G4Media.ro

Grindeanu: Tarom trebuie să ajungă la 90% personal navigant şi 10% personal…

Sursa foto: Facebook/Tarom

Grindeanu: Tarom trebuie să ajungă la 90% personal navigant şi 10% personal suport, nu invers / Grindeanu l-a pus administrator la Tarom pe fostul șef al Aeroportului Timișoara, consilier județean PSD

Situaţia la TAROM nu este cea mai fericită, iar compania trebuie să continue planul de restructurare pe care l-a agreat cu Comisia Europeană, pentru a se putea salva, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la Conferinţa Anuală şi Adunarea Generală a Asociaţiei Aeroporturilor din România, relatează Agerpres.

„Ştim cu toţii că situaţia nu e cea mai fericită – şi nici nu trebuie să ascundem gunoiul sub preş – nu e cea mai fericită la TAROM. TAROM-ul trebuie să-şi continue planul pe care l-a agreat cu Comisia Europeană şi pe care trebuie să-l urmărească, aşa, citând din clasici în viaţă, pas cu pas, astfel încât să poată să salveze compania, pentru că despre asta e vorba. Nu există scenarii gri în ceea ce înseamnă TAROM, ori se reuşeşte a fi salvată, ori va avea soarta, din păcate, a altor companii din Europa. Din câte ştiu, cel puţin în zona de est a Europei, au mai rămas în picioare două companii naţionale – TAROM şi LOT. În rest, cam toate au intrat în faliment. Dar nu doar în estul Europei. Avem exemplul recent al Alitalia. De aceea, pe zona aceasta de TAROM, trebuie să îşi urmărească foarte bine acest plan. Atunci există o şansă, iar una din componente înseamnă ca 90% din personalul TAROM să fie personal navigant şi 10% personal suport. Nu invers”, a susţinut Grindeanu.

El a precizat că acest raport „nu e chiar invers, dar nici departe nu sunt”.

„Aşa trebuie să ajungă. Nu e chiar invers, dar nici departe nu sunt. Eu am avut o discuţie în urmă cu 2-3 săptămâni cu d-na comisar Vestager (Margrethe Vestager – comisarul european pentru concurenţă – n. r.) pe două componente. Atât pe TAROM, cât şi pe CFR Marfă. Pe TAROM lucrurile sunt mai clare, pentru că planul de restructurare este acceptat. Mai trebuiau să trimită câteva clarificări pe care TAROM le-a trimis la Comisie, deci este acceptat acest plan de restructurare”, a adăugat şeful de la Transporturi.

Comisia Europeană a aprobat recent un ajutor de stat pentru TAROM, în valoare de 1,9 milioane de euro, pentru a-şi putea acoperi prejudiciul cauzat de pandemia COVID 19.

În luna ianuarie, Ministerul Transporturilor a numit trei noi administratori la Tarom, unul dintre aceștia fiind Daniel Idolu, consilier județean PSD și fost director al Aeroportului Timișoara, scria economedia.ro.

Sursa foto: Facebook/Tarom

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii

  1. Grijania lui de mameluc.

  2. Atat timp cat tarom-ul este condus de tot felul de lepre, o sa aleg in continuare alti opertori pentru zborurile mele. Nu vreau sa ma gandeac cum se fac reviziile la aeronave…

    • Nu as dori sa cunoasteti , despre cum se fac inspectiile si reviziile la aeronavele operate de companiile LOW COST , domeniul de teorie si documente este foarte , foarte bine acoperit , numai ca realitatea este aproximativ la 180 de grade .
      Eu nu calatoresc cu Low Cost decat atunci cand nu am de ales .

  3. rectificare, cred ca a vrut sa zica: tarom (precum si restul institutiilor publice de stat) trebuie sa ajunga la 10% angajati pe concurs si 90% pile, smecheri angajati de partid, rubedenii si rude

  4. Nu as dori sa cunoasteti , despre cum se fac inspectiile si reviziile la aeronavele operate de companiile LOW COST , domeniul de teorie si documente este foarte , foarte bine acoperit , numai ca realitatea este aproximativ la 180 de grade .
    Eu nu calatoresc cu Low Cost decat atunci cand nu am de ales .

