G4Media.ro

Guvernele nu s-au înțeles la șpăgi cu informaticienii – motivul pentru care…

sursa foto: Facebook/ Daniel Funeriu

Guvernele nu s-au înțeles la șpăgi cu informaticienii – motivul pentru care nu avem Biblioteca școlară virtuală, de 9 ani, acuză Daniel Funeriu

“În Legea din 2011 se spunea că trebuie făcută Biblioteca școlară virtuală, adică o colecție de cursuri care să fie accesibile atât elevilor, cât și profesorilor. Deci profesorii puteau să se inspire de la cei mai buni care predau și ale căror lecții se vedeau în această bibliotecă virtuală școlară”, a declarat fostul ministrul al Educației Daniel Funeriu. “Motivul pentru care nu s-a făcut nimic din 2011 până astăzi este pentru că guvernele care s-au succedat eu cred că nu s-au înțeles la șpagă cu informaticienii”, a acuzat Funeriu, în cadrul emisiunii UPGRADE 100 Live de la Guerilla.

Fostul ministru al Educației care a introdus în Legea educației, în 2011, obligația ca Ministerul Educației să facă o Bibliotecă școlară virtuală, a afirmat că “eu cred că ăsta a fost motivul pentru care din 2011 până astăzi nu s-a făcut nimic, pentru că pur și simplu nu s-au înșeles la șpăgi. Asta este opinia mea”.

Daniel Funeriu, la emisiunea UPGRADE 100 Live de la Radio Guerilla:

  • În Legea din 2011 se spunea că trebuie făcută Biblioteca școlară virtuală, adică o colecție de cursuri care să fie accesibile atât elevilor, cât și profesorilor. Deci profesorii puteau să se inspire de la cei mai buni care predau și ale căror lecții se vedeau în această bibliotecă virtuală școlară. Nu s-a făcut nimic până astăzi.
  • Eu nu mai sunt implicat politic, dar vreau să spun aici, de față cu toată lumea: Motivul pentru care nu s-a făcut nimic din 2011 până astăzi este pentru că guvernele care s-au succedat eu cred că nu s-au înțeles la șpagă cu informaticienii.
  • Deci ca să stabilim cadrul: de ce ne-am trezit în pandemie fără o bibliotecă școlară virtuală prevazute de legea educației.
  • Eu cred că ăsta a fost motivul pentru care din 2011 până astăzi nu s-a făcut nimic: pentru că pur și simplu nu s-au înșeles la șpăgi. Asta este opinia mea.

Despre falsa profeție a digitalizării

  • Se vorbește despre digitalizarea educației și aș vrea să nu cădem într-o falsă profeție a digitalizării. Digitalizarea educației este departe de a rezolva toate problemele.
  • Toate studiile arată că, dacă comparăm învățarea pe hârtie și învățarea pe computer, rezultatele învățării sunt superioare în anumite aspecte atunci când copiii învață din cărți.
  • Ceea ce crește, însă, atunci când digitalizăm învățarea este accesul. Pentru că copiii de la țară care au acces la internet, într-un sistem nedigitalizat au profesori sau n-au sau poate au profesori mai slabi. Pe când, dacă avem o Bibliotecă școlară virtuală în care cei mai buni profesori predau o lecție, un copil de la țară are o accesibilitate mai mare la un profesor la care, altminteri, n-ar fi avut deloc acces.
  • În același timp, educația nu înseamnă doar învățarea unor lucruri, ci și atitudini, învățarea unui mod de-a fi, care se predau cel mai bine de către profesorul de la clasă. Copiii au nevoie de modele comportamentale, iar aceste modele nu pot fi date prin digitalizare.
  • Dar, evident, generația tânără este o generație născută cu computerul în mână, este un drum ireversibil către digitalizare. Acum, sistemele educaționale trebuie să îl integreze cât mai bine.
  • Nu cred în această falsă profeție a hiperconectivității: suntem hiperconectați, gata știm mai multe, totul e mult mai ușor! Profesorul NU este cel care livrează pizza. Cei care livrează pizza îți aduc de mâncare. Profesorul nu e doar cel care îți aduce informația.
  • Profesorul este și cel care te formează ca om. Învățătoarea mea, de exemplu, în fiecare zi ne învăța, pe băieți, cum să ne comportăm cu fetele, cum să îi dăm unei fete vesta să se îmbrace, cum să îi spunem un cuvânt bun, și toate aceste lucruri de învățătoarea mea le am. Acestea sunt atitudini pe care le-am învățat și toată generația mea a învățat aceste lucruri, cel puțin în clasa mea.
  • Deci există zone în care contactul uman este de neînlocuit. Sigur că procesele se schimbă, sigur că îi înveți pe copii la clasă și peste această învățare ai o soluție digitală. Sigur că îi atingi pe copiii din rural care nu au acces la profesori buni cu lecții digitale, sigur că aceste lucruri se schimbă. De aia e important să ai oameni inteligenți în Minister, pentru ca ei să vadă care sunt tendințele și cum să pregătească acest sistem pentru următorii 5-10 ani.

