca ar conta, dar oricum masuratorile indirecte de debit facute recent (bratul Chilia amonte si aval de Bastroe) nu au detectat diferente semnificative fata de trecut, deci nu ma astept ca adancimile sa arate altceva.

  2. Alba neagra. Este doar un subiect neimportant cu care încearcă să ne distragă atenția.