G4Media.ro

Grindeanu: Toate contractele pentru electrificarea magistralei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor…

Sursa foto: Info Sud-Est/ Cristian Andrei Leonte

Grindeanu: Toate contractele pentru electrificarea magistralei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor au fost semnate / Costuri de 9,36 de miliarde de lei cu bani din PNRR

Toate contractele pentru electrificarea magistralei de Cale Ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor- finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) sunt, de acum, semnate, a anunţat, vineri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook, informează Agerpres.

„CFR Infrastructură a semnat un nou contract cu o valoare de 1,61 miliarde de lei (fără TVA). Vor fi făcute lucrări pentru electrificarea şi modernizarea secţiunii Cluj Napoca-Aghireş (Lotul 1) a magistralei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor (166,2 km). Asocierea de constructori români şi francezi trebuie să finalizeze lucrările, pe cei 30,41 de kilometri, în 42 de luni (6 luni proiectare şi 36 de luni execuţia lucrărilor)”, a notat şeful de la Transporturi.

Potrivit acestuia, contractul prevede inclusiv o serie de lucrări civile în staţiile CF Cluj Napoca şi Aghireş, dar şi în haltele de mişcare Baciu Triaj şi Gârbău. De asemenea, vor fi modernizate 13 poduri, 35 podeţe şi 1 pasaj superior nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj) şi vor fi construite 1 pasaj pietonal subteran în staţia CF Cluj Napoca şi o pasarelă pietonală în staţia CF Aghireş.

„Contractele pentru electrificarea întregii magistrale de Cale Ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor au ca sursă de finanţate PNRR: 9,36 miliarde de lei, fără TVA”, a mai scris Grindeanu pe pagina de socializare.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. 10 milioane de euro pe km. Trai, neneacă.

  2. https://www.statista.com/statistics/764486/cost-construction-lines-lgv-by-kilometer-la-france/

    Cost of construction per kilometer of high-speed lines (LGV) in France in 2014 *(in millions of euros)

    CharacteristicConstruction cost per kilometer in millions of euros
    LGV Paris-Lyon5.5
    LGV Atlantic10.4
    LGV North10.8
    LGV Rhône-Alpes13.4
    North-South interconnection15.5
    LGV East15.7
    LGV Rhine-Rhone17.5
    LGV Mediterranean19.7

  3. Nea Mihai ,
    LGV-urile franceze tot la 160Km/h sunt proiectate sau sunt pentru TGV -urile lor caremedg 270-320 Km/h ? Sunt sigur ca este o mare diferenta .

  4. Vagoanele de Cale Ferata care vin de la Cluj Napoca , sunt Vagoane Curate , cu Internet Gratuit Wi-Fi . Am observat aceasta cand am urcat in Vagon din Statia Busteni .

  5. Pentru trenuri de mare viteza , trebuie sa fie si linii noi de Cale Ferata , cu traverse de Beton . Dar la noi traversele de Stejar sunt si din Anul 1916 de pe vremea Imperiului Austro-Ungar , in Nordul Tarii .