Grupul PPE din Parlamentul European cere revizuirea deciziei de interzicere a mașinilor cu combustie internă începând cu anul 2035
Grupul PPE, cel mai mare din Parlamentul European, cere revizuirea deciziei Uniunii Europene de a interzice autovehiculele cu combustie internă începând cu anul 2035, în condițiile în care evoluțiile recente “arată clar că piața nu este pregătită de o astfel de decizie într-un timp atât de scurt”, afirmă eurodeputatul PNL Siegfried Mureșan, într-un comunicat remis G4Media.ro.
Potrivit sursei citate, “atingerea obiectivelor climatice trebuie sprijinită nu doar prin producția de automobile electrice, ci și prin utilizarea de alte tehnologii neutre din punct de vedere al emisiilor, precum carburanții alternativi (e-fuels, biocombustibili, carburanți sintetici)”.
„Industria auto din țara noastră reprezintă 13% din Produsul Intern Brut și are peste 200.000 de angajați. Suntem printre cei mai mari producători de automobile din Europa. Din păcate, industria auto din România și din Europa sunt puternic afectate de competiția neloială din afara UE, în special din China, și de scăderea cererii auto pe plan european, în special la mașinile electrice. Tocmai de aceea, susțin strategia pe care am adoptat-o în cadrul Grupului PPE din Parlamentul European prin care dorim să protejăm acest sector al economiei”, afirmă Mureșan.
Eurodeputatul PNL afirmă de asemenea că trebuie evitate penalitățile pentru sectorul auto: “Din cauză că vânzările de automobile electrice evoluează mai lent decât era așteptat, mulți producători auto riscă să fie penalizați pentru neîndeplinirea țintelor privind reducerea emisiilor. Or aceste ținte nu pot fi atinse în contextul actual al pieței autovehiculelor electrice. De aceea, Grupul PPE propune măsuri temporare, precum amânarea țintelor din 2025 până în 2027 sau ajustarea metodei de calcul a penalităților”.
“Industria auto este motorul economiei europene și al economiei românești. Noi, Grupul PPE, susținem tranziția spre o industrie auto neutră din punct de vedere al emisiilor. Dar această trecere trebuie făcută întărind industria auto și protejând lucrătorii europeni, nu punând în pericol locurile de muncă ale oamenilor și competitivitatea noastră pe plan global”, mai afirmă Siegfried Mureșan.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii