G4Media.ro

Grupul german Schaeffler anunță concedierea a 4400 de angajați până în 2022…

Sursa foto: schaeffler.ro

Grupul german Schaeffler anunță concedierea a 4400 de angajați până în 2022 și închiderea sau vinderea unor fabrici / Producătorul de componente auto are o fabrică la Brașov

Producătorul de componente auto Schaeffler AG va renunţa la încă 4.400 de angajaţi în Europa până în 2022 şi va închide sau va vinde unele fabrici, ca răspuns la criza din sectorul auto, cauzată de pandemia de coronavirus (Covid-19), transmit DPA şi Bloomberg, preluate de Agerpres.

Compania are o fabrică și în România, la Brașov.

Grupul german speră să facă economii anuale de până la 300 de milioane de euro, în timp ce costurile legate de restructurare sunt estimate la 700 de milioane de euro.

În urma măsurilor de restructurare vor fi afectate în special 12 unităţi de producţie din Germania şi alte două fabrici din alte regiuni din Europa.

În ultimii ani, Schaeffler şi-a redus capacitatea de producţie, iar după implementarea unei scheme de plecări voluntare numărul angajaţilor s-a redus de la 84.223.

„În pofida redresării cererii în ultimele luni, incertitudinile privind evoluţiile viitoare ale pandemiei şi, ca rezultat, deteriorarea mediului de afaceri rămân ridicate”, se arată într-un comunicat al companiei germane.

În primele şase luni din 2020, veniturile Schaeffler au scăzut cu peste o cincime, dar compania a reuşit să genereze un profit redus.

Rivala Schaeffler, producătorul german de anvelope şi componente auto Continental AG, a anunţat săptămâna trecută că-şi va reduce costurile cu peste un miliard de euro pe an până în 2023 şi va extinde un program de restructurări care ar putea afecta până la 30.000 de posturi din întreaga lume.

Pe lângă efectele pandemiei de Covid-19, industria auto este presată să investească în noi tehnologii, pe măsură ce era motoarelor cu combustie internă se apropie de sfârşit, iar serviciile de car-sharing reduc cererea de noi autoturisme.

Fondată în anul 1946, Schaeffler AG, cu 170 de unităţi de producţie în întreaga lume, este unul dintre cei mai mari furnizori la nivel global de echipamente originale şi automotive, specializat în producţia de componente şi sisteme de înaltă precizie în aplicaţii pentru motoare, transmisie şi şasiu, precum şi soluţii de rulare şi rulmenţi pentru un număr mare de aplicaţii industriale în industriile de inginerie, cea auto şi cea aerospaţială.

În prezent, compania operează în 13 locaţii din cinci state, respectiv Ungaria, Slovacia, România, Rusia şi Republica Cehă.

Sursa foto: schaeffler.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Pentru a descuraja asemenea comportamente cand incep bage intreprinderea in faliment, n-ar fi rau sa apara numele actionarilor si a membrilor CA cu tot cu scandalurile din trecut. Poate urmatorii se invata sa inchida fabrici din alta tara! @ANAF se incepe cu un control de fond, apare si ITMul, etc.

    • E o afacere de familie. Familia Schaeffler detine o majoritate covarsitoare din actiuni. Acest lucru s-a vazut si in felul in care au gestionat fluctuatiile de comenzi din trecut: mult mai putin cinic decat alte multinationale unde actionaratul majoritar este format din fonduri de investitii

  2. Nu cred ca vor renunta la locatia de la Cristian(judetul Brasov), e competitiva pentru ca are printre cele mai MICI Costuri cu forta de munca, deja specializata, Schaeffler a facut Investitii uriase la Cristian, tocami din acest motiv: fabrica e foarte profitabila!!!!
    Insa, pericolul peste toata Industria furnizoare de componenete auto si Industriale, in general, exista…

    • Nu este un pericol, este o certitudine că industria automotive se reorganizează de câțiva ani. Daca mai continua aberațiile politice la noi, fabrica din Cristian va fi vândută chinezilor care au nevoie de asamblare in UE.

  3. Aducă neregulile la care te referi tu nu ar fi o problemă dacă nu ar baga întreprinderea în faliment (defapt e vorba de concedieri în articol) ? Adică dacă nu era vorba de așa ceva închidm ochii la nereguli? Ce gândire revanșardă… Tu defapt propui ca autoritățile statului să-i harțuiască așa un pic… să se învețe minte să nu mai calce pe la noi.

  4. Schaeffler si Continental nu sunt chiar rivale, as zice chiar dimpotriva. Schaeffler e actionar majoritar la Continental. In rest e bine.