Guvernele nu s-au înțeles la șpăgi cu informaticienii – motivul pentru care nu avem Biblioteca școlară virtuală, de 9 ani, acuză Daniel Funeriu
“În Legea din 2011 se spunea că trebuie făcută Biblioteca școlară virtuală, adică o colecție de cursuri care să fie accesibile atât elevilor, cât și profesorilor. Deci profesorii puteau să se inspire de la cei mai buni care predau și ale căror lecții se vedeau în această bibliotecă virtuală școlară”, a declarat fostul ministrul al Educației Daniel Funeriu. “Motivul pentru care nu s-a făcut nimic din 2011 până astăzi este pentru că guvernele care s-au succedat eu cred că nu s-au înțeles la șpagă cu informaticienii”, a acuzat Funeriu, în cadrul emisiunii UPGRADE 100 Live de la Guerilla.
Fostul ministru al Educației care a introdus în Legea educației, în 2011, obligația ca Ministerul Educației să facă o Bibliotecă școlară virtuală, a afirmat că “eu cred că ăsta a fost motivul pentru care din 2011 până astăzi nu s-a făcut nimic, pentru că pur și simplu nu s-au înșeles la șpăgi. Asta este opinia mea”.
Daniel Funeriu, la emisiunea UPGRADE 100 Live de la Radio Guerilla:
- În Legea din 2011 se spunea că trebuie făcută Biblioteca școlară virtuală, adică o colecție de cursuri care să fie accesibile atât elevilor, cât și profesorilor. Deci profesorii puteau să se inspire de la cei mai buni care predau și ale căror lecții se vedeau în această bibliotecă virtuală școlară. Nu s-a făcut nimic până astăzi.
- Eu nu mai sunt implicat politic, dar vreau să spun aici, de față cu toată lumea: Motivul pentru care nu s-a făcut nimic din 2011 până astăzi este pentru că guvernele care s-au succedat eu cred că nu s-au înțeles la șpagă cu informaticienii.
- Deci ca să stabilim cadrul: de ce ne-am trezit în pandemie fără o bibliotecă școlară virtuală prevazute de legea educației.
- Eu cred că ăsta a fost motivul pentru care din 2011 până astăzi nu s-a făcut nimic: pentru că pur și simplu nu s-au înșeles la șpăgi. Asta este opinia mea.
Despre falsa profeție a digitalizării
- Se vorbește despre digitalizarea educației și aș vrea să nu cădem într-o falsă profeție a digitalizării. Digitalizarea educației este departe de a rezolva toate problemele.
- Toate studiile arată că, dacă comparăm învățarea pe hârtie și învățarea pe computer, rezultatele învățării sunt superioare în anumite aspecte atunci când copiii învață din cărți.
- Ceea ce crește, însă, atunci când digitalizăm învățarea este accesul. Pentru că copiii de la țară care au acces la internet, într-un sistem nedigitalizat au profesori sau n-au sau poate au profesori mai slabi. Pe când, dacă avem o Bibliotecă școlară virtuală în care cei mai buni profesori predau o lecție, un copil de la țară are o accesibilitate mai mare la un profesor la care, altminteri, n-ar fi avut deloc acces.
- În același timp, educația nu înseamnă doar învățarea unor lucruri, ci și atitudini, învățarea unui mod de-a fi, care se predau cel mai bine de către profesorul de la clasă. Copiii au nevoie de modele comportamentale, iar aceste modele nu pot fi date prin digitalizare.
- Dar, evident, generația tânără este o generație născută cu computerul în mână, este un drum ireversibil către digitalizare. Acum, sistemele educaționale trebuie să îl integreze cât mai bine.
- Nu cred în această falsă profeție a hiperconectivității: suntem hiperconectați, gata știm mai multe, totul e mult mai ușor! Profesorul NU este cel care livrează pizza. Cei care livrează pizza îți aduc de mâncare. Profesorul nu e doar cel care îți aduce informația.
- Profesorul este și cel care te formează ca om. Învățătoarea mea, de exemplu, în fiecare zi ne învăța, pe băieți, cum să ne comportăm cu fetele, cum să îi dăm unei fete vesta să se îmbrace, cum să îi spunem un cuvânt bun, și toate aceste lucruri de învățătoarea mea le am. Acestea sunt atitudini pe care le-am învățat și toată generația mea a învățat aceste lucruri, cel puțin în clasa mea.
- Deci există zone în care contactul uman este de neînlocuit. Sigur că procesele se schimbă, sigur că îi înveți pe copii la clasă și peste această învățare ai o soluție digitală. Sigur că îi atingi pe copiii din rural care nu au acces la profesori buni cu lecții digitale, sigur că aceste lucruri se schimbă. De aia e important să ai oameni inteligenți în Minister, pentru ca ei să vadă care sunt tendințele și cum să pregătească acest sistem pentru următorii 5-10 ani.
Citește declarațiile pe larg în Edupedu.ro
Foto: Facebook.com/Daniel Funeriu
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
9 comentarii