    • „Nu as dori sa cunoasteti , despre cum se fac inspectiile si reviziile la aeronavele operate de companiile LOW COST”
      Ba chiar as dori sa cunosc. Dacă ai date, CORECTE SI OFICIALE!!, fa-le publice! In caz contrar esti doar un troll parerist.

    • Reviziile se fac, întotdeauna, la standarde.
      Chiar dacă avionul se numește „LOW COST”, asta nu înseamnă că pasagerii stau înghesuiți, în picioare, sau că au scaune de lemn sau cine știe ce prostii îndrugă unul care „nu călătorește cu Low Cost decât atunci când nu are de ales”… „Low Cost” înseamnă că, de cele mai multe ori, sunt folosite aeroporturi secundare, cu taxe mai mici, că nu se servește mâncare în ele ca la companiile de linie și că bagajele sunt tarifate separat, totul pentru a reduce costul biletului. Și nu înseamnă nici măcar avioane mai vechi, multe din companiile low cost având avioane mai noi decât companiile de linie.
      Dar ÎN NICIUN CAZ nu înseamnă că nu se fac revizii. Măcar pentru faptul că piloții ăia nu-s tâmpiți să zboare cu un avion neverificat. Pe șosea ai timp, poate, să redresezi dintr-o explozie de pneu, dar în aer n-ai ce să faci dacă ți se gripează motorul.
      Nu mai spuneți tâmpenii cu lipsa reviziilor la anumite avioane. UE nu permite avioanelor neverificate să zboare în spațiul său aerian, dar presupun că noțiunea de UE nu prea există în Tiraspol, la fel cum dispare și din WC-ul cu ciumă…
      N-așa, trollică mic? Mic mic, cât un 310…

      PS. Iar dacă sunteți convins că avioanele low cost nu sunt întreținute, atunci cum vă învingeți teama de a zbura cu ele „decât atunci când nu aveți de ales”? Vă puneți coiful de staniol pe cap și vă rugați să nu cadă avionul tocmai la zborul ăla? Și nu vă mirați deloc de cât de norocos ați fost până acum, că n-a căzut niciun avion din cele cu care mergeți „când nu aveți de ales”?

  5. Si acest ministru, ca si ministru educatiei este un constatator. El constata ca Tarom trebuie sa faca….. dar el este ministru. Sa iasa in fata sa spuna ce a facut pentru ca Tarom sa faca …… . Nu are ce spune, ca nu a facut nimic nici el nici ministrul Educatiei. Doi agenti de constatare nu ministrii.

    • Pai agent de constatare e și păcăliciul de la sănătate. Voi nu vedeți că toți caraghioșii PSD uneori PNL doar trag semnale 😊🤡

  6. Oah, ce analize adanci de eficienta si profitabilitatea face dl. Grindeanu. Suntem uimiti ca PSD-ul l-a tinut ascuns pana acuma, el fiind membru PSD din 1900 toamna. Gata, deja incep sa ma gandesc ca vom deveni numarul unu in aviatie in 2-3 ani.
    P.S. Este atat de mult gunoi sub pres incat cred ca de multi ani va impiedicati in pres, dar va faceti ca nu vedeti.

  7. Bine domnule Barbu , lasati sa fiu eu troll parerist .

    • Si i-ai raspuns, mah?
      Mai intai vii si arunci cu c@cat, ca aia-s prosti ca stii tu, nu-i nevoie sa dovedesti, asa e ca asa zici tu, iar dupa aia iti iei jucariile si pleci imbufnat pentru ca ti-a cerut unul sa-i dovedesti ca nu mananci c@cat?

      Ai afirmat ca avioanele low-cost nu au revizii facute ca lumea. Pai atunci dovedeste-o, daca esti in stare. Dar cat timp tu doar afirmi ceva si nu dovedesti, esti un mincinos.
      Troll parerist, asa cum iti zicea comentatorul Barbu.