Citește declarațiile pe larg în Edupedu.ro

 

 

Foto: Facebook.com/Daniel Funeriu

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Clar, plus că preferă să arunce banii peste gard pe licențe în loc să promoveze opensource și să apeleze la firme locale pentru implementare,
    Când văd cât costă un proiect micuț, dar făcut de stat, mă îngrozesc…de banii ăia rezolvăm toate problemele IT în zona aia, de 10 ori …

    • Ce aiurea suna ca „informaticienii” sunt vinovati. De parca ca sa fii patron de firma de IT si sa subcontractezi inseamna ca esti informatician. Cate primarii din Bucuresti nu au propria lor firma de IT cu angajatii lor? Aia fac soft pentru primarie? Nu. Aia sifoneaza bani.
      Legea normala ar fi ca daca-ti faci singur soft-ul, firma de stat fiind, tot ai nevoie de un audit extern la softul respectiv. Ca poate nu te duce capul sa faci ceea ce trebuie si doar iti incasezi salariul… fluierand

  2. Si in sanatate apare acceeasi problema cu aplicatia de evidenta a bolilor, tratamentelor si retetelor pe calculator. Bani multi pe o aplicatie proasta. Diferenta e spaga. Totusi, parca nu Funeriu ar trebui sa vorbeasca daca ne amintim de guvernarea pdlista.

    • Legea lui Funeriu a fost cea mai bună din ’89, în primul rând scotea politicul din școli, dar a fost modificată pt. a se adapta intereselor politice , încât și- a pierdut esența. Guvernul care vrea cu adevărat să reformeze învățământul, nu trebuie decât să revină la forma inițială a legii

  3. pai ati tot votat hoti, normal ca vor spaga, votati altceva si vedeti daca nu cumva e mai bine

    • va veni ziua votului si romanul tot tot la fel va vota ca in urltimii 30 de ani (psd si pnl) si apoi va continua sa se vaiete ca nu are spitale autostrazi ca i se cere spaga

  4. Media penalilor si avocatul „poporului” discuta onanistic despre „drepturile” cetatenilor, despre luatul temperaturii si multe altele.

    In spate baietii continua „jaful” organizat. Contracte…

  5. Da o biblioteca virtuala pe mâinile unui profesor tânăr, fără experienta pedagogica.
    Profesorii slăviti și valoroși ai domnului Funeriu,predau la licee de elita, lucrează cu elevi foarte studiosi,mulți dintre ei olimpici.
    Ce vede un prof tânăr aici?
    Vede lecții pentru elevi de nivel înalt al pregătirii.
    Nu poate aplica asta la clase eterogene, cum sunt majoritatea claselor în învățământul romanesc.
    Părinții au isterii crunte dacă se grupează elevii după capacitate și nivel.
    Asa ca la o parte cu biblioteci și alte chestii digitale.
    Proful tânăr sa asiste la ore ale profilor de aceeași materie, dar în unitatea de învățământ în care preda. Sa ceara deasemenea asistenta profesorilor cu experienta la orele sale. Asa se învață predarea adecvata nivelului clasei respective. Nu cu superbiblioteci.

  6. Funeriu, cel cu pixelul albastru, este un incult care a închis școli la țară. Este un incompetent.