G4Media.ro

Grupul francez Vivendi intenţionează să preia rivalul Lagardere pentru a da naştere…

Sursa Foto: Zonait.ro

Grupul francez Vivendi intenţionează să preia rivalul Lagardere pentru a da naştere unui gigant media / Afacerile Lagardere în presa din România

Grupul francez de media Vivendi intenţionează să lanseze o ofertă de preluare a rivalului Lagardere SA, dacă organismele de reglementare vor aproba preluarea participaţiei deţinute de fondul Amber Capital în cadrul Lagardere, o tranzacţie care ar da naştere uneia din cele mai mari companii de media din Europa, informează Bloomberg, citată de Agerpres.

Potrivit unui comunicat publicat miercuri, Vivendi a ajuns la un acord pentru preluarea celor 25,3 milioane de acţiuni deţinute de Amber Capital la Lagardere, proprietarul unor active precum revista Paris Match şi postul de radio Europe 1, la un preţ de 24,10 euro pentru fiecare acţiune.

Graţie acestei tranzacţii, participaţia deţinută de Vivendi în capitalul Lagardere va trece de 30%, ceea ce înseamnă că în conformitate cu legislaţia franceză va trebui să facă o ofertă pentru restul acţiunilor. Un purtător de cuvânt de la Vivendi a spus că grupul se aşteaptă ca organismele de reglementare să vadă avantajele unei combinări a celor două companii de media şi în acest sens intenţionează să lanseze o ofertă după ce tranzacţia cu Amber Capital va fi aprobată.

Oferta de 610 milioane de euro lansată de Vivendi pentru acţiunile deţinute de Amber Capital evaluează Lagardere la 3,4 miliarde de euro. Dacă această ofertă va fi aprobată de organismele de reglementare, Vivendi va ajunge să deţină 45% din capitalul Lagardere şi 36% din drepturile de vot.

Într-un comunicat, grupul Lagardere s-a declarat „încântat” de planurile celor de la Vivendi de a prelua acţiunile deţinute de Amber Capital, adăugând că boardul său îşi va exprima opinia cu privire o posibilă ofertă de preluare la momentul oportun.

„Această tranzacţie confirmă respectul pentru integritatea grupului Lagardere şi sprijinul oferit echipei sale manageriale”, a informat compania.

În ultima vreme, Vivendi şi-a extins operaţiunile din domeniul media, după preluarea activelor de publishing din Franţa ale grupului german Bertelsmann SE şi a unei participaţii de 9,9% la Prisa, proprietarul cotidianului spaniol El Pais. Vivendi are resursele financiare necesare pentru a putea continua să facă achiziţii în condiţiile în care săptămâna următoare ar urma să demareze operaţiunea de separare de divizia de Universal Music Group, evaluată la 35 de miliarde de euro.

Grupul Lagardere a intrat în România în anul 1996, prin achiziţionarea Radio Total Timişoara, redenumit ulterior Radio 21 Timişoara. În anul 1998, grupul a relansat reţeaua de Radio 21, iar în 1999 a obţinut licenţa pentru prima reţea naţională de radio comercial, Europa FM, care a început să emită în anul 2000. În anul 2007, Lagardere a achiziţionat reţeaua de radio Deea, o parte din licenţe fiind folosite pentru lansarea, în aprilie 2008, a reţelei Vibe FM.

În luna aprilie 2018, Lagardere a anunţat vânzarea unor posturi de radio din Europa de Est (România, Cehia, Polonia şi Slovacia) grupului Czech Media Invest, cu suma de 73 milioane de euro. În România, grup ceh a cumpărat Radio Europa FM şi Virgin Radio.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Mai au putin si isi trec jumatate de europa pe firma, cealalta jumatate fiind la nemti.
    Lactalis detine aproape toate marcile de lactate din Ro.
    Renault foarte probabil va folosi marca Dacia si dupa ce va inchide productia la Mioveni sau cand va deveni neglijabila in raport cu celelalte fabrici.
    Au intrat in forta pe piata energiei cu investitii aproape nule dar cu avantaj de la Bruxelles.
    Alimentele le cumparam de la francezi, germani sau belgieni, acestia din urma fiind proxy-ul francezilor, asa cum austriecii sunt proxy-ul nemtilor.

  2. Comentariile trec cand le aproba partidul. Traiasca republica socialista europa.

  3. Concurenta este un moft. Cine le frecventeaza, complici. Brainwashing la superlativ.