G4Media.ro

Gură de aer pentru transportatori: Șoferii de furgonete peste 2,4 tone care…

Gură de aer pentru transportatori: Șoferii de furgonete peste 2,4 tone care vin din zonele roșii sau galbene nu intră automat în izolare sau carantină dacă nu au simptome de coronavirus

Ordonanța Militară 2, care a intrat în vigoare duminică seară, prevede o măsură care faclitează transportul de marfă.

Astfel, șoferii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care sosesc din „zone roșii” sau „zone galbene” ori au tranzitat aceste zone, nu se supun măsurilor de carantină sau izolare, dacă la prezentarea în punctul de trecere a frontierei nu manifestă simptomatologie asociată infecției cu coronavirusul SARS-CoV-2.

Până acum, doar șoferii autovehiculelor cu masă de minimum 3,5 tone beneficiau de o asemenea facilitate.

În schimb, șoferii autovehiculelor de marfă au obligația ca, în punctul de trecere a frontierei, să aibă asupra lor și să poarte mijloace individuale de protecție, precum dezinfectant, mănuși, mască pentru față și să prezinte documente care atestă traseul de deplasare până la destinație.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) ceruse Guvernului în 12 martie să elimine imediat măsura de punere în autoizolare 14 zile a șoferilor români de camioane care fac transport internațional spre România.

”Menținerea acestei măsuri va bloca economia României, cu efect imediat în următoarea săptămână și cu consecințe catastrofale generate de lipsa mărfurilor, dar și de închiderea unităților de producție și reducerea considerabilă a comerțului, ceea ce va produce mai multe victime în timp foarte scurt comparativ cu noul coronavirus în următoarele 90 de zile”, arată UNTRR în comunicat citat.

Uniunea transportatorilor susține că Italia nu interzice accesul camioanelor și nu a oprit producția și comerțul.

Italia este al doilea partener comercial al României, după Germania, se transportă rutier 2 milioane de tone anual, ceea ce înseamnă 277 camioane pe zi. Se pot realiza monitorizări – verificare temperatură și simptome, completare formulare (atenție – pe formular nu se specifică meseria persoanei) și în cazul în care există suspiciuni serioase șoferul să fie pus în izolare sau carantină. În Italia se procedează la astfel de verificări, dar transportul rutier de mărfuri nu este blocat, mai arată transportatorii.

Ei citează și criza accentuată de șoferi din România, cu un deficit de 45.000 de șoferi profesioniști pentru vehiculele de transport marfă și pentru vehiculele de transport persoane de peste 1+8 locuri.

Foto: Truck 1

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. teste rapide, am inteles ca exista, de ce nu se fac pentru transportatori ?